Może to być zakup w sklepie internetowym, telefon do firmy, zapisanie się do newslettera czy pobranie aplikacji. Zadowalające statystyki kampanii, tj. wysoki CTR, niski CPC, dobry wynik jakości i pozycja reklamy nie odpowiedzą Ci na najważniejsze pytanie: czy kampania spełnia swoje założenie. Również w tym przypadku Google Ads oferuje nam odpowiednie narzędzie - narzędzie śledzenia konwersji, które niestety często jest niewykorzystywane przez twórców kampanii. Śledzenie konwersji pozwala uzyskać informację, czy kliknięcie w reklamę zakończyło się zdefiniowanym przez Ciebie działaniem.
W Google Ads możesz śledzić 4 rodzaje konwersji:
Oprócz konwersji, będących najważniejszym celem, warto śledzić tzw. mikrokonwersje, które również dostarczą Ci cennych informacji. Na przykład w przypadku sklepu internetowego konwersją główną może być zakup, natomiast mikrokonwersją wypełnienie formularza kontaktowego, czy zapis do newslettera. Gdy zdefiniujesz już konwersje, uzyskasz szereg danych, które możesz wyświetlać w kolumnach na różnych poziomach konta Ads. Statystyki konwersji dostarczą Ci m.in. takich danych jak liczba konwersji, koszt czy współczynnik konwersji. W oparciu o różne dane dotyczące konwersji, będziesz mógł optymalizować kampanięi podejmować decyzję o ich rentowności. Statystyki konwersji pozwolą Ci wybrać najlepiej konwertujące słowa kluczowe, teksty reklam, pory dnia czy urządzenia. OBRAZ najpowazniejsze-bledy-w-dzialaniach-ppc-7-brak-sledzenia-konwersji-i-polaczenia-z-google-analytics nr2
Jak sugeruje tytuł wpisu, drugim często pomijanym elementem konfiguracji konta Google Ads jest połączenie z kontem Google Analytics. Działanie to zajmuje dosłownie chwilę, a dzięki niemu możesz analizować efekty kampanii z poziomu Google Analytics. Dzięki połączeniu Google Ads z GA:
zobaczysz dane z Ads w raportach Google Analytics, zobaczysz dane z GA w interfejsie Ads (np. współczynnik odrzuceń lub średni czas trwania sesji), dowiesz się, jaka część ruchu pochodzi z Ads, zaimportujesz do Ads cele i transakcje e-commerce z GA, zobaczysz ścieżki konwersji, na których pojawił się Ads, będziesz mógł kierowania kampanie remarketingowe na listy odbiorców zdefiniowane w GA.
To tylko część zalet połączenia kont Analytics i Ads, dlatego śmiało można uznać go za obowiązek właściciela każdej kampanii. Połączenie Google Ads z Google Analytics sprawia Tobie trudność? Nie wiesz jak interpretować otrzymane dane, a może nie wiesz jak prowadzić kampanie Google Ads? Skontaktuj się z nami, sprawdzimy jak możemy Ci pomóc, by Twoja sprzedaż się zwiększyła!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157