Blog Traffic Trends

Kolejny “mobilegeddon” już w maju?

16 marca Google na swoim oficjalnym blogu ogłosił, że w maju zacznie wdrażać update algorytmu w mobilnych wynikach wyszukiwania. Aktualizacja ma na celu dostarczenie użytkownikom jak najlepszych wyników w swojej wyszukiwarce bez względu na urządzenie, z którego korzystają.

Przypomnijmy, że pierwszy update mobile-friendly miał miejsce 21 kwietnia 2015r. Co prawda z naszych obserwacji wynika, że dla stron, które nie były przystosowane do urządzeń mobilnych, nie odbiło się to bardzo znacząco na ruchu organicznym, ale mimo wszystko spadek ruchu był zauważalny. Wnioski z pierwszego update’u możecie zobaczyć w naszym poście.

Tym razem Google zapowiada, że posiadanie wersji mobilnej strony, będzie miało jeszcze większy wpływ na ranking. Podobnie jak poprzednio, daje nam czas na wprowadzenie zmian – co najmniej półtora miesiąca.

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mobilnego jednak to nie jedyny powód, dla którego powinieneś przystosować stronę na urządzenia mobilne. Dla wielu witryn ruch mobilny obejmuje nawet 30% całego ruchu. A ta wartość z roku na rok jest co raz większa. Jeśli potrzebujesz więcej motywacji, aby zadbać o mobilnych użytkowników strony, z pewnością znajdziesz je w jednym z naszych ostatnich wpisów na blogu – Rok mobile – czy to już?

Teraz, gdy już wiesz, że warto, zacznij od testu zgodności z urządzeniami mobilnymi.

Jeśli zobaczysz taki wynik, możesz spać spokojnie:

mobile
W przeciwnym wypadku, zacznij działać. Masz czas do maja!

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę. Odpowiedzialny jest za prowadzeniu wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy