Bezpłatna konsultacja

Kampania DPA? Nie ma sprawy! (Porady)

Kategoria: Google Ads

Czym jest kampania Dynamic Product Ads (DPA)?

Kampania DPA, Dynamic Products Ads, to nic innego jak kampania z celem sprzedaż z katalogu, czyli must have każdego przedsiębiorcy pragnącego zareklamować swoje produkty potencjalnym klientom. Opiera się ona na generowanym i aktualizowanym automatycznie pliku produktowym, w którym zawarte są dane o produktach jak:

  • ceny,
  • opisy,
  • zdjęcia
  • marki itp.

DPA pracuje więc na produktach, które mamy w sklepie i zbiera je w katalog produktów. Jest to Facebookowy odpowiednik feedu produktowego w Google zapisanego w formacie XML lub CSV. Należy zauważyć, że w tym typie kampanii nie mamy możliwości dodania pojedynczej grafiki, dynamicznego filmiku, czy standardowej karuzeli z obrazami - sednem kampanii jest produkt. Kampanię możemy optymalizować pod kątem zdarzenia konwersji, kliknięć linku, wyświetleń oraz wartości. Dzięki temu, z punktu widzenia reklamodawcy wybieramy optymalizację najbardziej dla nas korzystną. Możemy także przetestować je wszystkie po kolei. DPA oferuje opcję promowania wszystkich produktów w kampanii, bądź części poprzez utworzenie zestawu produktów, który nas interesuje.

Opisany cel reklamowy możemy wykorzystywać zarówno do emisji katalogu do nowych odbiorców, jak i remarketingowo (na przykład do osób porzucających koszyki w sklepie).

cele kampanii Facebook Ads

cele kampanii Facebook Ads

Zastanawiasz się, które rozwiązanie Facebook Ads będzie lepsze dla e-commerce?

Oba! Korzystając z dostępnych możliwości, możesz na przykład promować bestsellery wśród osób, które niedawno dokonały zakupu na Twojej stronie lub powracać z ciekawym, zachęcającymi komunikatami CTA do użytkowników porzucających koszyk takimi jak: Wróć do nas na zakupy, Nasze produkty czekają na Ciebie w koszyku itp. Co więcej, kampania DPA wyświetli takim osobom produkty, które ostatnio oglądały. Efekt? Użytkownik ma zdecydowanie ułatwioną ścieżkę zakupową - wystarczy kliknąć w reklamę i złożyć zamówienie. To bardzo proste i niesamowicie skuteczne!

W przypadku kierowania reklam do nowej puli odbiorców wachlarz możliwości jest jeszcze obszerniejszy. Jeśli na przykład sprzedajesz obuwie sportowe światowych marek, możesz wyświetlać reklamy butów danej marki tylko tym osobom, które wykazują zainteresowanie nią. Oszczędzasz budżet, zwiększając prawdopodobieństwo konwersji. W skrócie - nowych użytkowników zachęcasz do zapoznania się z ofertą Twojego sklepu, zaś do pozostałych trafiasz z komunikatem dotyczącym powrotu na zakupy. Pamiętaj jednak, że na Facebooku listy remarketingowe zaczynają zbierać się dopiero w momencie utworzenia. W kwestii kierowania Twoich reklam, ogranicza Cię tylko wyobraźnia!

Jak możesz kierować reklamy?

Możesz wybrać kierowanie po zainteresowaniach, lokalizacji, zdecydować się na opcję osób podobnych do tych wykonujących daną czynność na stronie - na przykład kupujących. Do wyboru są także rozbudowane dane demograficzne takie jak: posiadanie dzieci, wykształcenie, stanowisko pracy, ważne wydarzenia z życia, a nawet status związku.

grupy odbiorców

grupy odbiorców

W przypadku kierowania remarketingowego wykorzystaj utworzone przez siebie listy odbiorców, bądź skorzystaj z możliwości, które oferuje Ci kampania DPA, co prezentujemy poniżej. Naturalnie możesz samodzielnie ustawiać okresy członkostwa. Pamiętaj, że wbudowane opcje kampanii DPA pozwalają nie tylko na standardowe kierowanie na przykład do osób, które odwiedziły witrynę, ale także umożliwiają sprzedaż krzyżową (cross-selling) lub dosprzedaż produktów (up-selling)

remarketing w kampani DPA

remarketing w kampani DPA

Jak wygląda kampania z perspektywy użytkownika?

Ustaliliśmy już, że reklamy dynamiczne na Facebooku automatycznie prezentują produkty osobom, które bądź dokonały interakcji z produktami, bądź wykazują dane zainteresowania, na które chcemy reklamować nasze produkty. Jak zatem wygląda reklama DPA?

Do wyboru mamy kilka wariantów reklam:

  • pojedynczy obraz
  • film
  • kolekcję

Więcej o formatach reklam i o tworzeniu skutecznych treści: Jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku dla sklepów internetowych?

Poniżej przedstawiamy przykłady reklam DPA wyświetlanych na Facebooku: Reklama DPA sklepu: Centerdi.pl , Ewimax, Fitness Catering.

Tytuły i ceny produktów są pobierane automatycznie. Jeśli zadbasz o poprawne dane w feedzie, to Twoje reklamy zawsze będą wyświetlać prawidłowe informacje.

centerdi

Reklama sklepu z elektronarzędziami:

ewimax

A także reklama cateringu w formacie pojedynczego obrazu. To wyjątkowa opcja kampanii DPA. Cena i nazwa w treści reklamy generowane są automatycznie. Efekt? Klient zawsze widzi aktualną cenę.

fintess catering

Różnorodność branż wykorzystujących kampanie DPA wskazuje na dużą popularność. Nic dziwnego! Reklamy są przyjemne dla oka i intuicyjne w nawigacji dla użytkownika. Widzi on zdjęcie produktu, cenę, treść reklamy. Zanim zdecyduje się na przejście do sklepu może określić, czy dany produkt mu odpowiada.

O czym należy pamiętać przed uruchomieniem kampani DPA?

Po pierwsze - katalog/plik produktowy

Wysokojakościowy, pozbawiony błędów feed to podstawa prawidłowego funkcjonowania kampanii. Musisz zatem dodać katalog produktów do swojego Menedżera Sprzedaży. Możesz to zrobić ręcznie lub zdecydować się na automatyczne generowanie i aktualizację pliku. To szczególnie pomocne, jeśli masz bogaty asortyment!

wybór typu katalogu

wybór typu katalogu

Po drugie - Piksel

Kwintesencją działania kampani na Facebooku jest piksel. Jego instalacja powinna być pierwszym krokiem w działaniach marketingowych w tym serwisie.To niewielki fragment kodu, który należy dodać do kodu źródłowego strony, dzięki czemu możliwe jest śledzenie ruchu w witrynie i zdarzeń, które zostały przez nas zdefiniowane. W skrócie - jeśli chcesz mierzyć jakieś zdarzenia w witrynie, musisz go zaimplementować. Najpopularniejsze ze zdarzeń to: ViewContent - wyświetlenie produktu AddToCart - dodanie do koszyka Pucharse - zakup

Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie monitorować to, co użytkownicy robią na naszej stronie. Kiedy jest zaimplementowany, możemy budować listy remarketingowe, a nawet optymalizować kampanie pod kątem danego zdarzenia np. dodanie do koszyka. Dodatkowo musisz wybrać dynamiczne parametry. Jest to niezbędne, ponieważ dzięki temu system Facebooka będzie mógł dopasować przeglądany produkt z katalogiem i wyświetlić go np. w reklamie remarketingowej danej osobie. Takim dynamicznym parametrem może być: value - wartość produktu waluta - currency ID produktu - content_ids

Nie wiesz jak to zrobić? Nic nie szkodzi. Możesz oczywiście skonfigurować zdarzenia samodzielnie, ale sugerujemy wykorzystanie wbudowanej integracji w platformę lub dedykowanej wtyczki. Unikniesz błędów i zaoszczędzisz swój czas.

Po trzecie - zasady reklamowe Facebooka

Podczas tworzenia kampanii na Facebooku należy przestrzegać pewnych zasad. Facebook podaje nam informacje co można, a czego nie można reklamować na Facebooku, a także opisuje praktyki dozwolone i zabronione. Dotyczą one zarówno treści reklam, grafik i produktów. W przypadku niestosowania się do zasad reklamy mogą zostać odrzucone, a w cięższym przypadku konto reklamowe zablokowane. Na szczęście możliwy jest kontakt z supportem w celu weryfikacji odrzuceń .

Przykładowe materiały zabronione w reklamach to: praktyki dotyczące dyskryminacji tytoń niebezpieczne i nielegalne substancje cechy osobiste błędy gramatyczne i wulgaryzmy.

O szczegółowych zasadach reklamowych Facebooka przeczytacie w oficjalnym artykule Zasady dotyczące reklam.

Czy kampania DPA jest dla Ciebie?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i posiadasz katalog produktów - zdecydowanie tak! To kampania dla Ciebie jeśli zależy Ci na szybkich efektach i atrakcyjnej dla użytkownika treści.

Nie bój się kampanii DPA - jesteśmy pewni, że osiągniesz z nią sukces. Wolisz oddać pałeczkę profesjonalistom? Koniecznie do nas napisz i ustalimy razem najlepszą strategię dla Twojego sklepu internetowego. Przeczytaj więcej o rozwiązaniach Facebook Ads dla e-commerce.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!