Kreatywne zdjęcia produktów - jak sprawić, żeby sprzedawały?

Marcin Biziorek

Social media | 2018-09-04 | 5 min czytania

Kreatywne zdjęcia produktów - jak sprawić, żeby sprzedawały?

Jednym z większych wyzwań sklepów internetowych w Social Media jest przedstawienie sprzedawanych produktów w sposób atrakcyjny, przyciągający uwagę i zachęcający do zakupu oraz korzystania z nich.

Należy pamiętać, iż fotografia produktowa to nie tylko packshoty i proste lookbooki na białym, jednolity tle. Aby wyróżnić się spośród konkurencji oraz zwabić klienta, ważny jest wyrazisty i estetyczny aspekt wizualny Twojego sklepu. To właśnie on odgrywa główną rolę w szybkim dotarciu do potencjalnego zainteresowanego i utrzymaniu jego zaciekawienia - obraz przetwarzany jest przez mózg zdecydowanie szybciej niż tekst, a oryginalna grafika niewątpliwie wpływa na zwiększone zasięgi na portalach społecznościowych. Co więcej, aby stworzyć dobre zdjęcie nie potrzeba profesjonalnego studia oraz sprzętu - zwykle wystarczy odpowiednie światło dzienne, telefon z aparatem fotograficznym i... głowa pełna pomysłów.

Jak stworzyć więc kreatywne zdjęcie prezentujące produkt, które zwróci uwagę odbiorcy oraz zwiększy sprzedaż? Oto kilka prostych pomysłów i koncepcji, które zainspirują Cię do działania:

1. Postaw na zdjęcia typu flat lay

a) Kompozycje i układanki Flat lay to bardzo popularny sposób prezentacji produktu, który wykonać można na niezliczoną ilość sposobów - wszystko zależy od naszej wyobraźni i kreatywności. Polega on na ukazaniu produktu widzianego z lotu ptaka w otoczeniu ładnie wyglądających rzeczy oraz dekoracji nawiązujących tematycznie do prezentowanego artykułu. Tutaj liczy się estetyczna kompozycja i to ona decyduje o atrakcyjności fotografii. Należy mieć na uwadze, że to nasz produkt powinien grać pierwsze skrzypce na zdjęciu - nie można więc przesadzić z liczbą elementów dookoła, tak aby wyróżniał się on spośród pozostałych przedmiotów i nie został przez nie przytłoczony. Przygotowując się do stworzenia flat lay’a, obmyśl jego tematykę, przygotuj adekwatne tło oraz dodatki, tak aby efekt finalny nie raził, był przejrzysty, a produkt dobrze widoczny i wyeksponowany.

B-1.png A-1.png

b) Kolorowe tło Jeśli nie masz czasu na tworzenie bardziej zaawansowanych flat lay’ów i kompozycji, postaw po prostu na interesujące tło. W tym wypadku wystarczy kolorowy bristol lub wydrukowane zdjęcie czy strony magazynu. Łącz ze sobą barwy, nawiązuj do kolorów produktu, a także jego tematyki.

C.png D.png

2. Skup się na detalach

Produkt możesz przedstawić z różnych perspektyw. Eksperymentuj i pokaż duże zbliżenia na jego szczegóły oraz pojedyncze części. W ten sposób przybliżysz odbiorcy detale, ukażesz wykończenia i elementy, które trudno byłoby dostrzec gołym okiem. Pozwoli to zwrócić uwagę wysoką jakość Twoich wyrobów oraz zwiększyć ich ekskluzywność.

E.png F.png

3. Pokaż, jak używać produktów Twojej marki

Zainteresuj klientów swoimi produktami poprzez pokazanie ich w użyciu. Tutaj często nieodłączny będzie aspekt ludzki, który także korzystanie wpływa na zainteresowanie danym zdjęciem. Zobrazuj jak korzystać z Twoich towarów, ukaż je w ich naturalnym otoczeniu i adekwatnych kontekstach, zasugeruj nowe rozwiązania, tak aby klienci sami chcieli po niego sięgnąć i by mogli wyobrazić sobie siebie posługujących się Twoim produktem. Tego typu fotografie nie muszą skupiać się stricte na artykułach z Twojego sklepu, a mogą przemycać je delikatnie w tle.

G.png H.png

4. Pobaw się światłem

Robienie zdjęć w świetle dziennym zapewni Wam najładniejszy i najbardziej naturalny efekt. Nie znaczy to jednak, że zawsze należy eksponować produkt w pełnym blasku. Poeksperymentuj z oświetleniem, np. dodając cienie, które mogą podkreślić widoczność lub wyeksponować atuty danego artykułu czy zwrócić uwagę na jego detale.

I.pngI_2.jpg

5. Bądź czujny

Tworząc fotografie w zastosowaniu do wyżej wymienionych koncepcji, warto także nawiązywać do dni z kalendarza i istotnych wydarzeń ze świata, tak np. na Walentynki wykonać można romantyczny flat lay wykorzystując czekoladki, róże i kolor czerwony, a na pierwszy dzień lata przygotować zdjęcie Twojego produktu na plaży. Zrób listę ważnych dla Twojej marki świąt i obserwuj co dzieje się w mediach.

J.png K.png

6. Nie zapomnij o obróbce

Gdy wykonasz już kreatywne zdjęcia z Twoim produktem w roli głównej, nie zapomnij o prostej obróbce. Przed dodaniem ich na swoje profile w Social Media, zawsze warto skorzystać z darmowych aplikacji do edycji zdjęć, które dodadzą czaru Twoim fotografiom oraz sprawią, że będą one jeszcze bardziej efektowne. Wypróbuj np. VSCO, Ftmimage, Snapseed, czy Lomograph. Pozwalają one zarówno na zastosowanie wbudowanych filtrów, jak i manualne dostosowywanie najważniejszych parametrów (takich jak ekspozycja, nasycenie, ostrość, balans bieli). Nie ma jednak konkretnych wytycznych oraz z góry określonych rozwiązań, co do tego jak obrobić dane zdjęcie. Wypróbuj dostępne możliwości, aby wybrać efekt najlepszy dla Ciebie i Twojej marki. Jeśli wolisz jednak pracować na komputerze, warto zainwestować w program Adobe Lightroom.

Korzystając z wymienionych rozwiązań sprawisz, że Twoje profile w Social Media nabiorą charakteru, będą jeszcze bardziej estetyczne, a prezentowane przez Ciebie produkty mocniej zapadną Twoim klientom w pamięć oraz z pewnością z większym prawdopodobieństwem zainteresują tych, którzy dopiero poznają Twoją markę. Przedstawione pomysły zastosuj jako bazę i pobudzającą do działania inspirację, w ten sposób stworzysz oryginalne, a także unikalne dla Twojego sklepu kreacje.

Marcin Biziorek

Specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!