Jak zorganizować legalny konkurs na Facebooku?

Social Media

Jak zorganizować legalny konkurs na Facebook’u? To pytanie zadał sobie chyba każdy właściciel fan page, który chciał zorganizować zabawę dla fanów. Dlaczego? Dlatego, że konkursy na Facebooku to temat rzeka. Case’ów, artykułów czy innych publikacji pojawiło się na ten temat już masę. Mogłoby świadczyć to o tym, iż administratorzy czy redaktorzy profilii są świadomi tego, jakie ryzyko niesie ze sobą nieodpowiednia organizacja takich zabaw. Niestety, nadal przeglądając tablicę na Facebook’u można trafić na wiele postów konkursowych, które łamią regulamin portalu, a niektóre z nich łamią nawet polskie prawo.

Podstawa w pigułce:

Zanim szerzej opiszę to, jak konkursy na Facebook’u powinny wyglądać oraz to czego unikać podczas organizowania tego typu zabaw, to zacznę od przedstawienia w skrócie najważniejszych zasad:

  • każdy konkurs organizowany na Facebook’u musi posiadać dedykowany regulamin;
  • zadanie konkursowe powinno być proste i w zasięgu naszej grupy docelowej
  • zadanie konkursowe powinno być kreatywne, które zaanagażuje fanów do działania;
  • nie wolno działań – udostępnij, polub, oznacz znajomego używać jako zasad koniecznych do wzięcia udziału w zabawie;
  • nie wolno wybierać zwycięzców podczas losowania.

PUNKT Z REGULAMINU FACEBOOK’A:

Na starcie warto zapoznać się z regulaminem Facebook’a, gdzie możemy znaleźć punkt 3. o temacie: Promocje na stronach, w grupach i wydarzeniach. Wygląda on następująco:

1. Informowanie o promocji.

W przypadku korzystania z serwisu Facebook do przekazywania informacji na temat promocji lub do przeprowadzania promocji (np. konkursów lub loterii) organizator odpowiada za zgodną z prawem obsługę tej promocji, w tym za:

– oficjalny regulamin;

– warunki oferty i wymagania wstępne (np. ograniczenia dotyczące wieku i miejsca zamieszkania);

– zgodność z przepisami i warunkami dotyczącymi nagród oferowanych w ramach promocji (np. zarejestrowanie promocji i uzyskanie wszelkich obowiązkowych zezwoleń).

2. Wymagane treści.

Promocje na Facebooku muszą zawierać następujące zapisy:
– pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika;

– informację, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana.

3. Zarządzanie promocjami.

Promocje można przeprowadzać na stronach, w grupach, w wydarzeniach lub w aplikacjach na Facebooku. Do przeprowadzania promocji nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu ani połączeń ze znajomymi (np. niedozwolone jest stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swojej osi czasu, aby wziąć udział w promocji”, „udostępnij na osi czasu znajomego, aby uzyskać dodatkowe udziały w promocji” czy „oznacz znajomych w tym poście, aby wziąć udział w promocji”).

4. Pomoc w przeprowadzaniu promocji.

Facebook nie pomaga w przeprowadzaniu promocji. Administrator promocji korzysta z serwisu Facebook do administrowania promocją na własną odpowiedzialność.

Jak to wygląda w praktyce?

Aby zorganizować legalny konkurs na FB powinno się pamiętać o tym, iż post konkursowy, jako zasad obowiązkowych, nie może zawierać przymusu do wykonania żadnej aktywności związanej z fan page’em, bądź innymi fanami. Nie wolno więc uzależniać wzięcia udziału w zabawie od tego, że użytkownik musi polubić stronę, udostępnić post na swojej tablicy, bądź oznaczyć w komentarzu znajomych. Dlatego post konkursowy o takiej treści:

‘ (…) Co należy zrobić, aby wygrać jedną z naszych nagród? Wystarczy, że polubisz nasz profil, udostępnisz nasz post konkursowy oraz w komentarzu pod zdjęciem oznaczysz znajomych, z którymi podzielisz się ewentualną wygraną. ‘

łamie wszystkie zasady, które zostały zaprezentowane powyżej oraz, zgodnie z regulaminem Facebook’a, nie powinien się w ogóle odbyć. Prawowity konkurs na Facebook’u MUSI także mieć swój dedykowany regulamin. Jednym z ważniejszych elementów jest informacja, kto jest organizatorem konkursu, a co za tym idzie, wyraźne zaznaczenie tego, że FB nim nie jest. W takim dokumencie powinny się również znaleźć informacje odnośnie nagród, sposobu wybierania zwycięzców, czasu trwania zabawy oraz dotyczące praw autorskich do opublikowanego zgłoszenia.
NIE WOLNO jednak zawrzeć informacji, iż zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas LOSOWANIA. Aby móc zorganizować losowanie trzeba mieć pozwolenie od Krajowej Izby Skarbowej. Brak takiej zgody może wiązać się z nałożeniem gigantycznej kary pieniężnej – zarówno na organizatora, jak i na jej uczestników. W takiej sytuacji zagrożenie zablokowaniem profilu, bądź usunięciem fan page’a z Facebooka to niewielka sankcja. Czy warto zatem ryzykować wedle źle przeprowadzonego konkursu na FB?

Przykład źle przeprowadzonego konkursu:

Przepis na sukces!

Kluczowe do zorganizowania konkursu jest sprawdzenie, jak taka zabawa pasować będzie do profilu, którym zarządzacie oraz do grupy zebranych fanów. Faktem jest to, że konkursy są ważnym elementem fan page, z racji tego, że dostarczają fanom rozrywki, przez co profil staje się bardziej atrakcyjny i chętniej obserwowany. Mają także na celu, budowanie rozpoznawalności w grupie, która nie ma na tę chwilę potrzeby zakupowej. Dzięki temu, że przedstawimy markę w taki sposób, w momencie kiedy pojawi się potrzeba zakupu, będzie pamiętała o naszym sklepie/firmie. Fani pozyskani podczas zabawy poprawiają zasięg postów oraz zaangażowanie na profilu. Mają oni również wpływ na rozpoznawalność fan page’a, a co za tym idzie także biznesu. Konkursy pozytywnie wpływają  na podejście fana do profilu – rozrywka oraz szansa na zdobycie atrakcyjnych nagród, wzbudza w nich zaufanie, lojalność, a także zwiększa zainteresowanie marką.
Jeżeli po przeprowadzonej analizie społeczności i profilu uznacie, że konkurs to strzał w 10, to należy określić cel. Najczęściej zabawy na FB organizowane są po to, aby zwiększyć liczbę fanów na profilu, zapewnić rozrywkę zebranym fanom, zwiększyć rozpoznawalność marki, wypromować nowy produkt, bądź kolekcję lub zbadać upodobania klientów.
Kolejnym krokiem jest wymyślenie zadania, które uczestnik będzie musiał zrealizować, aby móc powalczyć o nagrody. Im bardziej zadanie konkursowe będzie skomplikowane, trudne i wymagające nakładu czasu, tym mniej fanów weźmie w nim udział. Powinno być ono łatwe i zrozumiałe, aby już od początku zachęcało do zabawy, a nie odpychało. Najlepszym rozwiązaniem jest: zadanie ze wstawieniem komentarza, bądź opublikowaniem zdjęcia.
Inną sytuację mamy w momencie, kiedy nagroda jest niezwykle efektowna. Oczywistym jest to, że w momencie kiedy do wygrania będę bilety lotnicze do Paryża zadanie konkursowe powinno być trudniejsze – adekwatne do wielkości wygranej.

Poprawnie przeprowadzony konkurs:

WAŻNE!

Nagroda rzeczowa w konkursie na Facebook’u zalicza się do ‘przychodu z innych źródeł. Co to oznacza? Oznacza to tyle, że należy od niej odprowadzić 10% zryczałtowany podatek od wygranych (Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 30 ust. 1 pkt. 2). Dla Urzędu Skarbowego nie ma znaczenia, kto wpłaca podatek. Możesz więc przekazać ten podatek na zwycięzcę konkursu, bądź samodzielnie zapłacić podatek od nagrody.

Z podatku są zwolnione nagrody, których wartość nie przekracza 760 zł lub tematyka konkursu jest: naukowa, kulturalna, sportowa dziennikarska lub artystyczna.

Podsumowanie

Na pierwszy rzut oka, tworzenie konkursu na Facebook’u, to nic trudnego. Jednak przy organizowaniu takiej zabawy co chwilę czyha moment, w którym możemy w łatwy sposób złamać regulamin i prawo, a niewinna zabawa może przerodzić się w kosztowną rozrywkę.
Jednak pomimo niebezpieczeństw warto organizować zabawy ponieważ to jedne z najbardziej angażujących aktywności na fan page’u. Dobrze przygotowany konkurs może dać nie tylko zaangażowanie i dużo dobrego jakościowo contentu. To też dobre narzędzie do tego, aby pozyskać nowych fanów.

Chcesz mieć odpowiednio przygotowany i przeprowadzony, a przede wszystkim SKUTECZNY konkurs w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z Traffic Trends! Opracujemy go w pełni dla Ciebie – od pomysłu, poprzez realizację, aż po formę graficzną! Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Asia Radecka

Asia Radecka

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!