Kolejne możliwości dla sklepów – PLA przybierze na sile!

Piotr Urbaniak

E-commerce | 2016-02-04 | 3 min czytania

Kolejne możliwości dla sklepów – PLA przybierze na sile!

Jeżeli nie korzystałeś jeszcze z kampanii PLA (tzw. Google Zakupy) dla swojego sklepu internetowego, to zrób to jak najszybciej! Większość sklepów, które wdrożyła to narzędzie potwierdzi wysoką jakość ruchu z tej kampanii, a także bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Dla nich mamy rewelacyjną wiadomość, Google potwierdziło, że produkt ten będzie dalej rozwijany!

Już półtora roku temu Google zapowiedziało, że wzorując się na reklamach z sieci Amazon, wpuści reklamy produktowe do sieci innych wydawców. Miało tu na myśli między innymi witryny e-commerce’owe, wyszukiwarki partnerskie, a także własne rozwiązania takie jak YouTube. Projekt o nazwie AdSense for Shopping zaczął przechodzić gruntowne testy na zagranicznych rynkach w zeszłym roku. Dziś wiemy już, że wyniki tych testów były pozytywne i możemy spodziewać się kolejnych ulepszeń tego produktu. Na pewno dotrze on również do polskich kont reklamowych!

Cały system powiązany jest z ciągłymi pracami Google’a nad coraz skuteczniejszym rozpoznawaniem obrazu i dopasowaniem komunikatu reklamowego do otaczającej go kreacji. Tak działać mają również reklamy produktów w TrueView na portalu YouTube, gdzie każdy reklamodawca obok swojego spotu będzie mógł umieścić odnośnik do konkretnego produktu.

Prace nad rozwojem PLA nie są pozbawione analizy! Włączenie usługi w wyszukiwarkach partnerskich, a także na urządzeniach mobilnych okazało się świetną decyzją Google’a. Na przestrzeni minionego roku, jak donosi w swoim raporcie Merkle, ruch mobilny z kampanii PLA wzrósł z 2,7% do 12%! Mimo wielkiego wzrostu dysproporcja między ruchem mobilnym a desktopowym nadal jest spora, więc gigant z Mountain View nadal ma spore pole do popisu.

Na poniższych zrzutach ekranu udostępnionych przez Marketingland oraz Searchengineland widać wyraźnie jak nowe formaty reklam prezentują się np. w playerze video (YouTube), czy stronie e-commerce’owej (w tym przypadku Walmart.com).

walmart.jpg

youtube.png

Czy jest to w końcu skuteczny sposób na reformę Google Display Network? Nadal, mimo prac Google’a, narzędzie reklamy bannerowej jest nieskuteczne sprzedażowo i wiele firm woli swoje budżety przesuwać na zupełnie inne rozwiązania. Tu, gdy promuje konkretny produkt wraz z jego ceną, możemy liczyć na ruch wyższej jakości, prosprzedażowy, którym marketerzy powinni się zainteresować, gdy tylko pojawi się na rynku.

Czekamy z nadzieją i na pewno poinformujemy Was, gdy tylko możliwości te dotrą do Polski!

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!