Bezpłatna konsultacja

Reklama sklepu internetowego - czyli jak wypromować sklep internetowy?

Kategoria: Inne

Jeśli szukasz informacji i inspiracji jak wypromować sklep internetowy – to trafiłeś idealnie! Specjalnie z myślą o osobach, które planują otwarcie sklepu internetowego lub dopiero z tym projektem ruszyły, przygotowaliśmy obszerny poradnik dotyczący reklamy sklepu internetowego, który pozwoli usystematyzować wiedzę na temat promocji e-commerce.

[dodatkowecta]

Spis treści:

Handel elektroniczny to obszar rynku, który rozwija się bardzo dynamicznie. W każdym roku wzrost handlu w sieci notuje dwucyfrowy wynik, czyli rośnie w tempie minimum 10% rok do roku. To przykuwa uwagę wielu przedsiębiorców i firm tradycyjnych, którzy właśnie w przestrzeni internetowej chcą dalej rozwijać swój biznes. Niestety, większa konkurencja wpływa też na wzrost trudności w promocji sklepu internetowego, co wymusza na nowych sklepach albo większą inwestycję finansową w reklamę sklepu internetowego, albo bardziej kreatywne podejście do tematu promocji.

Korzystając z naszych bogatych doświadczeń budowanych od 2011 roku postanowiliśmy przygotować bardzo obszerny poradnik, który punkt po punkcie przeprowadzi Was przez możliwe etapy promocji i podpowie kanały reklamowe, które warto wziąć pod uwagę. Co ważne, poradnik napisaliśmy z myślą o osiągnięciu efektu sprzedażowego, bo w ten sposób od zawsze działamy. Nie grają dla nas głównej roli zasięgi reklamowe i viralowe akcje dla naszych Klientów. Razem z nimi patrzymy zawsze na to, czy nasze działania powodują wzrost sprzedaży!

Jak wypromować sklep internetowy w wyszukiwarce Google

W Polsce wyszukiwarka Google jest bezapelacyjnym liderem na rynku wyszukiwarek. Co roku jej udział w rynku wynosi ok. 95-97%, co oznacza, że zdecydowana większość wyszukań dokonywanych przez Polaków ma miejsce właśnie pod adresem google.pl. Jest to też kluczowe miejsce do generowania sprzedaży i reklamy sklepu internetowego. Dlaczego? Choćby dlatego, że zgodnie z ideą marketingu, najłatwiej generować sprzedaż zaspakajając potrzeby konsumentów, a wyszukiwarka internetowa jest do tego idealnym miejscem. Każdego dnia tysiące Polaków „na tacy” podają sklepom informację dotyczące tego czego potrzebują i co planują kupić. Chcemy obejrzeć ubrania? Wpisujemy frazy odzieżowe do Google. Wybraliśmy w markecie RTV nowy telewizor? Sprawdzamy w Google najlepsze oferty. Codziennie właśnie za pośrednictwem giganta z Mountain View, firmy Google, szukamy najlepszych ofert.

Dlatego też podstawowym i obowiązkowym zadaniem każdego sklepu internetowego jest opanowanie i odpowiednie wypromowanie sklepu w wyszukiwarce. Istnieje wiele metod, które pozwalają osiągnąć ten efekt, my przyjrzymy się dziś głównie trzem: - reklamie tekstowej w Google - reklamie produktowej w Google - pozycjonowaniu (wynikom organicznym)

Jak promować sklep za pomocą reklamy tekstowej w Google?

reklama tekstowa

Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google, to jedna z najstarszych, lecz nadal bardzo skutecznych form reklamy, z której często korzystają właściciele sklepów internetowych. Ideą tej formy reklamy jest wybranie najciekawszych i najważniejszych dla danego projektu fraz, czyli słów kluczowych wpisywanych przez Klientów do Google i przygotowanie reklam pod te frazy właśnie. Choć w ostatnich latach udział reklamy tekstowej znacznie zmalał na rzecz reklamy produktowej, to nadal jednak pojawia się ona w większości strategii reklamowych.

Powód jest prosty, jest to najszybszy sposób na wypromowanie sklepu internetowego na dane nazwy kategorii czy producentów. W reklamie produktowej Google samodzielnie decyduje jaki produkt wyświetlić na ogólne zapytanie (np. „rowery stacjonarne”). W reklamie tekstowej, tak jak na załączonym przykładzie, możemy umieścić link do kategorii, w której Klient znajdzie ofertę np. kilkudziesięciu produktów pasujących do wpisywanego wyrażenia. Ta forma reklamy idealnie sprawdza się na wcześniejszym etapie sprzedaży, gdy Twoi potencjalni Klienci nie szukają jeszcze konkretnego produktu, ale już rozglądają się za ofertą w danej kategorii.

Technicznie by móc skorzystać z tej reklamy wystarczy założyć konto Google Ads, podpiąć pod nie metodę płatności, wybrać frazy, ustawić reklamy i można zacząć generować ruch na własnej stronie www. Przez ustawienie reklam rozumiemy proces, który składa się z: - nagłówka, na który najmocniej zwracają uwagę użytkownicy i który jest linkiem do Twojej strony - tekstu reklamy, w którym możesz umieścić więcej informacji - wyświetlanego adresu URL, który może być krótszy i bardziej estetyczny niż ten prawdziwy - włączonych rozszerzeń. Ważne jednak by pamiętać, że Google rekomenduje stworzenie 3 alternatywnych wersji reklamy dla każdej grupy reklamowej.

grupy reklamowe

W teorii proces brzmi niezwykle prosto, w praktyce jednak może on być dużo bardziej zaawansowany. W ramach tekstowej reklamy sklepu internetowego możecie wpaść w kilka pułapek takich jak np. złe dopasowanie słowa kluczowego czy nieskuteczna stawka reklamowa. Google tak bardzo zautomatyzowało swój system reklamowy w ostatnich latach, że potrafi prowadzić kampanię, w których zamiast ręcznego określania stawki za każde kliknięcie, posługuje się docelowym ROAS, czyli rentownością kampanii jaką chcesz osiągnąć. Mnogość zaawansowanych funkcji powoduje, że nadal wiele projektów e-commerce w ramach reklam tekstowych korzysta ze wsparcia wyspecjalizowanych agencji reklamowych takich jak nasza. Jeśli i Ty szukasz w tym zakresie wsparcia, zapraszamy po więcej szczegółów na stronę poświęconą prowadzeniu kampanii tekstowej

Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielne prowadzenie kampanii tekstowej, to weź pod uwagę nasze trzy rady, które pozwolą Ci osiągnąć lepszy efekt:

Po pierwsze, używaj precyzyjnych fraz. Kontynuując przykład sklepu rowerowego, zdecydowanie lepiej zbudować kampanię opartą o np. 40 fraz bardzo precyzyjnych, mniej popularnych niż po prostu wrzucić cały budżet na słowo „rowery”. Zazwyczaj wyższa precyzja i niższa popularność frazy to wyższy współczynnik konwersji, więc opłaca się poświęcić więcej czasu na przygotowanie kampanii bogatszej.

Po drugie, włącz jak najwięcej pasujących rozszerzeń reklam. Google pozwala do reklamy tekstowej dodać tzw. rozszerzenia np. dodające do reklamy numer telefonu, adres sklepu stacjonarnego, informację o promocji itp. Wybierz te, które do Ciebie pasują i włącz je koniecznie. To spowoduje, że Twoja reklama zajmie w wyszukiwarce więcej miejsca i mocniej przyciągnie wzrok!

Po trzecie, testuj jako uzupełnienie kampanię DSA. Jako uzupełnienie, a nie jako alternatywę! Kampania DSA, czyli Dynamic Search Ads, to rodzaj kampanii pozwalający wyświetlać się na tysiące fraz, które wybierze dla Ciebie… Google w sposób automatyczny. Musisz jedynie zsynchronizować się z wyszukiwarką i stworzyć uniwersalne teksty, które będą pojawiać się w towarzystwie dynamicznie tworzonego nagłówka. Gdy ktoś np. wpiszę frazę, na którą nie ustawiłeś ręcznie reklamy, ale fraza brzmi tak, jak Twoja podkategoria, to Google tę frazę wraz z adresem Twojego sklepu wyświetli w nagłówku i skieruje ruch do Twojego sklepu.

Jak reklamować sklep internetowy za pomocą reklamy produktowej?

Tak jak wspomnieliśmy, ostatnie lata to czas dynamicznego przepływu budżetów z reklamy tekstowej do produktowej. Jest to format stworzony z dedykacją i tylko dla sklepów internetowych.

reklama produktowa

W reklamie produktowej to nie Ty decydujesz o tym, jaki produkt pojawi się na jaką frazę. Przynajmniej nie bezpośrednio. Kampania produktowa polega na tym, że w pierwszym kroku musisz automatycznie wygenerować tzw. feed (plik) produktowy. Plik, w którym w kolejnych kolumnach znajdują się wszystkie informacje o Twoim produkcie takie jak jego nazwa, opis, cena, dostępność itp. Następnie synchronizujesz swój sklep z wyszukiwarką za pomocą Google Merchant Center, a po jego akceptacji – włączasz reklamę! Google analizując nazwy i opisy Twoich produktów sam zdecyduje o tym, jaki produkt i na jaką frazę pokazać potencjalnym Klientom.

Dlatego też Twoja praca nad kampanią produktową, to przede wszystkim praca nad plikiem produktowym. Dbanie o jak najbardziej rozbudowane nazwy czy o unikalne i długie opisy. Oczywiście możesz zarządzać kampanią dzieląc plik produktowy na mniejsze grupy, wykluczając wybrane produkty i mocniej dopalając inne. Ale możesz też, co coraz częściej obserwujemy, włączyć tak zwaną kampanię inteligentną, w której to Google sam zadba o reklamę Twojego sklepu internetowego na najwyższym poziomie posługując się tajnymi i wewnętrznymi algorytmami dotarcia do potencjalnych Klientów.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w walce o jak najwyższą efektywność kampanii produktowych poza jakością pliku produktowego?

Na pewno na możliwości kupowania tańszego ruchu. Google wprowadził jakiś czas temu termin CSS, czyli oficjalnym systemów agregujących oferty wielu sklepów i pośredniczących w zakupie reklamy produktowej. Zakup kliknięć przez ten system pozwala na osiągnięcie nawet 20% niższej ceny kliknięcia. Od wiosny 2020 roku posiadamy własny, licencjonowany CSS, z którego możesz skorzystać. Więcej o nim i o całej usłudze związanej z kampaniami produktowymi dowiesz się w tym miejscu.

cpc

Dodatkowo musisz stosować zaawansowane strategie stawek korzystając np. z modelu „docelowy ROAS”. Po wygenerowaniu pierwszych transakcji Google znając Twój koszt i Twój przychód pozwoli ustawić strategię, w której będziesz mógł założyć, że chcesz osiągnąć ROAS na przykład na poziomie 700%. Google zacznie samodzielnie tak zarządzać Twoim budżetem, wyświetleniami i kliknięciami by finalnie dowieźć ten wynik i z każdej wydanej złotówki, zrobić 7 zł przychodu.

Jak wypromować sklep internetowy poprzez pozycjonowanie?

Last but not least, trzecia usługa reklamowa powiązana z wyszukiwarką Google to pozycjonowanie. Usługa bardzo specyficzna, bo z jednej strony wymagająca inwestycji i cierpliwości, a z drugiej może przynieść spektakularne efekty!

Usługa pozycjonowania sklepu internetowego ma na celu zapewnić trwały i regularny wzrost widoczności sklepu w wynikach organicznych Google, czyli darmowych wynikach widocznych na przykład pod wynikami płatnymi. Przez wzrost widoczności rozumiemy liczbę fraz, na które Twój sklep znajduje się na pozycjach 1-3 lub 1-10 w rankingu Google. Ten wzrost ma prowadzić do wzrostu ruchu organicznego oraz sprzedaży z tego ruchu. Dodatkowo również celem pozycjonowania jest osiąganie jak najwyższych pozycji na konkretne, wybrane i ustalone słowa kluczowe.

pozycje

Największym problemem przy usłudze pozycjonowania jest brak przewidywalności efektów i niemożliwość określenia ani ich skali, ani czasu ich osiągnięcia. Nie jest to usługa podobna do reklamy w Google, gdzie efekt przychodzi praktycznie od razu. Tutaj konieczna jest systematyczna i bardzo skrupulatna praca na jego rzecz. Upraszczając założyć można, że pozycjonowanie składa się z trzech działów, o które należy się troszczyć:

- dział pierwszy – optymalizacja. Google przekazuje dziesiątki wytycznych developerom wskazując jak zbudowana powinna być strona internetowa by notowała jak najlepsze efekty i była jak najbardziej widoczna. Są to bardzo szczegółowe zalecenia dotyczące np. budowy sekcji meta, używania nagłówków, czasu ładowania strony, certyfikatu SSL itp.

- dział drugi – treści. Wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką tekstową, więc nadal bardzo duży nacisk kładzie na treści na Twojej stronie www. Oczywiście łatwiej o ten punkt zadbać stronom żyjącym z artykułów i tworzonego contentu, ale i Ty, w przypadku prowadzenia sklepu internetowego, musisz w tym zakresie stronę swoją dopieścić. Dlatego konieczne jest przygotowywanie często bardzo długich i zawsze unikalnych opisów kategorii czy opisów produktów. Dodatkowo musisz w sposób regularny i unikalny prowadzić sklepowy blog.

- dział trzeci – linkbuilding, czyli mówiąc prościej: kupowanie linków. Linkbuilding na wysokim poziomie polega na umieszczaniu wartościowych i unikalnych publikacji z linkiem do Twojego sklepu, na mocnych w oczach Google i kontekstowo powiązanych z Tobą stronach www.

Jak już się domyślasz, pozycjonowanie to nie jest proces skończony. Na bieżąco i w każdym miesiącu musisz dbać o optymalizację swojego sklepu, o umieszczanie na nim nowych treści oraz o pozyskiwanie coraz to mocniejszych linków z innych stron www. Dlatego tak często firmy i sklepy wybierają do realizacji tej usługi wyspecjalizowane agencje SEO dla e-commerce takie jak np. Traffic Trends właśnie! Jeśli jednak chciałbyś o sukces w pozycjonowaniu powalczyć samodzielnie, to weź pod uwagę trzy istotne rzeczy:

1) Wybierając frazy, które będą celem Twojego działania skup się na tych, które nie są najmocniejsze i najpopularniejsze. Tak samo jak przy reklamie tekstowej, lepiej wybrać większą pulę słów kluczowych, ale bardziej precyzyjnych.

2) Twórz przydatną treść blogową, która będzie na przykład odpowiadać na najczęstsze pytania i wątpliwości Twoich Klientów. Niech to będą bardzo obszerne i wyczerpujące temat publikacje, które wzbogacisz grafikami, zdjęciami, danymi, wykresami. Jeśli nie wiesz jak często powinieneś nową treść na swoim blogu publikować, to spójrz jak zachowują się w tym temacie Twoi konkurenci i pisz więcej od nich!

3) Dbaj o stronę „oczami Klienta”. Google coraz mocniej docenia strony, które super wypadają w statystykach istotnych dla Klientów. Bezpieczeństwo rozumiane przez posiadanie certyfikatu SSL, szybkie ładowanie się strony internetowej, przejrzystość menu, unikalność treści, brak reklam… To wszystko wpływa i na jakość Twojego sklepu w oczach Klientów, i na jakość w oczach Google!

Podsumowując, pozycjonowanie to bardzo skuteczny sposób na wypromowanie sklepu internetowego, który co prawda wymaga czasu, nakładów finansowych i sporo pracy, ale z potężną nawiązką wkład ten rekompensuje.

Reklama sklepu internetowego w marketplace’ach

Kolejnym istotnym elementem strategii stricte sprzedażowej jest obecność w innych, nie mniej popularnych miejscach, w których Twojego produktu mogą szukać potencjalni Klienci. Bez wątpienia do takich miejsc należą tak zwane marketplace’y, czyli serwisy agregujące oferty wielu sprzedawców i umożliwiające zakup produktów bez przechodzeni na stronę www wybranego sprzedawcy. Jeśli myślimy o marketplace’ach w ujęciu polskiego rynku, to na pewno do głowy przychodzi nam głównie jedna firma, Allegro. Jeśli jednak ktoś z Was myśli o eksporcie i sprzedaży zagranicznej, to wtedy do gry wchodzi wielka pula kolejnych graczy na czele z potężnym Amazonem.

O samej obecności w tych serwisach moglibyśmy napisać osobny poradnik na kilkadziesiąt tysięcy znaków, a i tak nie wyczerpalibyśmy tematu. Teraz chcielibyśmy tylko podpowiedzieć pewną istotną kwestię. Gdy już założysz swoje konto np. na Allegro, wystawisz dziesiątki lub setki aukcji, odnotujesz pierwsze sprzedaże, dołożysz wszelkie przydatne dodatki w stylu Smarta, monet czy statusu Super Sprzedawcy, to nie możesz zapomnieć o reklamie na portalu Allegro. I tak samo, gdy działasz na Amazon, to musisz pamiętać o reklamie na Amazonie

allegro

W obu systemach reklama wygląda podobnie i ma podobne funkcje – umożliwić odpłatną promocję Twoich produktów ponad produktami konkurencji. Na przykładowym obrazku widzimy dwa najpopularniejsze formaty reklamy na Allegro, które ułatwić Ci wypromowanie sklepu internetowego na tym portalu: patrząc od góry widzimy tzw. Reklamę graficzną, składającą się z logotypu marki, krótkiego tekstu i dwóch produktów. Poniżej Oferty Sponsorowane, czyli pierwsze dwie aukcje na listingu kategorii lub w wynikach wyszukiwania wewnątrz Allegro.

Skupiając się na nadal popularniejszym w Polsce Allegro, warto zaznaczyć, że system reklamowy bardzo mocno przypomina system Google Ads, lecz nadal jest uboższy w funkcje. Możesz wybierać konkretne aukcje do promocji, łączyć je w grupy, ustawiać stawki za kliknięcie i analizować osiągane wyniki zwracając uwagę np. na rentowność kampanii. Możesz również wykluczać aukcje, których nie chcesz promować lub blokować słowa kluczowe, na które reklama Twojej firmy nie ma się pojawiać. Wszystko po to by osiągnąć jak najwyższe wyniki sprzedażowe!

allegro wyniki sprzedazowe

Co ciekawe, podpowiedzi jakie kierujemy często do naszych Klientów w ramach Allegro Ads, czasem przypominają te związane z reklamą w Google.

Po pierwsze, koniecznie pracuj nad nazwą aukcji i kategoriami, do których je przypisujesz. To te parametry w sposób automatyczny wpływają na to, gdzie pojawia się Twoja reklama. Im lepiej przygotowane nazwy aukcji, tym większa szansa na duży zasięg i sprzedaż.

Po drugie, wykluczaj nieskuteczne słowa, aukcje i kategorie. Kampania reklamowa na Allegro nie ma wielu dodatkowych walorów ponad generowanie sprzedaży, więc jeśli z tego zadania się nie wywiązuje choćby w wąskim zakresie, to nie ma sensu jej kontynuować. Jeśli super sprzedaje Ci się 50% asortymentu, a 50% wcale, to wyłącz tę słabszą połowę i zwiększ wydatki na promocję tej mocniejszej.

Po trzecie, przemyśl produkty wrzucane do reklamy graficznej. Może ich tam pojawić się niewiele, warto by były to super produkty, z dobrą ceną i wysoką popularnością!

Jak wypromować sklep internetowy w mediach społecznościowych

Kolejnym zagadnieniem, które chcemy poruszyć w naszym poradniku jest promocja w mediach społecznościowych. W zdecydowanej większości przypadków przez media społecznościowe rozumiemy kampanie reklamowe prowadzone przez system reklamowy Facebooka docierające do użytkowników Facebooka oraz Instagrama. Oczywiście istnieje wiele innych portali jak Twitter, Pinterest, Snapchat, TikTok czy LinkedIn, ale tam aktywność reklamowa nie jest możliwa lub nie jest tak skuteczna w sprzedaży.

Jednym z elementów strategii sprzedażowej w social media jest bieżąca komunikacja. Każdy z Was powinien posiadać i prowadzić regularnie swoje firmowe konto w mediach społecznościowych, dodawać posty, moderować aktywność fanów i promować wrzucane komunikaty. To jest jednak proces bardzo długofalowy, który nie przynosi spektakularnych wyników sprzedażowych „od ręki”. Co innego reklama! Facebook bardzo mocno rozwinął system reklamowy by umożliwić firmom włączenie często skomplikowanych i zaawansowanych kampanii kierujących ruch na stronę www sklepu.

Przykładem takich kampanii są tzw. Kampanie z celem Konwersja, czyli „zwyczajne” komunikaty reklamowe, wzbogacone np. grafiką lub zdjęciem, które kierują ruch bezpośrednio na wskazaną stronę. Cel „Konwersja” oznacza, że Facebook umożliwi optymalizację pod kątem osiągania jak największej liczby zdarzeń określonych jako konwersja, co w przypadku sklepu internetowego zazwyczaj oznacza sprzedaż. Alternatywą może być „Sprzedaż z katalogu” czyli forma reklamy prezentująca zdjęcia produktów oraz ich ceny w formie tzw. karuzeli.

karuzela facebook

Istotne jednak w budowaniu kampanii reklamowych na Facebooku dla sklepów jest ich kierowanie. Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane modele polegają na kierowaniu do:

- osób, które były już na Twojej stronie

- osób podobnych do Twoich Klientów (tzw. Lookalike). W tym modelu Facebook włącza swoje wewnętrzne algorytmy, by wyświetlić reklamę tylko osobom wg niego podobnym do Twoich Klientów, którzy wcześniej wykonali wskazaną akcję i stanowią wzorzec grupy docelowej.

- osób, którym Facebook przypisał wybrane przez Ciebie zainteresowania czy parametry demograficzne.

Zdecydowanie polecamy Tobie przetestować i lookalike jako formę budowy grupy docelowej, i włączenie reklam w oparciu po prostu o zdjęcia produktów. Choć nie jest to sexy i nie spełni roli viralowej kampanii, to skuteczność sprzedażowa cechuje te kampanie bardzo często! Jeśli potrzebne Tobie będzie wsparcie w tym zakresie, to polecamy się do prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Jak promować sklep internetowy poprzez remarketing

Wspomnieliśmy przy kampaniach Facebookowych, że możesz kierować reklamy do osób, które były już Twojej stronie ale nie dokończyły zakupów. Jest to tak zwany remarketing . Remarketing jednak przynosi ponadprzeciętne rezultaty dopiero wtedy, gdy możesz kierować swoje reklamy do bardzo dużej liczby odbiorców, a ich na początku swojej drogi w e-commerce jeszcze nie masz. Śledząc mniejszą bazę odbiorców po prostu nie odczujesz tak wysokich wyników swoich reklam.

Jeśli jednak zdecydujesz się na prowadzenie kampanii remarketingowych, wiedz że:

- Remarketing to tylko nazwa technologii. Nie jest to osobny format reklamowy. Kampanie remarketingowe możesz tworzyć w sieci reklamowej Google, na Youtube, w wyszukiwarce, na Facebooku czy nawet na LinkedInie!

- Remarketing warto rozdrabniać. Często kampanie remarketingowe buduje się na zasadzie kierowania reklamy do wszystkich tych, którzy byli na danej stronie www w trakcie np. ostatnich 30 dni i nie dokonali pożądanej czynności. Przy dużej grupie odbiorców musisz jednak rozdrabniać tak zwane listy remarketingowe ze względu na okres przynależności czy aktywność. Opłaca się Tobie zapłacić więcej za interakcję z Twoją reklamę przez osobę, która była w Twoim sklepie 2 dni temu i porzuciła koszyk, niż za osobę, która była w nim 22 dni temu i tylko obejrzała jeden produkt.

Inne formy promocji sklepu internetowego

Powyższe rozdziały naszego poradnika dotyczyły wyłącznie formatów sprzedażowych. Wszystkie te formaty musisz rozliczać ze względu na ich efektywność i zawsze porównywać wygenerowany przychód do poniesionego kosztu. Mają one pewne ograniczenia, np. potencjał reklamy w wyszukiwarce jest proporcjonalny do popularności produktów z Twojego sklepu. Dlatego też wielu reklamodawców decyduje się na budowę wokół swoich kampanii sprzedażowych tych o charakterze zasięgowym, budujących wizerunek. Nie chcemy ich omawiać tak szczegółowo w tym miejscu, ale jeśli jesteś nimi zainteresowany, to zwłaszcza skup się na reklamie wideo na portalu Youtube oraz reklamie banerowej w sieci reklamowej Google, tak zwanym formacie GDN.

gdn

Dodatkowo też do Twojej dyspozycji oddajemy wiele rozwiązań, które wspierają sprzedaż, ale nie są odpowiedzialne wprost za budowanie ruchu internetowego i pozyskiwanie Klientów. Nie oznacza to, że w dłuższej perspektywie nie są one istotne. Wprost przeciwnie!

Potężnym i istotnym elementem sprzedaży jest tzw. UX lub CX. To skór od user experience lub customer experience. Jest to osobna dziedzina, której zadaniem jest dopracowanie funkcjonowania sklepu internetowego w taki sposób, by potencjalny Klient w trakcie zakupów nie napotykał na żadne problemy, które mogę przeszkodzić w dokonaniu transakcji. Od kwestii związanych z konstrukcją strony, przez ofertę logistyczną i płatniczą, poziom cen produktów dostępnych w sklepie, po jakość obsługi przed- i posprzedażowej.

Węższym zagadnieniem z tego zakresu jest korzystanie z najróżniejszych boosterów konwersji, czyli rozwiązań, które mają wspomóc potencjalnego Klienta w zamknięciu sprzedaży. Tutaj największą popularnością cieszą się takie działania jak choćby popup ratujący porzucone koszyki czy inteligentne rekomendacje na stronie www, zwłaszcza w koszyku.

booster konwersji

Te działania jednak również przybierają na sile i rośnie ich znaczenie gdy ruch na Twoim sklepie jest już odpowiedni. Z drugiej strony warto przygotować swój sklep na ten ruch, gdy myślisz np. o włączeniu kampanii reklamowej w Google czy w mediach społecznościowych.

Analiza efektów promowania sklepu internetowego

Na sam koniec zostawiliśmy często znienawidzoną i traktowaną jako zło konieczne, analizę wyników. Żaden specjalista i żadna agencja nie powinny nigdy dawać gwarancji efektów prowadzonych działań. Często powtarzamy, że takie dają tylko zdesperowani handlowcy, a na szczęście my do takich nie należymy! Dlatego przyznajemy się z ręką na sercu do tego, że nie zawsze kampanie prowadzone przez nas spełniają oczekiwania Klientów. Nie ma w nich błędów i zaniedbań, ale splot pewnych okoliczności może doprowadzić do tego, że przychód wcale nie będzie bilansował kosztów.

Gdy prowadzisz kampanie samodzielnie lub oddajesz je w ręce specjalistów, to musisz mieć kontrolę nad wynikami. Bardzo przydatnym w tym zakresie jest narzędzie o nazwie Google Analytics, które pozwoli Tobie ocenić rentowność prowadzonych działań.

google analytics

Dla kampanii reklamowych Google wystarczy, że połączysz swoje konto reklamowe Google Ads z kontem Analytics, a będziesz widział pełne statystyki dotyczące kosztu i przychodu. Dla pozycjonowania w Google Analytics będziesz mógł obserwować wzrost liczby wejść, użytkowników, transakcji i przychodu. Dla kampanii Facebookowych, o ile wzbogacisz używane w nich linki o tak zwane UTMy za pomocą bezpłatnego narzędzia URL Builder, również zobaczysz osiągnięty przychód, który będziesz mógł porównać z fakturą za budżet reklamowy.

Takie śledzenie efektów, im bardziej szczegółowe, tym bardziej pozwoli Ci ulepszać prowadzone działania. Analiza efektów pokaże Tobie słabsze punkty Twojej oferty oraz te produkty, które robią super wynik. To mega ważna część działań reklamowych, która najsilniejszych graczom pozwala cały czas rozwijać swój biznes.

Podsumowując – jak wypromować sklep internetowy?

Z jednej strony, na pewno nie istnieje jedna, sprawdzona ścieżka dla każdego sklepu i każdej branży. Z drugiej, w większości przypadków potencjał sprzedażowy w danych formatach jest zbliżony. Dlatego jeśli Twoim celem jest generowanie sprzedaży, a nie zasięgów, to rozpocznij od trzech działań: - opanowania wyszukiwarki - dołączenia marketplace’ów (np. Allegro) do strategii - reklam w social media

I analizuj efekty, a na pewno znajdziesz w nich klucz do skarbca, czyli większej sprzedaży!

FAQ

Jak szybko wypromować sklep internetowy?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z systemu Google Ads. Dzięki temu, że ruch budujemy błyskawicznie i to w miejscu, w którym miliony internautów szuka konkretnych informacji i produktów, będzie to najskuteczniejszy sposób na osiągnięcie efekty "od ręki".

Jak wypromować sklep internetowy tanio?

Raczej się nie da, ale da się koszt obniżyć. Np. możesz korzystać z licencjonowanych rozwiązań CS w kampanii Google by obniżyć koszt kliknięcia. Warto też szukać takich modeli rozliczeń, w których wartość zarobku dla agencji nie jest zależna od wysokości budżetu.

Jak wypromować sklep z nietypowej branży?

Nie ma na to pytanie jednej, prawidłowej odpowiedzi. Wiele zależy od tego co jest tą nietypową branżą. Dla przykładu jeśli sprzedajesz mało popularne produkty, które jednak są przez internautów wyszukiwane, to skorzystaj koniecznie z opanowania wyszukiwarki (Google Ads + pozycjonowanie). Jeśli chcesz sprzedawać produkty nikomu nieznane, to skorzystaj z social media.

Kiedy warto promocję sklepu oprzeć o media społecznościowe?

Gdy sprzedajesz produkty niepopularne, niewyszukiwane w Google oraz gdy nie masz szans lub budżetu przebić się przez wielkich graczy. Często do reklamy na Facebooku i Instagramie uciekają np. mniejsi producenci w branży fashion czy beauty, którym w Google trudno przebić się nad multibrandowe sklepy internetowe lub dysponujące potężnymi budżetami firmy produkujące na masową skalę.

Czy da się wypromować sklep internetowy samym pozycjonowaniem?

Oczywiście, choć jest to bardzo trudne i czasochłonne. Sami współpracujemy z kilkunastoma sklepami, które prawie całą reklamę swojego sklepu opierają na ruchu organicznym z Google, który przynosi im >70% ruchu i sprzedaży. Jest to bardzo popularne zwłaszcza w sprzedaży B2B.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!