Jak zwiększyć sprzedaż przed Dniem Matki?

Dorota Narkowicz-Michalska

E-commerce | 2018-05-09 | 7 min czytania

Jak zwiększyć sprzedaż przed Dniem Matki?

26 maja w Polsce wszystkie matki mają swoje święto. Obchodzimy je, aby wyrazić szacunek i podziękowanie za trud włożony w wychowanie i opiekę. Jest to doskonały moment na powiedzenie “Dziękuję, mamo” - ale również na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie.

Data obchodów Dnia Matki zależy od tego, w jakim kraju jest świętowany. W Stanach Zjednoczonych zawsze przypada na drugą niedzielę maja i, według badań The Shell z 2016 roku, jest tam trzecim najbardziej komercyjnym świętem. W Polsce Dzień Matki jest głęboko zakorzeniony w naszej świadomości, jednak nie odnosi takiego komercyjnego sukcesu jak za Oceanem. Według danych przeprowadzonych przez Grupę Okazje w 2016 roku, nasi rodacy nie są w tym dniu zbyt rozrzutni: 40% ankietowanych nie chce wydać na prezent więcej niż 50 zł, a w kwocie 100 zł chce się zamknąć ponad 20% badanych osób.

Na jakie prezenty najczęściej się decydujemy? Około 44% ankietowanych Polaków obdarowuje matki kwiatami, natomiast 30% - słodyczami. Najchętniej kupowane są również kosmetyki i perfumy. Według badań sprzed dwóch lat niecałe 20% ankietowanych zupełnie rezygnuje z prezentu dla mamy - to naprawdę mały odsetek, warto więc zawalczyć o zainteresowanie pozostałych synów i córek.

image5.png

Kiedy należy zająć się promocją z okazji Dnia Matki? Z pomocą przychodzą dane z Google Trends - w zeszłym roku zapytanie “prezent na Dzień Matki” od końca kwietnia stawało się coraz popularniejsze, a liczba wyszukiwań osiągnęła apogeum 26 maja.

image2.png

Zainteresowanie w ujęciu czasowym dla frazy “prezent na Dzień Matki” (źródło: Google Trends, zakres dat: od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 r., Polska)   Jak widać, w przypadku tego święta, Polacy rozglądają się za prezentami ze sporym wyprzedzeniem, więc najwyższy czas wdrożyć nowe rozwiązania, które pomogą wykorzystać potencjał tego okresu. Może Ci się wydawać, że nie oferujesz odpowiedniego asortymentu, żeby interesować się zwiększeniem sprzedaży podczas tego święta. Pamiętaj jednak, że prezenty to sprawa bardzo indywidualna - zastanów się dwa razy, zanim zrezygnujesz z tej okazji na pomnożenie zysków Twojego sklepu. Nie wiesz od czego zacząć? Sprawdź nasze pomysły! Po pierwsze: Każda mama jest inna Jak podają wcześniej przytoczone dane, najchętniej kupowanymi produktami będą kwiaty, słodycze, kosmetyki i perfumy - nie da się temu zaprzeczyć. Są to sztandarowe i bezpieczne prezenty, które każda mama dostała chociaż raz w życiu. Pamiętaj jednak, że mają one mnóstwo innych zainteresowań, dlatego bierz pod uwagę mamy joginki, biegaczki, tancerki lub pasjonatki gotowania. Każda z nich potrzebuje czegoś innego, niekoniecznie tych najpopularniejszych produktów, a ich dzieci na pewno będą tego szukać. Dlatego zastanów się: czy Twój asortyment może pasować do którejś grupy docelowej? Jeśli odpowiedziałeś sobie twierdząco na to pytanie, dzięki odpowiednim środkom reklamy możesz przedstawić swoje produkty jako wyjątkowe podarunki dla matek o konkretnych zainteresowaniach. Przykład? Oznacz swoje bestsellery jako produkty na Dzień Matki - może właśnie w ten sposób podsuniesz komuś pomysł na wyjątkowy prezent? Po drugie: Osobna kategoria w sklepie Chociaż Polacy coraz częściej planują zakupy prezentowe z wyprzedzeniem, niektórym ludziom nadal brakuje wyobraźni podczas ich wybierania. Od razu decydują się na najpopularniejsze, sprawdzone rozwiązania. Nie zdają sobie sprawy z tego, że każdy produkt może stać się prezentem, kiedy obdarujemy nim odpowiednią osobę. Pomożesz im w dotarciu do odpowiedniego produktu przez stworzenie osobnej kategorii “Dzień Matki” w swoim sklepie. Dzięki temu będziesz mógł zebrać odpowiednią ofertę w jednym miejscu i skierować do niej potencjalnych klientów, a także wskazać im najlepsze produkty w oceanie Twojego asortymentu. Osobna kategoria w sklepie przyda się też jako strona docelowa Twoich reklam, jeśli zdecydujesz się na kampanię z okazji Dnia Matki. Po trzecie: Graj na emocjach Matka to jedna z najważniejszych osób w życiu. Wykorzystaj naturalne przywiązanie do niej i przypomnij potencjalnym klientom, ile zawdzięczają swoim mamom. Użyj nostalgicznych zdjęć nawiązujących do ponadczasowej bliskości między matką i dzieckiem lub stwórz dedykowane opisy kategorii, w których zwrócisz uwagę na siłę matczynej miłości. Sprzedawcy zbyt rzadko wykorzystują emocjonalne podejście do klienta i dużo na tym tracą - Dzień Matki to doskonały moment, żeby wypróbować tę praktykę w Twoim sklepie. Kto wie, może dzięki wywołaniu pozytywnych emocji przekonasz do zakupu nawet te osoby, które nie planowały obchodzić tego szczególnego święta? image4.png
Przykład grafiki z przekazem emocjonalnym z okazji Dnia Matki - “Okulary, których sobie nie kupiła, kiedy dała Ci kucyka Pony, znowu są modne. Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Matki”, agencja: UAI Rosario   Po czwarte: Pamiętaj o zapominalskich Jak pokazują przywoływane już dane z Google Trends, Dzień Matki to święto, na które poszukiwania prezentów rozpoczynają się z około miesięcznym wyprzedzeniem. Widać jednak, że zainteresowanie znacząco wzrasta na kilka dni przed 26 maja. Część osób nie miała wcześniej czasu na zakupy, inni nie mogli się zdecydować, ale na pewno niektórzy po prostu zapomnieli o tym szczególnym dniu. Zadbaj o tę część społeczeństwa - stwórz specjalny newsletter, w którym przypomnisz o nadchodzącym święcie i pokażesz bestsellery Twojego sklepu. Dobrym pomysłem są również dedykowane banery reklamowe (możesz je wykorzystać także do remarketingu), w których zapewnisz dostawę do Dnia Matki - o ile, rzecz jasna, możesz ją zagwarantować. W obu przypadkach pamiętaj o odpowiedniej, emocjonalnej grafice, która podkreśli wyjątkowość tego święta. Po piąte: Wykorzystaj siłę AdWords Jeśli prowadzisz kampanię tekstową w AdWords, nie zapomnij o nowych frazach kluczowych. Zadbaj o grupy reklam z takimi sformułowaniami jak “prezent na Dzień Matki” lub “Dzień Matki 2018”. Jeśli stworzyłeś z tej okazji osobną kategorię w sklepie, będzie ona idealną stroną docelową dla Twoich reklam. Dzięki temu słowa kluczowe będą miały większą szansę na uzyskanie wysokiego wyniku jakości, a po kliknięciu w reklamę potencjalni klienci nie będą musieli szukać konkretnego asortymentu i lepiej ocenią Twój sklep. Jeśli chodzi o same reklamy, użyj odpowiedniego przekazu emocjonalnego. Warto, żebyś w nagłówku reklamy użył daty 2018 - dzięki temu użytkownicy sieci będą wiedzieli, że reklama została stworzona specjalnie z okazji tegorocznego święta i że aktywnie pracujesz nad sklepem i jego promocją. Możesz wykorzystać funkcję dostosowania z odliczaniem w reklamach AdWords i umieścić w nich informację, do kiedy Twój sklep zapewnia dostawę przed 26 maja - dzięki czemu klienci na bieżąco będą widzieli, ile czasu mają jeszcze na zakupy. image3.png Czy jest jakiś prosty, szybki sposób na pokazanie klientom informacji o rabacie w Twoim sklepie? Oczywiście! Kilkoma kliknięciami możesz skorzystać z rozszerzenia promocji, dzięki któremu w jasny sposób przedstawisz specjalną ofertę z okazji Dnia Matki. image1.png Przytoczone powyżej rozwiązania to tylko propozycje, a pomysłów do przetestowania jest mnóstwo. Nie zwlekaj - wprowadź zmiany w swoim sklepie, zwiększ sprzedaż podczas tego wyjątkowego święta i nie zapomnij o prezencie dla swojej mamy! -- Źródła:

The Mother Of All Mother's Day Infographics, źródło: The Shelf, link: https://www.theshelf.com/the-blog/mothers-day-infographic

Jaki prezent na Dzień Matki?, źródło: grupa.okazje.info.pl, link: http://grupa.okazje.info.pl/o-firmie/aktualnosci/433-jaki-prezent-na-dzien-matki.html

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!