Jak ważna jest odpowiednia strategia marketingowa?

E-commerce

Bardzo często spotykamy się z osobami, które chcą skorzystać z jednej, wybranej przez siebie usługi. Często chcą zrobić konkretną rzecz, którą uważają za fundamentalną dla rozwoju swojego e-biznesu. I równie często w dalszych rozmowach okazuje się, że to co mieli zaplanowane wcale nie współgra z ich planem i celami.

Roli spójnej strategii marketingowej nie można przeceniać. Przez to, że to pojęcie kojarzy się z wielkimi markami i wiedzą tajemną często unikamy jej stworzenia i po prostu wybieramy po omacku klocki, z których chcemy skorzystać w walce o Klienta na konkurencyjnym rynku.

W ramach akcji „Rozwijaj się albo giń” ponownie przyjrzeliśmy się całemu procesowi – uproszczonemu i okrojonemu na potrzeby takich sklepów jak Wasze!

„Bez względu na to jak świetna jest strategia, zawsze powinieneś patrzeć na rezultaty”. Te słowa Winstona Churchilla idealnie pasują nie tylko do naszej akcji edukacyjnej, ale do ogółu naszej działalności. Dlatego na filmach, które znajdziecie w tym artykule, dzielimy się z Wami koncepcyjną wiedzą jaką każdy z Was powinien posiąść. Wspomnimy tu o czterech fundamentalnych krokach do zgranego marketingu, czyli o celu, planie, budżecie i narzędziach. Nie możecie oczywiście szczegółowych informacji traktować jako pewnik i przenosić „jeden do jednego” na swoją działalność. Na pewno jednak długoterminowe planowanie i strategiczne myślenie w tym obszarze, pozwoli Wam wyraźnie zwiększyć przychód osiągany ze sprzedaży internetowej.

Ile razy pomyślałeś, że chciałbyś sprzedawać więcej? Ile razy chciałeś, by na Twoją stronę trafiało więcej osób? Jak bardzo chciałeś, aby Twoi fani w mediach społecznościowych wykazywali się większą aktywnością? Jeśli do tej pory stawiałeś sobie cele w ten sposób, zmień to!

Pierwszy etap do rozwoju własnego e-biznesu – umiejętne stawianie sobie celów. Wasz cel musi być ambitny i realny. Jeśli do tej pory wysyłasz dziesięć paczek dziennie, to nie planuj wysyłki dziesięciu tysięcy! Gdy na stronę wchodzi tysiąc osób miesięcznie, nie planuj, że za moment wejdzie na nią milion.

Cel musi być również mierzalny – „więcej” i „bardziej” to nie jest dobry cel. Dołożenie jednego fana na Facebooku, do miliona obecnych, to jest to „więcej”, które nic Ci nie da. Musi być również określony w czasie. Kiedyś na pewno będzie lepiej, ważne byś ten czas na osiągnięcie celu, dopasował do niego samego. Inny czas przyjmiesz przy delikatnej poprawie jednego parametru ruchu, a inny przy np. podwojeniu liczby odwiedzin.

Pomyśl o największym problemie Twojej działalności. Dlaczego nadal musisz ograniczać wydatki na reklamę i pracujesz po kilkanaście godzin dziennie? Niech rozwiązanie tego problemu stanie się Twoim celem! I do niego dopiero dołóż plan. Niech to będzie zwykła kartka z listą „to do”, do zrobienia. Wypisz rzeczy, które pomogą zrealizować cel.

Przykład. Celem może być zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Wypisz wszystkie czynności, które mogą Ci w tym pomóc – optymalizacja strony, unikalne treści, blog firmowy, współpraca z blogerami, dodanie do wartościowych katalogów, linkowanie. Wszystko to, co może zwiększyć Twoją pozycję w wyszukiwarce. Następnie po kolei dodaj do każdej pozycji czas potrzebny na wdrożenie zmiany, a także czy będziesz w stanie zrobić to samodzielnie. Ten schemat pozwoli Ci przejść do kolejnych kroków!

Jeśli ktokolwiek Tobie powiedział, że e-biznes to tania, prosta i przyjemna forma zarabiania, to albo Ciebie okłamał, albo miał informację sprzed dziesięciu lat. Spójrz na sklepy, które znasz najlepiej. Zalando, potężny budżet z zachodu. Eobuwie – tradycja wielu lat i inwestor z setkami milionów złotych, branża spożywcza opanowana przez graczy z rynku tradycyjnego. I na tym rynku Ty!

Oczywiście nie chodzi o to byś szukał inwestora z milionami i brał olbrzymie kredyty na rozruch, jednak jak każdy biznes, bez inwestycji ryzyko jest bardzo duże. Musisz zatem cofnąć się do planu i zdobyć informacje ile kosztować będzie każde działanie. Za dużo? Zmodyfikuj cel i plan. Idealnie? Działaj!

I teraz informacja, na którą czekasz, a która pewnie nie przypadnie do gustu. Nie, nie da się dobrze wypozycjonować strony za 300 zł miesięcznie. Nie da się podbić Google’a reklamami z budżetem 200 zł plus kupon nawet we współpracy z niesprawdzonym freelancerem. Bez wsparcia reklamowego nie zostanie się też królem Facebooka. Docelowe wydatki marketingowe na poziomie kilku tysięcy złotych to minimum dla sklepu mającego ambicję na dziesiątki tysięcy złotych miesięcznej sprzedaży. Załóż roboczo, że Twoja sprzedaż wyniesie od pięciu do dziesięciu razy tyle ile wydasz. Wydasz tysiąc, sprzedaż za np. siedem, przy marży 20% zostanie Ci 1400… A koszty, które poruszyłem to tylko marketing.

Dobra wiadomość jest taka, że jeśli nie masz budżetu na wszystkie działania, to możesz uruchamiać je po kolei. I tu dochodzimy do finalnego elementu – doboru narzędzi! Jak to zrobić? Bardzo prosto. A wystarczą do tego dwa proste ćwiczenia.

Pierwsze – spróbuj określić, kto u Ciebie kupuje. Mówiłem, że proste? Wcale nie! Nawet nie wiesz ile razy słyszałem odpowiedź: „kobiety od 20 do 50 roku życia”. Koniec. Tak nie jest! Jaka płeć u Was kupuje? W jakim wieku? Co lubią? Czym się interesują? Gdzie mieszkają? Co robią w wolnym czasie? Czego słuchają na Deezerze? Co oglądają na Youtubie? Co obserwują na Facebooku? Mają Snapchata? Stwórz idealną personę dla swojego biznesu. Łatwiej Ci wtedy będzie tworzyć odpowiednie treści na bloga i swoje kanały społecznościowe, czy dobierać strony docelowe i kanały na youtubie do reklamy. Ubranka dla dzieci można reklamować skutecznie w wielu miejscach, nie tylko na blogach parentingowych, a buty Nike interesują nie tylko tych będących na blogu modowy, ale i tych, którzy właśnie oglądają konkretne teledyski.

I ćwiczenie drugie – gdzie jesteś słaby? W internecie masz wiele narzędzi, które rozpoczynają proces zakupowy i mogą tylko zainteresować Twoich przyszłych Klientów pobudzając potrzebę. Na szczęście są też i narzędzia, które skutecznie sprzedaż zamykają i trafisz dzięki nim na osoby, które nie potrzebują odwiedzać Twojego sklepu 15 razy. Im słabszy jesteś przy drugich narzędizach, tym gorzej dla Ciebie! Najłatwiej sprzedawać opanowując Google’a i to musi być cel numer jeden. Potem masz kolejne etapy wtajemniczenia wychodząc na inne strony, portale społecznościowe, formaty eksperckie, portale video i tak dalej.

Wypiszcie swoje słabe strony a z innych naszych wpisów i materiałów wideo dowiesz się dokładnie, które są Ci potrzebne!

Wszystkie szczegóły znajdziecie TUTAJ.


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: szkolenia z marketingu internetowego” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/szkolenia-z-marketingu-internetowego/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!