Bezpłatna konsultacja

Kampanie Performance Max - myki i triki e-commerce #3

Kategoria: Google Ads

Myki i triki e-commerce to nasz nowy cykl wideoporad. Nie znajdziesz tam reklam drogich narzędzi i skomplikowanej terminologii. To dawka praktycznych wskazówek, które każdy będzie mógł wdrożyć we własne działania reklamowe.

Performance Max to nowy rodzaj kampanii Google Ads. Dzięki niemu wykorzystasz wszystkie dostępne formaty reklamowe w obrębie tylko jednej kampanii. Z video dowiesz się, jak działają kampanie Performance Max, jakie są zadania reklamodawcy, o czym powinny pamiętać sklepy internetowe i dlaczego te nowości są dla nich tak ważne.

Performance Max jest to nowy rodzaj kampanii Google Ads, który pojawił się w Polsce mniej więcej na początku 2022 roku. Umożliwia on wykorzystanie praktycznie wszystkich rodzajów formatów reklamowych w obrębie tylko jednej kampanii. Możliwe, że zastanawiacie się w jaki sposób działają kampanie Performance Max.

Jak działają kampanie Performance Max?

Kampanie Performance Max wykorzystują technologie automatyzacji praktycznie na każdym etapie działania kampanii od dostosowania stawek, przez optymalizację zasobów reklamowych i kreacji, aż po modelowanie atrybucji czy list odbiorców. Tak naprawdę po stronie reklamodawcy zostaje tylko dodanie zasobów reklamowych, czyli kreacji, dodanie list remarketingowych i wskazanie celu reklamowego, czyli np. docelowego ROAS, czy CPA. W przypadku sklepów internetowych warto zadbać też o plik produktowy, który będzie zawierał informacje o naszym asortymencie.

Skoro jesteśmy już przy sklepach internetowych, ważną informacją jest to, że kampanie Performance Max w pełni zastąpią inteligentne kampanie produktowe. Dla krótkiego przypomnienia inteligentne kampanie produktowe były tak naprawdę obowiązkową pozycją w marketingu internetowym dla każdego sklepu online i uzyskiwały one naprawdę świetne wyniki. Natomiast od 15 sierpnia 2022 roku kampanie Performance Max w pełni zastąpiły smart shopping. Nie można tworzyć już nowych kampanii inteligentnych produktowych, a stare kampanie zostały automatycznie przekształcone na Performance Max. W naszej opinii warto przejść na kampanie Performance Max jak najwcześniej, wyprzedzić swoją konkurencję i zebrać jak najwięcej danych.

Jak ustawić kampanię Performance Max?

Do uruchomienia kampanii Performance Max potrzebujemy zasobów reklamowych. Przede wszystkim grafik. Możemy dodać aż do 20 grafik na jedną grupę zasobów w kampanii. Powinny to być grafiki kwadratowe, poziome, pionowe i nie powinny one zawierać żadnych napisów, ponieważ mogą one być wyświetlane w bardzo małych formatach, np. w telefonach komórkowych i wtedy te napisy będą nieczytelne.

Oprócz grafik do kampanii powinniśmy dodać także wideo. Nie powinno być ono dłuższe niż 10 sekund, ale też nie krótsze niż 30 sekund, ponieważ w przypadku dłuższych filmów możemy stracić uwagę użytkownika, który czeka na obejrzenie swojego ulubionego filmu na YouTube. Oczywiście filmy, które dodajemy do kampanii Performance Max muszą być osadzone w serwisie YouTube. Ważną informacją jest to, że jeśli my nie dodamy wideo do kampanii, to zrobi to za nas Google.

Automaty Google na podstawie grafik, które dodamy do kampanii stworzą krótki pokaz slajdów “wideo”, na którego wygląd nie będziemy mieli wpływu. Dlatego warto, żebyśmy jednak sami przygotowali nawet najprostszą animację, która przedstawi zalety naszej usługi czy naszego sklepu.

Oprócz tego kampania Performance Max składa się z zasobów tekstowych, nagłówków i treści reklam. Wszystkie te zasoby mają określoną liczbę znaków, którą powinniśmy tam uzupełnić i mogą wyświetlać się naprzemiennie dlatego trochę trzeba pogłówkować, zanim uzupełnimy te zasoby. Dodatkowo te treści reklam powinny pasować do grafik i do wideo, które już wcześniej dodaliśmy.

Jak widać, przygotowanie zasobów do kampanii Performance Max może zająć trochę czasu, ale należy pamiętać o tym, że powinny być one na jak najwyższym poziomie, dlatego, że duża część sukcesu naszej kampanii zależy właśnie od zasobów. Należy również często wymieniać zasoby w kampanii Performance Max, żeby potencjalni klienci nie znudzili się naszymi kreacjami. Pisząc „często” mam na myśli raz w miesiącu albo co najmniej raz na sezon.

Dlaczego warto wybrać kampanie Performance Max?

Jakie więc korzyści daje nam kampania Performance Max. Po pierwsze łatwe zarządzanie praktycznie wszystkimi formatami reklam w obrębie tylko jednej kampanii, co umożliwia nam porządek na koncie i tak naprawdę przyspiesza wszystkie procesy w konfiguracji kampanii.

Po drugie ogromny zasięg, ponieważ tak jak zostało wspomniane, kampania Performance Max wyświetla się we wszystkich kanałach Google w karcie Discover, w Gmailu na YouTubie, w sieci wyszukiwania czy w sieci reklamowej. Dlatego dociera do użytkowników tak naprawdę na każdym etapie lejka zakupowego.

Po trzecie, możliwość kompleksowego wykorzystania mechanizmów automatyzacji Google. Na pewno nie ma co ukrywać, że sztuczna inteligencja jest coraz bardziej rozwijana i mechanizmy Google są coraz bardziej zaawansowane, dlatego grzechem byłoby z nich nie skorzystać. Kampania Performance Max pozwala nam na wykorzystanie ich praktycznie na każdym etapie, czy to tworzenia, czy działania później już naszej kampanii. Mechanizmy uczące się wykorzystują miliony sygnałów z naszego konta czy tak naprawdę z kont naszych konkurentów, żeby optymalizować naszą kampanię. Dlatego warto jest skorzystać z takiej możliwości.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!