Jak zwiększyć sprzedaż przed Dniem Matki?

E-commerce

26 maja w Polsce wszystkie matki mają swoje święto. Obchodzimy je, aby wyrazić szacunek i podziękowanie za trud włożony w wychowanie i opiekę. Jest to doskonały moment na powiedzenie “Dziękuję, mamo” – ale również na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie.

Data obchodów Dnia Matki zależy od tego, w jakim kraju jest świętowany. W Stanach Zjednoczonych zawsze przypada na drugą niedzielę maja i, według badań The Shell z 2016 roku, jest tam trzecim najbardziej komercyjnym świętem. W Polsce Dzień Matki jest głęboko zakorzeniony w naszej świadomości, jednak nie odnosi takiego komercyjnego sukcesu jak za Oceanem. Według danych przeprowadzonych przez Grupę Okazje w 2016 roku, nasi rodacy nie są w tym dniu zbyt rozrzutni: 40% ankietowanych nie chce wydać na prezent więcej niż 50 zł, a w kwocie 100 zł chce się zamknąć ponad 20% badanych osób.

Na jakie prezenty najczęściej się decydujemy? Około 44% ankietowanych Polaków obdarowuje matki kwiatami, natomiast 30% – słodyczami. Najchętniej kupowane są również kosmetyki i perfumy. Według badań sprzed dwóch lat niecałe 20% ankietowanych zupełnie rezygnuje z prezentu dla mamy – to naprawdę mały odsetek, warto więc zawalczyć o zainteresowanie pozostałych synów i córek.

Kiedy należy zająć się promocją z okazji Dnia Matki? Z pomocą przychodzą dane z Google Trends – w zeszłym roku zapytanie “prezent na Dzień Matki” od końca kwietnia stawało się coraz popularniejsze, a liczba wyszukiwań osiągnęła apogeum 26 maja.

Zainteresowanie w ujęciu czasowym dla frazy “prezent na Dzień Matki” (źródło: Google Trends, zakres dat: od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 r., Polska)

 

Jak widać, w przypadku tego święta, Polacy rozglądają się za prezentami ze sporym wyprzedzeniem, więc najwyższy czas wdrożyć nowe rozwiązania, które pomogą wykorzystać potencjał tego okresu. Może Ci się wydawać, że nie oferujesz odpowiedniego asortymentu, żeby interesować się zwiększeniem sprzedaży podczas tego święta. Pamiętaj jednak, że prezenty to sprawa bardzo indywidualna – zastanów się dwa razy, zanim zrezygnujesz z tej okazji na pomnożenie zysków Twojego sklepu. Nie wiesz od czego zacząć? Sprawdź nasze pomysły!

Po pierwsze: Każda mama jest inna

Jak podają wcześniej przytoczone dane, najchętniej kupowanymi produktami będą kwiaty, słodycze, kosmetyki i perfumy – nie da się temu zaprzeczyć. Są to sztandarowe i bezpieczne prezenty, które każda mama dostała chociaż raz w życiu. Pamiętaj jednak, że mają one mnóstwo innych zainteresowań, dlatego bierz pod uwagę mamy joginki, biegaczki, tancerki lub pasjonatki gotowania. Każda z nich potrzebuje czegoś innego, niekoniecznie tych najpopularniejszych produktów, a ich dzieci na pewno będą tego szukać. Dlatego zastanów się: czy Twój asortyment może pasować do którejś grupy docelowej? Jeśli odpowiedziałeś sobie twierdząco na to pytanie, dzięki odpowiednim środkom reklamy możesz przedstawić swoje produkty jako wyjątkowe podarunki dla matek o konkretnych zainteresowaniach. Przykład? Oznacz swoje bestsellery jako produkty na Dzień Matki – może właśnie w ten sposób podsuniesz komuś pomysł na wyjątkowy prezent?

Po drugie: Osobna kategoria w sklepie

Chociaż Polacy coraz częściej planują zakupy prezentowe z wyprzedzeniem, niektórym ludziom nadal brakuje wyobraźni podczas ich wybierania. Od razu decydują się na najpopularniejsze, sprawdzone rozwiązania. Nie zdają sobie sprawy z tego, że każdy produkt może stać się prezentem, kiedy obdarujemy nim odpowiednią osobę. Pomożesz im w dotarciu do odpowiedniego produktu przez stworzenie osobnej kategorii “Dzień Matki” w swoim sklepie. Dzięki temu będziesz mógł zebrać odpowiednią ofertę w jednym miejscu i skierować do niej potencjalnych klientów, a także wskazać im najlepsze produkty w oceanie Twojego asortymentu. Osobna kategoria w sklepie przyda się też jako strona docelowa Twoich reklam, jeśli zdecydujesz się na kampanię z okazji Dnia Matki.

Po trzecie: Graj na emocjach

Matka to jedna z najważniejszych osób w życiu. Wykorzystaj naturalne przywiązanie do niej i przypomnij potencjalnym klientom, ile zawdzięczają swoim mamom. Użyj nostalgicznych zdjęć nawiązujących do ponadczasowej bliskości między matką i dzieckiem lub stwórz dedykowane opisy kategorii, w których zwrócisz uwagę na siłę matczynej miłości. Sprzedawcy zbyt rzadko wykorzystują emocjonalne podejście do klienta i dużo na tym tracą – Dzień Matki to doskonały moment, żeby wypróbować tę praktykę w Twoim sklepie. Kto wie, może dzięki wywołaniu pozytywnych emocji przekonasz do zakupu nawet te osoby, które nie planowały obchodzić tego szczególnego święta?

Przykład grafiki z przekazem emocjonalnym z okazji Dnia Matki – “Okulary, których sobie nie kupiła, kiedy dała Ci kucyka Pony, znowu są modne. Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Matki”, agencja: UAI Rosario

 

Po czwarte: Pamiętaj o zapominalskich

Jak pokazują przywoływane już dane z Google Trends, Dzień Matki to święto, na które poszukiwania prezentów rozpoczynają się z około miesięcznym wyprzedzeniem. Widać jednak, że zainteresowanie znacząco wzrasta na kilka dni przed 26 maja. Część osób nie miała wcześniej czasu na zakupy, inni nie mogli się zdecydować, ale na pewno niektórzy po prostu zapomnieli o tym szczególnym dniu. Zadbaj o tę część społeczeństwa – stwórz specjalny newsletter, w którym przypomnisz o nadchodzącym święcie i pokażesz bestsellery Twojego sklepu. Dobrym pomysłem są również dedykowane banery reklamowe (możesz je wykorzystać także do remarketingu), w których zapewnisz dostawę do Dnia Matki – o ile, rzecz jasna, możesz ją zagwarantować. W obu przypadkach pamiętaj o odpowiedniej, emocjonalnej grafice, która podkreśli wyjątkowość tego święta.

Po piąte: Wykorzystaj siłę AdWords

Jeśli prowadzisz kampanię tekstową w AdWords, nie zapomnij o nowych frazach kluczowych. Zadbaj o grupy reklam z takimi sformułowaniami jak “prezent na Dzień Matki” lub “Dzień Matki 2018”. Jeśli stworzyłeś z tej okazji osobną kategorię w sklepie, będzie ona idealną stroną docelową dla Twoich reklam. Dzięki temu słowa kluczowe będą miały większą szansę na uzyskanie wysokiego wyniku jakości, a po kliknięciu w reklamę potencjalni klienci nie będą musieli szukać konkretnego asortymentu i lepiej ocenią Twój sklep.

Jeśli chodzi o same reklamy, użyj odpowiedniego przekazu emocjonalnego. Warto, żebyś w nagłówku reklamy użył daty 2018 – dzięki temu użytkownicy sieci będą wiedzieli, że reklama została stworzona specjalnie z okazji tegorocznego święta i że aktywnie pracujesz nad sklepem i jego promocją. Możesz wykorzystać funkcję dostosowania z odliczaniem w reklamach AdWords i umieścić w nich informację, do kiedy Twój sklep zapewnia dostawę przed 26 maja – dzięki czemu klienci na bieżąco będą widzieli, ile czasu mają jeszcze na zakupy.

Czy jest jakiś prosty, szybki sposób na pokazanie klientom informacji o rabacie w Twoim sklepie? Oczywiście! Kilkoma kliknięciami możesz skorzystać z rozszerzenia promocji, dzięki któremu w jasny sposób przedstawisz specjalną ofertę z okazji Dnia Matki.

Przytoczone powyżej rozwiązania to tylko propozycje, a pomysłów do przetestowania jest mnóstwo. Nie zwlekaj – wprowadź zmiany w swoim sklepie, zwiększ sprzedaż podczas tego wyjątkowego święta i nie zapomnij o prezencie dla swojej mamy!

Źródła:

The Mother Of All Mother’s Day Infographics, źródło: The Shelf, link: https://www.theshelf.com/the-blog/mothers-day-infographic

Jaki prezent na Dzień Matki?, źródło: grupa.okazje.info.pl, link: http://grupa.okazje.info.pl/o-firmie/aktualnosci/433-jaki-prezent-na-dzien-matki.html

Dodaj komentarz

Jedna odpowiedź do “Jak zwiększyć sprzedaż przed Dniem Matki?”

  1. Kapitalny artykuł, który z pewnością ogromnie pomoże niejednej osobie. Swoją drogą dobrze, że został opublikowany 9 maja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dorota Narkowicz-Michalska

Dorota Narkowicz-Michalska

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!