Blog Traffic Trends

Jak trwoga to pisz Bloga. 4 powody, dla których musisz zacząć prowadzić bloga firmowego.

Pisanie i prowadzenie bloga to temat rzeka. Czego byśmy nie napisali to i tak okazuje się, że jest już na ten temat mnóstwo poradników, infografik, a nawet tutoriali na Youtubie. Dlatego zamiast tworzyć kolejny wpis o tym, jak prowadzić bloga i jakie treści na nim publikować. Dziś piszemy o pozytywnych aspektach blogowania dla Ciebie i Twojego biznesu. W skrócie: co zyskujesz, a co tracisz. Blog to świetna inwestycja w firmę. Jednak tworzenie bloga nie jest biegiem na 100 metrów i nie ma, co liczyć na wymierne efekty po paru tygodniach. Pisanie i prowadzenie bloga firmowego to raczej marton z elementami survivalu. Jednak warto wystartować w tym wyścigu, bo na samym końcu czeka coś więcej, niż nagroda pocieszenia. A co? Czytajcie dalej.

prowadzenie bloga firmowego1) Wizerunek i PR

Pierwszą i najistotniejszą rzeczą, którą zyskujemy, dzięki prowadzeniu naszego bloga firmowego jest możliwość kreowania wizerunku nas i naszej firmy. Blog dla witryny internetowej Twojego sklepu jest jak manager dla celebryty. Nadaje witrynie Twojego sklepu rytm i cykliczność, a także jest pierwszym pośrednikiem pomiędzy Tobą, a Twoim Klientem. Co więcej kreuje Twój ekspercki wizerunek w branży. Publikacje blogowe mogą mieć także zróżnicowany charakter i dostarczać Twoim czytelnikom zarówno treści ściśle produktowe, jak i treści z zakresu lifestyle. To od ciebie zależy na jaki rodzaj treści postawisz. Dobrej jakości treści to także sposób na powiększenie bazy mailingowej. W tym celu stwórz newsletter, do którego będą mogli zapisać się Twoi czytelnicy, a w przyszłości może Klienci. Na zachętę możemy dodać, że firmy, które blogują więcej niż 15 razy miesięcznie zdobywają 5 razy więcej ruchu, niż te które nie blogują i nawet o 126% więcej leadów (jak wynika z raportu gazetapraca.pl http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90443,18468536,ile-naprawde-mozna-zarobic-na-blogu-raport.html).

marketing-treści
2) Marketing treści

Regularne blogowanie to doskonały sposób na promowanie swoich produktów i usług w Internecie. Wartościowy i unikalny tekst wsparty odpowiednią promocją, przyczyni się do zwiększenia ruchu na Twojej witrynie oraz pozyskania nowych Klientów. Tworzenie bloga, na którym pojawią się inspirujące teksty oraz inne dodatkowe materiały, takie jak grafiki czy video to też świetny content na Twoje kanały social mediowe. Najważniejsze to sprawne dystrybuowanie treści przez Ciebie stworzonych. Wspominaliśmy o newsletterach i social media, ale to nie wszystko. Reklama natywna i Facebook Ads to tylko nieliczne pomysły na płatną promocję Twojego contentu. Możliwości marketingu treści w internecie są nieograniczone. Jeśli nie wiesz, co dla Twojego biznesu będzie najlepsze napisz do nas.

content marketing3) Storytelling

Termin na punkcie, którego oszalał cały świat. Choć znany nie od dziś to w ostatnich latach przeżywa swój prawdziwy renesans. Dlaczego wszyscy oszaleli na punkcie storytellingu? Głównie pewnie dlatego, że daje on nieograniczone możliwości prezentacji. Dzięki storytellingowy możesz opowiedzieć historię swoją i swoich produktów. Stworzyć tło dla całej tej narracji, ale też znaleźć głównego antagonistę swojej marki. Przedstawienie swojej firmy i swoich produktów zgodnie z zasadami storytellingu może zapewnić Tobie uwagę i przychylność internautów. Każdy z nas kocha marki, wywołujące emocje. Pozytywne kojarzenie marki ułatwia proces zakupowy wśród internautów. Sprawia, że chętniej wracają do twojego sklepu, a także polecają go innym osobom.

Storytelling4) Pozycjonowanie, pozycjonowanie i jeszcze raz pozycjonowanie!

And last but not least! Pozycjonowanie. Temat, który w rozmowach na temat marketingu internetowego pojawia się zawsze. Jednak upragniona pozycja w top 10 Google nie bierze się z powietrza. Żeby wskoczyć na wysokie pozycje w Google musisz regularnie tworzyć treści na określony temat. Oprzyj strategię o jakiś z góry założony plan, a Google w końcu dostrzeże twoje starania i nagrodzi Ciebie wyższą pozycją. Pamiętaj, że każdy artykuł to jedna strona więcej do zaindeksowania. Poza tym unikalne treści mają to do siebie, że udostępniane są przez internautów na kontach społecznościowych oraz innych platformach. Na sam koniec nie można, nie wspomnieć o frazach z tzw. długiego ogona (long tail SEO). Co to oznacza w praktyce? Dokładnie to, że tworząc teksty staraj się wczuć w rolę internauty, który szuka jak najbardziej konkretnej informacji. Nie używaj ogólnych sformułowań, jak suszarka do włosów, czy bawełniany materac. Staraj się być jak najbardziej precyzyjny.

Dlaczego warto prowadzić Blog firmowy?

    1. Zwiększa szanse na pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania.
    2. Ułatwia proces pozycjonowania.
    3. Tworzy wizerunek Twój i marki.
    4. Buduje zaufanie do Twojej marki.
    5. Pozwala się Tobie wyróżnić na tle konkurencji i opowiedzieć swoją historię.
    6. Usprawnia procesy marketingowe.

Za prowadzeniem bloga przemawiają mocne liczby i konkretne przykłady marek, które osiągnęły sukces właśnie dzięki tej strategii marketingowej. Przynależność do branży B2B lub B2C nie ma tutaj znaczenia. Każda z nich potrafi wygenerować kolejno 67% (B2B) oraz 88% (B2C) więcej leadów dzięki dobrej strategii blogowej. Blogowanie jest dla każdego. Pozwala ono skutecznie wesprzeć kampanię SEO oraz dostarczyć wartościowy content na kanały społecznościowe. Jednak jest mały haczyk. Blogowanie wymaga mnóstwa samozaparcia i dyscypliny. Jednorazowe zrywy nigdy nie przyniosą Tobie założonego efektu. Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na swój blog, nie wiesz od czego zacząć, albo zwyczajnie nie masz czasu go prowadzić ze względu na nadmiar obowiązków, odezwij się


Dowiedz się więcej: prowadzenie bloga

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy