Bezpłatna konsultacja

Jak tworzyć skuteczne tytuły na blogu firmowym?

Kategoria: Inne

Dobry tytuł może być receptą na sukces. Zdają sobie z tego sprawę wszelkie strony o tematyce plotkarskiej, a także największe portale jak Onet czy Wirtualna Polska. Zwykle najczęściej klikane są te, które szokują, dziwią, są kontrowersyjne, tajemnicze, niejasne. Tworząc tematy artykułów na nasz blog firmowy, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka kwestii natury psychologicznej i technicznej.

1. Korzyść z artykułu blogowego

Ludzie zawsze czegoś oczekują i to samo odnosi się do zawartości tekstów. Jednym ze sposobów, by zwrócić uwagę czytelnika, to zagwarantowanie mu jakieś korzyści z przeczytania tekstu. W takim przypadku możemy zastosować tytuły typu:

“Czy wiesz jak (…)?’ ”3 sposoby na zaoszczędzenie pieniędzy”. ”Jak dobrać krawat do marynarki, by wyglądać modnie?”. ”3 dietetyczne posiłki, które sprawią, że szybko schudniesz”.

Każdy z tych tekstów coś oferuje. Nasz klient po przeczytaniu treści będzie mądrzejszy o pewną kwestię i tego też na początku oczekuje. Tworząc tematy na bloga firmowego musimy wczuć się w rolę potencjalnego czytelnika.

1-1.jpg

Przykład tematu z korzyścią ze strony www.butyraj.pl

2. Czas na wyliczenia

Wszelkie wyliczenia, wymienianie konkretnych produktów pod np. określoną okazję, tworzenie list topowych spodni, butów, czapek, telewizorów, samochodów i innych, to również szansa na dodatkowe wejścia w w artykuł blogowy:

“5 najlepszych butów do biegania”

“3 gry komputerowe, które są idealne dla dziecka” “Który model butów sprawdza się w pracy w ogrodzie?”

“4 idealne sukienki na Andrzejki”

2-3.jpg

Wyliczeniowy tytuł blogowy Wyliczeniowy tytuł ze strony newonce.net

3. Wydaj polecenie lub wprowadź kontrowersję

Bądźmy trochę jak rodzic albo przyjaciel, który próbuje pomóc i podpowiedzieć. Zagrajmy na emocjach i “zmuśmy” do przeczytania tekstu na naszym blogu firmowym:

“ Spal szybko kalorie,, zanim będzie za późno”. “ Czy wiesz jakie błędy popełniasz podczas mycia rąk?”.

“ Wprowadź te 3 złote zasady w ubiorze, a zachwycisz znajomych”.

4. Stwórz tytuł tajemniczy lub zabawny

Tajemnicze i nie do końca jasne tytuły powodują mogą spowodować dużą liczbę kliknięć. Czytelnik Twojego bloga firmowego zada sobie pytanie “ O co w tym dokładnie chodzi?” i po prostu z ciekawości przeczyta. Ważne jednak, by nie okłamywać. Po 5 kliknięciach w tytuł, który nijak ma się do treści, stracimy zaufanie. Kolejnym sposobem jest rozbawienie czytelnika. Warto zwrócić uwagę potencjalnego klienta zabawną grą słów, trafnym nawiązaniem do muzyki, filmu czy innych dziedzin kultury.

„Run Forest, Run – czyli najlepsze buty do biegania”. „Winter is coming, więc spraw sobie dobry płaszcz!”. „Ból stawów na zmianę pogody. To mit?”.

5. Bez kombinowania

Nie warto przesadzać. To jest złota zasada tworzenia tytułów. Jeśli można zaprosić czytelnika do przeczytania artykułu blogowego w prosty (ale ciekawy) sposób, to nie utrudniajmy tego. Zamiast “ Piękne staromodne zegary, które sprawią, że Twój duży pokój nabierze przytulnego klimatu i nieziemskiego charakteru” użyj “ Zegary do pokoju, które stworzą nieziemski klimat!”. Najlepiej, gdy tytuł na blogu ma od 4 do 10 słów. Polecam tytuł przeczytać sobie głośno kilka razy i jeśli uznasz, że któreś słowo jest niepotrzebne (nic nie wnosi), to najlepiej je po prostu usunąć.

6. Tytuł blogowy a SEO

Oczywiście, pod względem pozycjonowania i generowania ruchu dobry tytuł to taki, w którym m.in. użyta jest odpowiednia fraza kluczowa. Warto ją wprowadzić naturalnie zgodnie z zasadą “najpierw klient, potem SEO”. Tworząc tytuły, nagłówki i treści musimy znaleźć złoty środek. Jeśli chcemy sprawdzić, który tytuł może się sprawdzić, możemy wesprzeć się narzędziami takimi stronami i narzędziami jak answearthepublic.com.

3-1.jpg

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!