Jak zwiększyć sprzedaż przed sezonem ślubnym?

Piotr Urbaniak

E-commerce | 2018-04-16 | 6 min czytania

Jak zwiększyć sprzedaż przed sezonem ślubnym?

Jeśli powoli zaczynasz nucić refren szlagierowego numeru "Windą do nieba" lub miejsce ulubionych magazynów modowych zastępują te o tematyce ślubnej, to wiedz, że tworzysz jedną z około dwustu tysięcy polskich par, które postanowią w bieżącym roku zawrzeć związek małżeński. I choć dla Ciebie to wspaniały, szczęśliwy czas, to dla wielu innych osób jest to okres wytężonej pracy i ponadprzeciętnych zysków.

Tak, tak! Rynek ślubny w Polsce rośnie w każdym roku, a coraz większą jego część stanowi sprzedaż intenetowa! I choć wokół ślubów istnieje wiele usług, których sprzedaż buduje się w sposób tradycyjny, to spora część rynku już przeniosła się do internetu. Profile facebookowe kamerzystów? Walka o frazę "garnitury ślubne"? Kampanie nastawione na sprzedaż zaproszeń, winietek, księgi gości...? Nie można już ograniczać się do działań offline i właśnie dlatego przygotowaliśmy zbiór porad na sezon ślubny – dla sprzedawców, nie dla młodych par!

Przyszli nowożeńcy szukają porad

Jak zawsze zachęcamy, by "wejść w buty" swoich Klientów. Dla nich ślub i wesele, to wyjątkowe chwile i jeden z najważniejszych dni w życiu. Dlatego nie dziwi fakt, że bardzo szybko zaczyna się proces researchu i szukania ważnych informacji, inspiracji i porad. Bezwzględnie musisz się na to przygotować zapełniając swoją stronę treścią przydatną, ekspercką i pomocną!

Takie podpowiedzi mogą być nie tylko przydatne dla przyszłych Klientów, ale mogą rozpocząć bardzo udane transakcje. Zarówno jeśli skupisz się na przyszłej parze młodej:

jak-zorganizowac-wesele.jpg

Jak i na gościach weselnych:

jaki-prezent-slubny.jpg

Dlatego na bieżąco twórz treści poradnikowe i podpowiedzi dla młodej pary udostępniając je w przejrzystej i łatwej formie. Jeśli posiadasz szeroki asortyment pozwalający udekorować salę weselną i Kościół, to masz okazję na wygenerowanie tą strategią wielu transakcji o atrakcyjnej łącznej wartości. Udowodnij, że jesteś ekspertem w swoim fachu, a na pewno przełoży się na to wzrost przychodów.

Co więcej, tworząc content możesz wciągnąć swoich potencjalnych Klientów do konwertującej zabawy. Możesz np. zorganizować quiz, którego efektem będzie zaproponowanie odpowiedniego produktu!

quiz.jpg Źródło: Shutterfly.com

Przyszli nowożeńcy mają spójne zainteresowanie

Niełatwym zadaniem jest pobudzenie potrzeb zakupowych poprzez dotarcie do grupy docelowej. Nie każdy chwali się swoimi ślubnymi planami w mediach społecznościowych, więc i kampania na osoby ze statusem "Zaręczony" nie pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjału sprzedażowego. Na szczęście istnieje jednak kilka tricków, które możesz wykorzystać promując swój biznes w internecie.

Zastanów się przez chwilę czego na kolejnych etapach szukają przyszli nowożeńcy?

- sali weselnej

- obrączek

- inspiracji sukni ślubnej

- pomysłu na pierwszy taniec

- porad dotyczących organizacji wesela

Serwisy agregujące oferty i inspirujące do zakupów ślubnych żyją głównie z odwiedzin osób planujących ślub i wesele. Możesz zatem spersonalizować przekaz reklamowy i umieścić swoje graficzne reklamy na stronach i filmach dotykających daną tematykę. Baner odwołujący się do danego kroku ("Masz już piękną suknię...") i zapowiadający krok kolejny, który można zrealizować w Twojej firmie ("..., ale nie zapomnij o równie pięknych zaproszeniach!") przyniesie Ci sporo ruchu, który potem możesz skutecznie konwertować.

reklamy-gdn.jpg Źródło: polki.pl

Przyszli nowożeńcy chcą realizować swoje potrzeby

Oczywiście w procesie sprzedaży nie musisz skupiać się na samym pobudzaniu potrzeb. Podpowiedzi, inspiracje i reklamy w obcych serwisach pozwolą Ci osiągnąć ten efekt, ale nie możesz zapominać o realizacji potrzeb licznie wykazywanych przez przyszłe młode pary. Praktycznie przez cały rok wyszukiwarka Google przeżywa oblężenie fraz ślubnych i weselnych i musisz z niego korzystać na bieżąco. Frazy związane z zaproszeniami, winietkami, kwiatami, prezentami, filmami, zespołami i wszystkim innymi rzeczami, o których młoda para musi pomyśleć mają setki i tysiące wyszukań.

obraczki-garnitur.jpg

Ten kanał sprzedaży jest najbardziej oczywisty i najskuteczniejszy, ale mimo to bardzo często omijany. Optymalizacja kampanii i dostosowanie jej do realnego harmonogramu zakupów (a nie tylko "rozglądania się"), który znasz na pewno lepiej od nas może tutaj zdziałać wiele i podnieść wyniki sprzedażowe Twojego sklepu.

Przyszli nowożeńcy wymagają ponadprzeciętnej obsługi

Nadal bardzo rzadko w sklepach internetowych przykłada się dużą wagę do obsługi. Szkoda, bo to właśnie zbudowanie bardzo dobrej reklacji z Klientem może podnieść wynik sprzedażowy i doprowadzić do kolejnych transakcji lub rekomendacji Twojego sklepu. Planując poprawę efektywności tego elementu musisz jednak pamiętać o tym, że współpracujesz z Klientem działającym w stresie i pod sporą presją, który na dodatek nie ma bogatego doświadczenie w tym zakresie. Nie sprzedajesz tej osobie kolejnej pary butów, czy nowego telefonu – sprzedajesz mu część wymarzonego dnia. Jest to dla Ciebie pewne zagrożenie, ale i wielka szansa dzięki większej niż zwykle otwartości na Twoje pomysły i porady.

Co możesz zrobić by spróbować zwiększyć sprzedaż? Spróbuj choćby wcielić się w rolę "internetowego organizatora wesela". Możesz do pierwszej zamówionej w Twoim sklepie paczki dołożyć Planer Ślubny i wpisać do niego rzeczy, o których para młoda musi pamiętać, wykreślając tylko tą, którą "załatwiła" u Ciebie, a po kilku dniach napisać wiadomość z pytaniem o wrażenia i o to, czy w czymś jeszcze możesz pomóc i doradzić. Tworząc pewien wzorzec zachowań młodych par i kolejności zakupów w Twoim sklepie, będziesz w stanie skupić się na maksymalizacji pierwszego etapu i dosprzedaży na etapach kolejnych.

Kończąc

Pamiętaj, że sezon ślubny trwa cały rok, a biznes wokół niego kwitnie i rozrasta się bardzo dynamicznie. Możesz przejąć jego kawałek dzięki spójnej strategii, eksperckiemu podejściu i maksymalizacji aktywności na pierwszych etapach – tak by przyszła para młoda stała się Twoim lojalnym Klientem podążającym za poradami i podpowiedziami Twojego autorstwa.

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!