Blog Traffic Trends

Jak zwiększyć sprzedaż przed sezonem ślubnym?

Jeśli powoli zaczynasz nucić refren szlagierowego numeru „Windą do nieba” lub miejsce ulubionych magazynów modowych zastępują te o tematyce ślubnej, to wiedz, że tworzysz jedną z około dwustu tysięcy polskich par, które postanowią w bieżącym roku zawrzeć związek małżeński. I choć dla Ciebie to wspaniały, szczęśliwy czas, to dla wielu innych osób jest to okres wytężonej pracy i ponadprzeciętnych zysków.

Tak, tak! Rynek ślubny w Polsce rośnie w każdym roku, a coraz większą jego część stanowi sprzedaż intenetowa! I choć wokół ślubów istnieje wiele usług, których sprzedaż buduje się w sposób tradycyjny, to spora część rynku już przeniosła się do internetu. Profile facebookowe kamerzystów? Walka o frazę „garnitury ślubne”? Kampanie nastawione na sprzedaż zaproszeń, winietek, księgi gości…? Nie można już ograniczać się do działań offline i właśnie dlatego przygotowaliśmy zbiór porad na sezon ślubny – dla sprzedawców, nie dla młodych par!

Przyszli nowożeńcy szukają porad

Jak zawsze zachęcamy, by „wejść w buty” swoich Klientów. Dla nich ślub i wesele, to wyjątkowe chwile i jeden z najważniejszych dni w życiu. Dlatego nie dziwi fakt, że bardzo szybko zaczyna się proces researchu i szukania ważnych informacji, inspiracji i porad. Bezwzględnie musisz się na to przygotować zapełniając swoją stronę treścią przydatną, ekspercką i pomocną!

Takie podpowiedzi mogą być nie tylko przydatne dla przyszłych Klientów, ale mogą rozpocząć bardzo udane transakcje. Zarówno jeśli skupisz się na przyszłej parze młodej:

Jak i na gościach weselnych:

Dlatego na bieżąco twórz treści poradnikowe i podpowiedzi dla młodej pary udostępniając je w przejrzystej i łatwej formie. Jeśli posiadasz szeroki asortyment pozwalający udekorować salę weselną i Kościół, to masz okazję na wygenerowanie tą strategią wielu transakcji o atrakcyjnej łącznej wartości. Udowodnij, że jesteś ekspertem w swoim fachu, a na pewno przełoży się na to wzrost przychodów.

Co więcej, tworząc content możesz wciągnąć swoich potencjalnych Klientów do konwertującej zabawy. Możesz np. zorganizować quiz, którego efektem będzie zaproponowanie odpowiedniego produktu!

Źródło: Shutterfly.com

Przyszli nowożeńcy mają spójne zainteresowanie

Niełatwym zadaniem jest pobudzenie potrzeb zakupowych poprzez dotarcie do grupy docelowej. Nie każdy chwali się swoimi ślubnymi planami w mediach społecznościowych, więc i kampania na osoby ze statusem „Zaręczony” nie pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjału sprzedażowego. Na szczęście istnieje jednak kilka tricków, które możesz wykorzystać promując swój biznes w internecie.

Zastanów się przez chwilę czego na kolejnych etapach szukają przyszli nowożeńcy?

– sali weselnej

– obrączek

– inspiracji sukni ślubnej

– pomysłu na pierwszy taniec

– porad dotyczących organizacji wesela

Serwisy agregujące oferty i inspirujące do zakupów ślubnych żyją głównie z odwiedzin osób planujących ślub i wesele. Możesz zatem spersonalizować przekaz reklamowy i umieścić swoje graficzne reklamy na stronach i filmach dotykających daną tematykę. Baner odwołujący się do danego kroku („Masz już piękną suknię…”) i zapowiadający krok kolejny, który można zrealizować w Twojej firmie („…, ale nie zapomnij o równie pięknych zaproszeniach!”) przyniesie Ci sporo ruchu, który potem możesz skutecznie konwertować.

Źródło: polki.pl

Przyszli nowożeńcy chcą realizować swoje potrzeby

Oczywiście w procesie sprzedaży nie musisz skupiać się na samym pobudzaniu potrzeb. Podpowiedzi, inspiracje i reklamy w obcych serwisach pozwolą Ci osiągnąć ten efekt, ale nie możesz zapominać o realizacji potrzeb licznie wykazywanych przez przyszłe młode pary. Praktycznie przez cały rok wyszukiwarka Google przeżywa oblężenie fraz ślubnych i weselnych i musisz z niego korzystać na bieżąco. Frazy związane z zaproszeniami, winietkami, kwiatami, prezentami, filmami, zespołami i wszystkim innymi rzeczami, o których młoda para musi pomyśleć mają setki i tysiące wyszukań.

Ten kanał sprzedaży jest najbardziej oczywisty i najskuteczniejszy, ale mimo to bardzo często omijany. Optymalizacja kampanii i dostosowanie jej do realnego harmonogramu zakupów (a nie tylko „rozglądania się”), który znasz na pewno lepiej od nas może tutaj zdziałać wiele i podnieść wyniki sprzedażowe Twojego sklepu.

Przyszli nowożeńcy wymagają ponadprzeciętnej obsługi

Nadal bardzo rzadko w sklepach internetowych przykłada się dużą wagę do obsługi. Szkoda, bo to właśnie zbudowanie bardzo dobrej reklacji z Klientem może podnieść wynik sprzedażowy i doprowadzić do kolejnych transakcji lub rekomendacji Twojego sklepu. Planując poprawę efektywności tego elementu musisz jednak pamiętać o tym, że współpracujesz z Klientem działającym w stresie i pod sporą presją, który na dodatek nie ma bogatego doświadczenie w tym zakresie. Nie sprzedajesz tej osobie kolejnej pary butów, czy nowego telefonu – sprzedajesz mu część wymarzonego dnia. Jest to dla Ciebie pewne zagrożenie, ale i wielka szansa dzięki większej niż zwykle otwartości na Twoje pomysły i porady.

Co możesz zrobić by spróbować zwiększyć sprzedaż? Spróbuj choćby wcielić się w rolę „internetowego organizatora wesela”. Możesz do pierwszej zamówionej w Twoim sklepie paczki dołożyć Planer Ślubny i wpisać do niego rzeczy, o których para młoda musi pamiętać, wykreślając tylko tą, którą „załatwiła” u Ciebie, a po kilku dniach napisać wiadomość z pytaniem o wrażenia i o to, czy w czymś jeszcze możesz pomóc i doradzić. Tworząc pewien wzorzec zachowań młodych par i kolejności zakupów w Twoim sklepie, będziesz w stanie skupić się na maksymalizacji pierwszego etapu i dosprzedaży na etapach kolejnych.

Kończąc

Pamiętaj, że sezon ślubny trwa cały rok, a biznes wokół niego kwitnie i rozrasta się bardzo dynamicznie. Możesz przejąć jego kawałek dzięki spójnej strategii, eksperckiemu podejściu i maksymalizacji aktywności na pierwszych etapach – tak by przyszła para młoda stała się Twoim lojalnym Klientem podążającym za poradami i podpowiedziami Twojego autorstwa.

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy