Świat social media zmienia się nieustannie, dostosowując się do potrzeb swoich użytkowników. Dowód? Nie pamiętamy kiedy w jednym miesiącu, a w zasadzie w przeciągu dwóch tygodni zaszło tak dużo znaczących zmian w mediach społecznościowych. Każdego dnia korzystamy ze społecznościowych aplikacji, które ułatwiają i przyspieszają nam kontakt z naszymi bliskimi i klientami. Wprowadzane zmiany, mają na celu ulepszenie dotychczasowego korzystania z portali.
Kilka dni temu Instagram poinformował nas o zmianach w harmonogramie wyświetlania reklam - Chronologia może zostać zaburzona - Instagram chce wprowadzić zmiany. Jakiś czas temu Twitter zapowiedział te same zmiany, a Messenger wprowadził funkcje czatu na stronie internetowej, za pomocą którego kontakt klienta z firmą staje się prostszy i szybszy (więcej na temat Messengera znajdziecie tutaj - Messenger rozszerza swoje możliwośći)
Zmiany w Social Media!
Pierwsza zmiana dotyczy wcześniej wspomnianej aplikacji Instagram i nie jest to chronologia wyświetlania zdjęć, a wydłużenie czasu dodawanych filmików. Twórcy aplikacji zwiększyli czas nagrania z 15 do 60 sekund. W ubiegłym roku aż 40% użytkowników obejrzało wideo zamieszczone na portalu Instagram. Dłuższe filmiki powinny odnotować wzrost odtworzeń na portalu, co dla reklamodawcy jest korzystniejsze. Co mogą zyskać marki dzięki wydłużeniu czasu wideo? Otóż więcej czasu to więcej informacji zawartych w filmiku. Kreatywność reklam powinna wzrosnąć, a co za tym idzie - zwiększenie popularności. Dostępność dłuższych filmików na ten moment będą posiadać użytkownicy smartphonów w systemem iOS 7.19, jednak jak zapowiada Instagram przeciągu kilku najbliższych miesięcy dostępność 60 sekundowych filmików będzie dostępna dla każdego bez względu na system smartphonów.
https://www.instagram.com/p/BDi5Yr4ujI8/?taken-by=selenagomez
Twitter zwiększa liczbę znaków!
Twitter również nie próżnuje i wprowadza kolejne zmiany. Wszyscy przyzwyczailiśmy się do pisania, krótkich i treściwych tweetów, które zawierają maksymalnie 140 znaków. Jednak Twitter stawia na dłuższe teksty! Co zrobił Twitter? Wydłużył teksty towarzyszące grafice do 420 znaków. Koniec z krótkim opisem! Jest to bardzo dobra wiadomość dla sklepów internetowych, gdyż w momencie takiej zmiany mogą one opisywać szerzej swój produkt dodając więcej wartościowych informacji. Opcja dłuższych tweetów na ten moment dostępna jest w wersji mobilnej aplikacji dla wszystkich użytkowników Twittera.
blog.twitter.com
Zmiany nie ominęły aplikacji Snapchat, która z początku miała służyć do wysyłania 10 sekundowych zdjęć czy nagrań, dziś przypomina bardziej komunikator, który daje możliwość czatowania, wysyłania zdjęć, naklejek, informacji o produkcie bezpośrednio do danego odbiorcy. Przechodzenie między poszczególnymi snapami zostało znacznie ułatwione, a możliwość wysyłania wiadomości tekstowej lub 10 sekundowych filmików zyskała nowe funkcje. Snapchat stawia na bezpieczeństwo wprowadzając sekcje z ustawieniami prywatności, dzięki temu użytkownicy będą mieć większą kontrolę nad tym co wysyłają i komu. Sklepy, które zdecydowały się na prowadzenie firmowego Snapchata otrzymały więcej możliwości dotarcia do swoich odbiorców.
antyweb.pl
Jeśli zastanawiacie się jak te zmiany możecie wykorzystać w swoim biznesie, napiszcie do nas! Nasi specjaliści od social media z chęcią doradzą, który portal jest dla Was najlepszy i który przyniesie Wam więcej korzyści.