Kiedy mogę się spodziewać efektów z działań SEO?

SEO

Nie sposób już zliczyć, jak często spotykaliśmy się z tym pytaniem na początku współpracy. Rekordowo, pytanie to padło w odpowiedzi na przesłany audyt SEO.

Jednak nie ma czemu się dziwić – w końcu jako właściciel sklepu internetowego lub witryny, przekazujesz w nasze ręce część swojego dochodu, by stale go powiększać – nic więc dziwnego, że chciałbyś wiedzieć, kiedy możesz spodziewać się zwrotu z inwestycji (ang. ROI – Return of Investment).

Warto jednak przez chwilę zastanowić się, skąd wywodzi się takie podejście w kwestii działań SEO, bo wiadomym jest, że każdy chciałby, by efekty działań przyszły jak najszybciej. Tutaj jednak trzeba na chwilę się zatrzymać i wrócić do “korzeni”, a także porównać je z coraz to szybciej zmieniającym się rynkiem marketingu internetowego.

Wielu z Was w większym lub mniejszym stopniu może pamiętać, jak jeszcze kilka lat temu wyglądało SEO (ja znam to tylko z opowieści, choć zajmuję się tym zawodowo już ponad 3 lata) – kilka(-set) linków z SWL (system wymiany linków), spory spam w meta keywords i na drugi dzień nasza strona była w “topach”. Wtedy odpowiedź na tytułowe byłaby bardzo prosta: JUTRO.

 

Jednakże ciągły rozwój i wprowadzanie nowych algorytmów przez Google, mających strzec jakości prezentowanych wyników, znacząco “utrudniło” cały proces dostarczania efektów dla właścicieli sklepów i stron. Wszystko przestało być już takie proste, a odpowiedź na pytanie “kiedy mogę spodziewać się efektów” niezwykle trudna. Dziś jednak postaram się przybliżyć całą tą trudność i być może dzięki temu zarówno Wam jak i nam, obecna lub przyszła współpraca, będzie przebiegała w o wiele lepszych stosunkach.

stroje kąpielowe jednoczęściowe

Trudność i konkurencyjność słowa kluczowego

Zacznijmy od czynnika najprostszego, prawdopodobnie jedynego, na który możemy mieć jakikolwiek wpływ. A jest nim – trudność wybranego słowa kluczowego (jeżeli w oparciu o taką formę umowy rozliczasz się z agencją). Zanim jednak przejdziemy do trudności (konkurencyjności) danych fraz, określmy sobie ogólne podział słów kluczowych. Zaliczamy do nich, między innymi:

  • słowa brandowe (nazwa firmy, marki – traffic trends)
  • słowa na długi ogon (tzw. long tail – czerwone czółenka na słupku lub nawet czerwone zamszowe czółenka na wysokim obcasie i platformie z okrągłym noskiem)
  • słowa ogólne (zazwyczaj jednowyrazowe, tzw. money keywords – buty)
  • zapytania (jak dobrać rozmiar pierścionka)
  • frazy regionalne (np. serwis klimatyzacji wólka kosowska)

 

Przyjrzyjmy się zatem konkurencyjności. Często spotykamy się z chęcią “bycia w topach na frazę buty” – czy jednak ma to jakiekolwiek uzasadnienie i może przełożyć się na wyniki sprzedażowe? W takim wypadku warto zadać sobie pytanie, czy podczas poszukiwania butów przez Internet, rzeczywiście wpisujemy “buty”, czy zapytania te są trochę bardziej złożone?

konkurencyjność fraz - czółenka damskie na słupku

Nie należy zapominać, że sami także jesteśmy klientami, czasami nawet w swojej branży – warto zastanowić się, czy rzeczywiście korzystamy z tak prostych zapytań na ścieżce zakupowej nowego produktu? Nie sądzę. Dużo częściej stosujemy precyzyjne zapytania, dzięki czemu przedstawione wyniki w wyszukiwarce bardziej odpowiadają naszym preferencjom i możemy od razu znaleźć to, czego szukamy.

Oczywiście nie jest to reguła dla każdej branży, jednak czasami warto postawić na tzw. długi ogon, który może dostarczyć o wiele lepsze wyniki, niż jednowyrazowe frazy, w których konkurencyjność jest na bardzo wysokim poziomie, a co za tym idzie – jeżeli chcielibyśmy dotrzeć do poziomu “elity”, wiązałoby się to z ogromnymi nakładami czasowymi i przede wszystkim – finansowymi.

Bardzo istotnym aspektem tego “czynnika” jest także bardzo ważny przekaz, czyli należy pamiętać, że konkurencja nie śpi i prowadzi swoje działania równolegle z naszymi.

 

Czynniki rankingowe Google

Drugim czynnikiem, z którym nie jest niestety już tak kolorowo, są czynniki brane pod uwagę przez algorytmy Google – a jest ich blisko 200. Niektórzy próbują domyślać się i typują, co mogłoby znaleźć się wśród nich (mamy tutaj np. wiek domeny, jakość linków przychodzących, użyteczność treści, certyfikat SSL czy współczynnik odrzuceń), jednak część z nich zyskuje, a inne tracą na wartości, więc możemy tutaj jedynie gdybać, co tak naprawdę Google bierze pod uwagę.

 

Oczywiście zdarza się, że np. wykupienie certyfikatu SSL i posiadanie “zielonej kłódki” przełoży się na wzrost pozycji na przykładzie jednej domeny, jednak dla drugiej może nie przynieść żadnej korzyści (w żadnym wypadku nie chcę tutaj zniechęcać do protokołu https, ponieważ nawet jeżeli jest w mniejszym lub większym stopniu ważny dla Google, należy tutaj brać pod uwagę przede wszystkim użytkowników i zapewnienie bezpieczeństwa transakcji w naszym sklepie) – choć tutaj także wiele będzie zależało od sposobu i płynności “przepięcia” http na https (jeśli macie jakieś wątpliwości lub problem – chętnie pomożemy).

 

Nie wiemy do końca, czy i które elementy wpływają na jakość naszej strony i ocenę w oczach Google, jednak z doświadczenia wiemy, że nie warto pomijać części na rzecz innych, ponieważ kompleksowe prace mogą przynieść lepsze efekty niż jedynie częściowe wdrożenie optymalizacji strony.

Google Panda (trochę gruba)

Algorytmy Google

Ostatni już element na dzisiejszej liście to algorytmy Google – i mam tutaj na myśli zwierzęce podejście do tego tematu firmy z Mountain View – czyli Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Sowa i inne żyjątka z “repertuaru” Zoo Google. Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się o nich więcej, zapraszam do naszej encyklopedii, ponieważ tutaj przybliżę je tylko pokrótce.

  • Pingwin odpowiada za linki.
  • Panda za treści.
  • Gołąb pozycjonowania lokalnego.
  • A Koliber skupia się na semantyce zapytań.

No dobrze, ale co to ma wspólnego z oczekiwaniem na efekty działań SEO? Bardzo wiele.

Nasi klienci na początku współpracy pytani są o historię domeny: od jak dawna są jej właścicielami, czy były prowadzone wcześniej jakieś działania, czy strona otrzymała kiedykolwiek karę (filtr) od Google.

Czasami pomijany punkt ma ogromne znaczenie dla dalszej współpracy, ponieważ:

  • wiemy, czy strona była wcześniej “karana” przez algorytmy Google i może być teraz pod lupą, ponieważ ma już “mroczną przeszłość”;
  • wiemy, jakie działania były prowadzone i czego możemy się mniej więcej spodziewać;
  • wiemy, czy istnieje ryzyko potencjalnego filtra od Google.

 

Słaby profil linkowania, spamerskie treści w obrębie witryny czy upychanie słów kluczowych (keyword stuffing), mogą pokrzyżować nam plany w podejmowaniu dalszych działań i osiągania zamierzonych efektów. Google działa trochę jak wymiar sprawiedliwości – jeżeli raz dostaniesz karę, ale „odsiedzisz” swoje, wciąż zapis o poprzednich występkach pozostaje w Twojej internetowej kartotece (przynajmniej przez jakiś czas).

 

 

Podsumowując i szukając odpowiedzi na tytułowe pytanie: kiedy mogę się spodziewać efektów z działań SEO, warto także przywołać komunikat od pracownika Google, który wspomina, by dać swojej agencji od 4 miesięcy do roku, by móc zaobserwować efekty z podejmowanych działań. Patrząc na to oczami pracownika działu SEO, nie sposób się nie zgodzić, biorąc pod uwagę własne doświadczenia i dotychczasowe współprace z klientami z różnych branż. Doskonale rozumiemy, że każdy oczekuje jak najszybszych efektów i zapewne sami wymagalibyśmy tego dla naszego biznesu, jednak w kontekście promocji w wyszukiwarce Google, czasami warto poświęcić trochę więcej czasu, pamiętając jednocześnie, że działania, które przynoszą szybkie efekty, mogą być powodem jeszcze szybszych spadków. Zatem myślmy w perspektywie długoterminowej, mając na uwadze czerpanie korzyści w szerszym ujęciu czasowym.


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: pozycjonowanie” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Damian Hliwa

Damian Hliwa

Od 2014 roku dzielnie próbuje sprostać wyzwaniom rzucanym przez Traffic Trends. Ekspert ds. projektów SEO , a po godzinach trener kolarstwa i instruktor indoor cyclingu.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!