Bezpłatna konsultacja

Jak zwiększyć atrakcyjność karty produktu z systemem Convibox?

Kategoria: Inne

Karta produktu, miejsce, gdzie niejednokrotnie zapada decyzja zakupowa, musi przekonywać do zakupu. Zwyczajowo zawiera ona galerię, eksponuje cenę produktu, guzik dodania do koszyka. W strefie detali informuje o warunkach dostaw i płatności, pokazuje stan magazynowy towaru. Karta produktu posiada też opis towaru, zawiera rekomendacje produktów kompatybilnych czy podobnych. W zależności od branży eksponuje też moduł poradnikowy, stanowiący dodatkową informację o produkcie. Cennym jej uzupełnieniem są także opinie, które legitymizują produkt. Stanowią także czynnik rankingowy w wyszukiwarce. Convibox (nasz autorski system dedykowany zwiększaniu sprzedaży) w ramach dostępnych funkcjonalności udostępnia narzędzie, które poprawi atrakcyjność karty produktu. Kampania typu ograniczona dostępność zwiększy motywację zakupową i zaufanie użytkowników.

Wykorzystaj mechanizmy behawioralne, by zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć ich motywację zakupową

Bazując na analizie zachowań użytkowników i wykorzystując mechanizmy psychologiczne, można sugestywnie wpływać na zachowanie użytkowników. I motywować ich do zakupu. Umiejętne zastosowanie psychologicznych mechanizmów: autorytetu i ograniczonego dostępu, społecznego dowodu słuszności w praktyce może determinować określone działania użytkowników. Aby uzyskać wartościowy efekt, istotne będą tutaj jednak miejsce i kontekst prezentacji.

YUysb.jpeg

Atrakcyjna oferta na karcie produktu to również perswazyjne komunikowanie korzyści produktu. Kampania ograniczonej dostępności Convibox wykorzystuje dynamiczne komunikaty w formie niewielkich dymków. W zależności od kontekstu i branży komunikaty mogą stanowić integralny element karty produktu. Wszystkie te rozwiązania zwiększają atrakcyjność karty produktu. Informacje, ile osób ogląda dany produkt w tej chwili, zwiększają motywację do spontanicznych zakupów. Dynamiczny komunikat, że produkt rekomendują inni kupujący, upewnia użytkownika, iż towar jest warty zakupu. Wybrali go przecież inni konsumenci. Komunikat, jak szybko wyprzedaje się produkt w promocji, włącza przysłowiowy mechanizm, że “zakazany owoc” smakuje najlepiej. I przez to skłania do złożenia zamówienia. Kampanie doskonale eksponują produkt, koncentrują użytkownika na zakupie. Stanowią skuteczne wsparcie dla komunikacji promocji, nowości, produktów bestsellerowych i innych.

E4ucK.jpeg

Efekt ograniczonego dostępu, siła autorytetu, społeczny dowód słuszności, a więc mechanizmy, na których bazujemy w kampanii:

  • pozwalają dodatkowo eksponować cechy produktu,
  • wywołują wzrost zainteresowania asortymentem,
  • dają przeświadczenie, że produkt jest warty zakupu,
  • zwiększają zaufanie,
  • wspierają sprzedaż.

Wdrożenie kampanii versus pozytywne doświadczenie użytkownika

Kampanie o ograniczonej dostępności czy aktywne komunikaty komentujące statusy produktu dostosowujemy wizualnie do sklepu, zachowując wysoki poziom doświadczeń użytkownika. Bierzemy pod uwagę wygląd czcionki, kolorystykę projektu. Możliwe jest również wykorzystanie elementów graficznych, które ogniskują uwagę na treści komunikatu. Mamy też wpływ na umiejscowienie dymków, lokując je np. tuż pod przypiętym menu, co będzie szczególnie istotne dla użytkowników mobilnych.

i1ezv.jpeg

Ponadto w ramach kampanii, kontrolowana jest częstotliwość wyświetlania dynamicznych komunikatów, aby skupiały uwagę. A nie rozpraszały. Koncentrujemy się również na stanie magazynowym asortymentu, opiniach na ten temat produktu czy aktualnych promocjach i wyprzedażach.

3VQtn.jpeg

Mechanizm pozwala informować, ile osób wyświetliło produkt bądź, ile go zakupiło. A liczby są zmienne w czasie, dzięki czemu unikamy efektu nienaturalności pokazywanych informacji.

Informowanie o aktywności użytkowników versus wszechstronne wykorzystanie

Kampania o ograniczonej dostępności Convibox i jej różne formaty są dedykowane sklepom internetowym, ale z powodzeniem wykorzystasz je na stronach typu landing pages, wizytówkach, w serwisach ogłoszeniowych, blogach. Co oczywiste, każdy serwis ma bowiem swoją grupę odbiorców i wykorzystanie autorytetu audytorium mobilizuje także nowych użytkowników do konkretnych aktywności.

Jakkolwiek, tworzymy spersonalizowane rozwiązania, bazując na danych i kontekście. Zaproponujemy więc indywidualne scenariusze predysponowane tylko dla Ciebie.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!