16 marca Google na swoim oficjalnym blogu ogłosił, że w maju zacznie wdrażać update algorytmu w mobilnych wynikach wyszukiwania. Aktualizacja ma na celu dostarczenie użytkownikom jak najlepszych wyników w swojej wyszukiwarce bez względu na urządzenie, z którego korzystają.
Przypomnijmy, że pierwszy update mobile-friendly miał miejsce 21 kwietnia 2015r. Co prawda z naszych obserwacji wynika, że dla stron, które nie były przystosowane do urządzeń mobilnych, nie odbiło się to bardzo znacząco na ruchu organicznym, ale mimo wszystko spadek ruchu był zauważalny. Wnioski z pierwszego update’u możecie zobaczyć w naszym poście.
Tym razem Google zapowiada, że posiadanie wersji mobilnej strony, będzie miało jeszcze większy wpływ na ranking. Podobnie jak poprzednio, daje nam czas na wprowadzenie zmian - co najmniej półtora miesiąca.
Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mobilnego jednak to nie jedyny powód, dla którego powinieneś przystosować stronę na urządzenia mobilne. Dla wielu witryn ruch mobilny obejmuje nawet 30% całego ruchu. A ta wartość z roku na rok jest co raz większa. Jeśli potrzebujesz więcej motywacji, aby zadbać o mobilnych użytkowników strony, z pewnością znajdziesz je w jednym z naszych ostatnich wpisów na blogu - Rok mobile - czy to już?
Teraz, gdy już wiesz, że warto, zacznij od testu zgodności z urządzeniami mobilnymi.
Jeśli zobaczysz taki wynik, możesz spać spokojnie:
W przeciwnym wypadku, zacznij działać. Masz czas do maja!