Jak zwiększyć sprzedaż przed Świętami – poradnik dla sklepów internetowych.

E-commerce

Nie lubimy się powtarzać. Nasz firmowy blog dostarcza Wam wiadomości o branżowych nowościach, a także informacje „z życia firmy”. Jednak raz do roku przychodzi taki dzień, że ten sam temat ponawiamy. Tym tematem jest zwiększenie sprzedaży podczas „żniw” dla większości polskich sklepów internetowych.

Niezależnie od poglądów politycznych i tego jak oceniacie sytuację gospodarczą w Polsce, fakty są nieubłagane. Co roku statystyczna polska rodzina wydaje coraz większą kwotę na organizację Świąt Bożego Narodzenia. Według raportu Deloitte w zeszłym roku bardzo szybko przekroczyliśmy granicę 1000 zł, z czego ponad 550 zł wydaliśmy na prezenty. Najważniejsza statystyka jednak przed Wami – 60% tej kwoty Polacy wydają przez internet!

Wiele branż przeżywa w tym okresie istne oblężenie i niesamowity natłok pracy, a każdy z nas przywykł już do informacji o problemach z dostawami w ostatnich dniach przed Wigilią. Dziś podpowiemy Wam kilka rzeczy, co zrobić, by do tej zadowolonej grupy sprzedawców dołączyć.

Praca nad sklepem

Zacznijcie od październikowych przygotowań i prac koncepcyjnych nad swoimi sklepami. Rzucają nam się w oczy przede wszystkim trzy rzeczy, które powinniście wdrożyć w swoich sklepach w celu maksymalizacji sprzedaży.

paczkomat

Po pierwsze – popracujcie nad formami dostawy

Wielu Polaków nie ma możliwości odebrania przesyłki w miejscu pracy, a zamawiając prezenty dla domowników nie chcemy by to oni otworzyli drzwi kurierowi. Dlatego obowiązkowo wprowadźcie do swojego wachlarza usług logistycznych takie rozwiązania jak Paczkomaty InPost, czy Paczka w Ruchu.

Po drugie – wejdźcie w buty kupującego i pomyślcie o wydłużeniu terminu zwrotu

Jeżeli kupujecie np. odzież lub obuwie, to nie będziecie mieli pewności, że wybrany produkt będzie pasował osobie obdarowanej. Kupując perfumy lub zabawkę dla dziecka istnieje ryzyko, że dostanie drugą, taką samą rzecz. Wydłużcie okres zwrotów tak, by kupujący mógł oddać przedmiot po Wigilii. Z jednej strony nie zaryzykujecie, że potencjalny klient kupi produkt w innym sklepie; z drugiej wiele obserwacji potwierdziło, że wydłużenie terminu zwrotu wcale nie przekłada się na większą ich liczbę.

top10Po trzecie – content is the king! To oklepane i powtarzane milion razy hasło ma zastosowanie również w tym okresie. Wystarczy, że wykorzystacie dwa fakty o ludziach – często nie mają pomysłu na prezent i kochają rankingi. Przygotujcie na swoich blogach artykuły wskazujące „TOP10 pomysłów na prezent świąteczny”, „TOP8 zabawek dla dziecka” i „TOP5 zimowych zapachów dla kobiety”. Bądźcie jednak w tych działaniach szczerzy. Klient doceni Waszą podpowiedź i z chęcią w przyszłości do Was wróci, ale pod warunkiem, że kupi udany prezent. Jeżeli podpowiecie coś tylko po to, by pozbyć się zbędnych stanów magazynowych, to na Was spadnie wina nietrafionego podarunku.

Klienci powracający

Na pewno planujecie działania e-mailowe, które mają pobudzić sprzedaż wśród Waszych stałych klientów. Kontakt zarówno ze stałymi klientami jak i inny mail do osób, które stały się Waszymi klientami jednorazowo, przed poprzednimi świętami, może jedynie podnieść wynik sprzedaży. Pamiętajcie jednak, że nie tylko Wy to zrobicie, więc jednorazowa wysyłka może okazać się za mało skuteczna. Ponówcie działania oferując kod rabatowy, jeśli tylko Wasza handlowa marża na to pozwala.

Jeżeli wiele miesięcy temu o to zadbaliście, możecie również skierować do swoich odwiedzających reklamę remarketingową ze specjalną, świąteczną promocją. Narzędzia oparte o systemy reklamowe Google’a i Facebooka pozwolą Wam dotrzeć śledzącą reklamą do osób, które już wcześniej weszły w interakcję z Waszymi sklepami.

I jeszcze jeden ważny punkt strategii

Budowanie bazy fanów w swoich kanałach społecznościowych przydaje się bardzo mocno właśnie w okresie sprzedażowej gorączki. Dotarcie do Waszych fanów na Facebooku, Instagramie, czy Twitterze zanim zrobi to Wasza konkurencja da Wam odpowiednią przewagę. Pomyślcie o tym już teraz, by w pierwszych dniach listopada rozpocząć swoją walkę o klienta. Istotne jest tu dotarcie skuteczne, podparte promocją i wzbudzonym zaangażowaniem na profilu społecznościowym. Jeśli myślicie, że martwy przez 10 miesięcy profil nagle stanie się genialnym źródłem sprzedaży, to niestety raczej się rozczarujecie.

ruch

Działania sprzedażowe

Jak jednak pokazują nasze obserwacje z lat ubiegłych, znaczny procent sprzedaży to zupełnie nowi, świeży klienci Waszych sklepów. Musicie wykorzystać moment i włączyć / zwiększyć swoje budżety reklamowe. Dzisiejsze systemy reklamy dają nam nieograniczone możliwości pozyskiwania nowych klientów szukających konkretnych produktów. Dlatego też rekomendujemy Wam w oparciu o nasze bogate doświadczenie kilka sprawdzonych rozwiązań:

Kampania Google Zakupy (Product Listing Ads) – kampania w wyszukiwarce Google skupiająca się na promocji konkretnych produktów, która w swoim formacie od razu wskazuje cenę i informacje dodatkowe. Jest to rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym, co w sposób znaczący przekłada się na jego skuteczność.

Remarketing dynamiczny – format reklamy umożliwiający „śledzenie” Waszych niedoszłych klientów, za pomocą banerów bazujących na zdjęciach oglądanych wcześniej produktów. To dzięki temu rozwiązaniu będziecie mogli „na wszelki wypadek” podążać za swoimi klientami i przypominać im o swojej ofercie.

Kampania tekstowa Google AdWords – najlepsze narzędzie do promocji ogólnej swojego sklepu. Póki Twój klient nie będzie wiedział co dokładnie chce kupić, będzie szukał ogólnych informacji np. na temat „klocków Lego”. Google Zakupy mogą wtedy zaprezentować osiem różnych produktów, których nie da się porównać, więc reklama tekstowa może się sprawdzić tutaj o wiele lepiej. Ważne by mądrze wybrać do tego rozwiązania asortyment pasujący do klimatu Świąt i prezentów. Reklamę możecie wykorzystać również w celu promocji stworzonego na swoim blogu contentu, a w jej treści odwołać się do wcześniejszych akapitów i poinformować np. o wydłużonym okresie zwrotu.

Remarketing statyczny – wyniki sprzedażowe dynamicznych działań często blokują korzystanie ze statycznej formy reklamowej. Skuteczną techniką jest jednak wykorzystanie osób, które przeszły przez strony danych producentów lub grup produktów i zindywidualizowanymi kreacjami graficznymi przypomnienie im o swojej ofercie. Znamy wiele przykładów sklepów, które bardzo skutecznie łączą obie formy działań remarketingowych

Reklama społecznościowa – i tu znów mamy wielkie bogactwo opcji. Do skutecznych form reklamowych takich jak reklama zewnętrzna na Facebooku, czy promocja prosprzedażowych komunikatów, dołączyły kolejne pozycje. Od niedawna możecie wykorzystywać na Facebooku również remarketing dynamiczny, a klientów poszukiwać także w mniej zatłoczonych reklamowo portalach takich jak Instagram, czy Twitter. Choć nie są to narzędzia, które skalą i popularnością dorównują np. reklamie AdWords, to często ich potencjał i inna forma targetowania pozwoli Wam osiągnąć bajońskie wyniki.

strategia

Plan

Jak sami widzicie, rozwiązań jest wiele i często nawet marketerzy największych firm mają problem by nadążyć za wszelkimi nowinkami. Dlatego z chęcią wesprzemy Was w dążeniu do zwiększenia sprzedaży w najważniejszym czasie roku. I choć z jednej strony jeszcze nie jest na to za późno, to jednak warto już przymierzyć się do swoich działań reklamowych.

Możecie być spokojni – stoją za nami setki udanych kampanii sprzedażowych dla polskich sklepów, które przeprowadzaliśmy w ciągu 4 poprzednich „gorączek zakupowych”. Doświadczenia te z chęcią przeniesiemy i na Wasz sklep. Bycie jedyną agencją dedykowaną sklepom internetowym zobowiązuje nas do tego!

W naszej ofercie znajdziesz działania z zakresu kampanii PPC (Google, Facebook, Instagram, Youtube, Twitter), content marketingu, promocji w Social Media, a także uzyskasz niezbędne w tym czasie wsparcie analityczne!

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!