Blog Traffic Trends

Jak zwiększyć sprzedaż przed Dniem Dziecka?

Kto ma dzieci, albo chociaż pamięta własne szczenięce lata, ten wie, że nie ma większego terrorysty niż 6-latki na zakupach. Dzieci chcą dostać wszystko! Nie znają stanu nasycenia, nęci je każde kolorowe pudełko i wydający dźwięki przedmiot. Dla rodzica to trening opanowania i samodyscypliny, a dla dziecka prawdziwe męki. Jednak na wskutek jednej z mnóstwa świeckich tradycji zakupowych, rodzice na pewien czas opuszczają gardę i dają się ponieść. Urobieni przez swoje pociechy, szczodrzej dysponują budżetem zabawkowo-rozrywkowym. Czyż nie warto tego stanu wykorzystać? W końcu ktoś wydaje, aby ktoś inny mógł zarobić…

W badaniach z 2015 roku podano, że na prezenty z okazji Dnia Dziecka wydatki sięgnęły pół miliarda złotych! Biorąc pod uwagę, że z roku na rok kwoty przeznaczane na prezenty są coraz większe, w 2018 możemy spodziewać się kolejnego rekordu. Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe Adwords i chcesz, aby część tej kwoty zasiliła Twoje konto, czytaj dalej.

Promocje

Google Trends pokazuje, że poszukiwania prezentu dla dziecka rozpoczynają się już w pierwszych tygodniach maja. Masz zatem trochę czasu, podczas którego w Twoim sklepie może działać promocja na asortyment, który potencjalnie stanie się dziecięcym prezentem. Promocja może obejmować:

  • rabat – 10, 20, 30% rabatu to zawsze dobry sposób na zatrzymanie klienta w naszym sklepie – każdy lubi płacić mniej. Popularna jest metoda zwiększania rabatu przy zakupie kilku produktów. Posiadacze większej ilości dzieci, zostaną uhonorowani za sprostanie trudom rodzicielstwa promocją adekwatną do ilości wychowywanych pociech 😉 Dodaj zatem wyraźną informację o rabacie np. w postaci baneru, już na stronie głównej.

  • darmowa wysyłka – brak opłaty za wysyłkę stał się już standardem w wielu znanych sklepach internetowych. Jeśli takie rozwiązanie nie jest możliwe do wprowadzenia na stałe w Twoim sklepie, dodaj je na okres wzmożonych zakupów. Z rabatem lub jako unikatowa promocja, 0 złotych za dostawę ma szansę złagodzić ból wydawanych pieniędzy. Dowiesz się też dzięki temu, czy koszt wysyłki nie stanowi blokady przed zwiększeniem sprzedaży na co dzień.
  • upominek – dzieci z reguły cieszą się ze wszystkiego. A szczęśliwe dziecko, to szczęśliwy rodzic. Masz gadżety reklamowe dostosowane do grupy odbiorców? Dorzuć po jednym/kilka do paczki z zamówieniem. Mogą to być firmowe naklejki, cukierki markowane logo sklepu, lizaki lub bardziej wartościowe gifty. Nie zapomnij tylko dodać informacji o upominku na stronie sklepu (niespodzianki są super, ale teraz skupiasz się na maksymalizacji zamówień, a nie długofalowym budowaniu wizerunku). Jako landing może na przykład posłużyć karta produktu. Metoda kija i marchewki jest tu konieczna.

Adwords – słowa kluczowe i treści reklam

Teraz, mając niezbędną podstawę, czyli elementy, które wabią potencjalnych klientów i odróżniają Cię od konkurencji, zajmij się zbudowaniem dedykowanej kampanii reklamowej w Adwords. Zacznij oczywiście od zebrania skutecznych i dopasowanych zarówno do okazji jak i asortymentu fraz. Jako klucz niech posłuży Tobie lista najlepiej sprzedających się produktów z Google Analytics za okres kilku ostatnich miesięcy. Ścieżka do raportu: KONWERSJE > E-COMMERCE > SKUTECZNOŚĆ PRODUKTU.

Adwords – rozszerzenia reklam

Fantastycznym rozwiązaniem na terminowe akcje rabatowe i wyprzedaże jest rozszerzenie promocji (dostępne tylko w nowym panelu). Rozszerzenie jest wyświetlane, podobnie jak pozostałe typy rozszerzeń poniżej treści reklamy. W ustawieniach masz do wyboru kilka systemowych okazji (na ten moment niedostępny jest “Dzień dziecka”, w tej sytuacji wybierasz “Brak”). Wskazana przez Ciebie okazja pojawi się na etykiecie obok tekstu promocyjnego. Ponadto ustawiasz dowolnie zakres dat, w których będzie obowiązywać rabat, typ promocji (walutowy, procentowy, maksymalna kwota rabatu lub maksymalny procent rabatu) i konfigurujesz treść rozszerzenia. Zaletami tego typu rozszerzenia są:

  • łatwa aktualizacja,
  • edytowanie rozszerzeń bez utraty danych,
  • ustawienia mobilne,
  • elastyczny harmonogram.

Adwords – listy remarketingowe

Jedną z podstaw w docieraniu do odpowiednich klientów jest stosowanie skutecznych list remarketingowych. Bez względu na to, czy korzystasz z list dostępnych w Adwords, czy importujesz je z Google Analytics, ograniczeniem jest tylko Twoja wyobraźnia i umiejętność efektywnej interpretacji raportów analyticsa (zakładka ODBIORCY). Sprawdź, jaka grupa wiekowa i która płeć jest grupą lepiej konwertująca i bardziej zaangażowaną w poszukiwania w Twojej witrynie. Jeśli prowadzisz sprzedaż na Ceneo, przetestuj jak sprawdzi się lista remarketingowa na użytkowników pozyskanych z tego lub innego portalu. Listy możesz tworzyć nawet na podstawie długości czasu spędzonego na stronie lub ilości przeglądanych podstron. Pamiętaj, że szczególnie powinno zależeć Tobie na ponownym dotarciu z reklamą do tych, którzy porzucili koszyk. Listy gotowe? Teraz odpowiednio dostosuj dla nich stawki i sprawdzaj wyniki na bieżąco.

Newsletter

Jeśli dysponujesz bazą mailową klientów, koniecznie poinformuj ich o promocjach i udogodnieniach, które pojawią się w danym okresie w Twoim sklepie. Stały klient, to klient bardziej zaangażowany, skłonny do ponownych zakupów zwłaszcza jeśli jego poprzednie doświadczenie zakupowe było pozytywne. Zasady tworzenia skutecznego newslettera to temat na osobny wpis. Tu jednak przypomnę, że mailing musi być przyjazny graficznie, ma jasno komunikować, czemu klient go dostaje, z jakiej okazji i jakie dajesz mu profity. Z maila kieruj klienta na odpowiednią podstronę sklepu, na przykład konkretną kategorię produktu. Pamiętaj też o Klientach zostawiających wszystko na ostatnią chwilę. Wysyłkę newslettera możesz podzielić na dwa terminy – ten drugi stanowić będzie przypomnienie z informacją o zbliżającej się okazji i zakończeniu promocji. Zachowaj jednak umiar. Spamując osiągniesz dokładnie odwrotny efekt i trafisz na czarną listę.

Maksymalizacja sprzedaży nieosiągalna jest przy wykorzystaniu jednej dodatkowej aktywności czy opcji. Pamiętaj, że w okresach szczytów zakupowych walczysz z wieloma sprzedawcami, którzy też chcą zgarnąć choć kawałek tortu. Zrób najwięcej jak się da: wykorzystaj wiele różnych rozwiązań w wielu różnych kanałach. Bądź lepiej widoczny i oferuj lepsze promocje niż konkurencja. Nie trać jednak głowy – okazji do osiągnięcia wzrostu sprzedaży jest w ciągu roku całe mnóstwo. Dlatego rozporządzaj rozsądnie budżetem reklamowym i mierz siły na zamiary.

Dodaj komentarz

Weronika Nejfeld

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy