Blog Traffic Trends
Google Accelerate

Kilka refleksji po szczycie Google Partners w Dublinie

Google Ireland to ponad 1500 osób zgromadzonych w 3 budynkach. Zajmują się tylko i wyłącznie tematem sprzedaży oraz wsparcia AdWords. Każdy z pracowników ma obowiązkowo Macbooka oraz dostęp do nieograniczonego jedzenia i najlepszych kaw przyrządzanych przez wielu baristów na terenie campusu. Wśród pracowników można szybko dostrzec wiele narodowości i języków. Z Dublina klienci są obsługiwani w blisko 50 językach. Skąd to wiem?

 

Hasłem spotkania było #GPAccelerate.
Hasłem spotkania było #GPAccelerate.

 

Traffic Trends w Dublinie na Google Accelerate

Na początku grudnia reprezentowałem Traffic Trends na 2-dniowym spotkaniu Google Accelerate dla europejskich Partnerów Google. Niewątpliwie było to duże wyróżnienie i docenienie naszej ciężkiej pracy przez ostatnie lata. Te dwa dni były na pewno bardzo inspirujące, intensywne i ciekawe. Na własne oczy zobaczyliśmy legendarne biura Google, poznaliśmy ludzi, których znamy tylko z linii telefonicznej oraz mieliśmy okazję do zajrzenia w przyszłość marketingu internetowego.

 

 

Jaka będzie ta przyszłość? W dużym skrócie: mobile, database of intensions, storytelling i analytics.

 

prelekacja na google accelerate
Jedna z wielu inspirujących prelekcji

Mobile First!

W nadchodzącym roku wyszukiwania z mobile po raz pierwszy mają prześcignąć pod względem liczby wyszukiwań z laptopów i komputerów stacjonarnych. Eksperci z Google twierdzą, że do 2020 roku cały świat będzie mobile connected. Urządzenia mobilne pełnią już dziś istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych, co Google oczywiście widzi. Dowodem na ich zainteresowanie tematem mobile są choćby ostatnie zmiany i ostrzeżenia dla stron, które nie są „mobile friendly”. O znaczeniu mobile w przyszłości pisaliśmy już zresztą w zeszłym miesiącu na naszym blogu we wpisie „Wersja mobilna strony – aktualizacja”

Database of intensions

Systematycznie zmienia się też sposób korzystania z wyszukiwarki. Wpisujemy dłuższe zapytania, posługujemy się intencjami, chcemy rozwiązania konkretnych problemów i dostarczenia odpowiedzi.  Zamiast „buty”, wpisujemy „jak przebiec maraton”. Już dziś znaczny udział w wyszukiwaniach mają hasła, które pojawiają się w wyszukiwarce po raz pierwszy! To tworzy olbrzymią niszę także dla tych firm, które dopiero startują w internetowej przestrzeni i nie mają realnych szans na szybką walkę o najważniejsze wyrażenia.

Storytelling

Marketerzy muszą nauczyć się opowiadać ciekawe historie. Skończyły się czasy transparentów z napisem „u mnie kupisz buty”. Dziś potrzebne jest zaangażowanie potencjalnego klienta. Nawiązanie relacji. Dialog.

Google Analytics

Analytics nie jako narzędzie, tylko jako podejście do planowania i oceny działań. Decyzje oparte o dane są skuteczne i pozwalają na optymalne wydatkowanie budżetów marketingowych.

W spotkaniu brało udział ponad 300 osób z całej Europy, Rosji i północnej Afryki. Nasz kraj reprezentowało 11 agencji. Wśród nich znalazło się wiele firm istniejących na polskim rynku od bardzo dawna. Fakt, że udało nam się do tego grona dołączyć w 3 lata jest dowodem na to, że podążamy w odpowiednim kierunku i widzimy to nie tylko my oraz nasi zadowoleni klienci, ale także tak potężna korporacja jak Google.

Sama organizacja spotkania zrobiła na mnie duże wrażenie, podobnie jak bardzo pozytywny klimat Dublina. Po zakończonych prelekcjach udało się nam choć trochę go poczuć. 🙂

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy