Blog Traffic Trends
facebook

Messenger – kolejne zmiany! Personalizowane nazwy, linki i kody!

O aplikacji messenger w ostatnim czasie coraz głośniej. Niedawno pisaliśmy o wykorzystaniu aplikacji jako biznesowego czatu na waszych stronach internetowych – jeśli jeszcze nie czytaliście odsyłamy tutaj Messenger rozszerza swoje możliwości. Dziś dowiadujemy się, że Messenger wprowadza nowe funkcje, które mają wesprzeć komunikację między klientem a firmą. Nowości w postaci spersonalizowanej nazwy, linku użytkownika oraz kody mają zacząć działać już od przyszłego tygodnia.

palce, ikony social media

Messenger już dawno przestał być typową aplikacja służącą do komunikowania się. Na ten moment jest to narzędzie, które coraz częściej wykorzystywane jest przez marki. Na takie funkcje jak przelewy przez Messenger musimy poczekać, jednak obecne funkcje zdecydowanie ułatwiają kontakt między klientem a marką. Z aplikacji korzysta 900 milionów użytkowników! Sporo? Liczba z każdym dniem rośnie i coraz więcej ludzi przekonuje się do niej. Wprowadzając kolejne wygodne rozwiązania Facebook chce poprawić jakość komunikacji z firmą, a jest o co powalczyć, ponieważ miliard wiadomości wysyłanych przez Messenger, to wiadomości, które należą do biznesu.

Coraz częściej obserwujemy na profilach prowadzonych dla naszych klientów, że ich klientom łatwiej jest wysłać zapytanie na Facebooku. Dzięki nowym możliwościom Messengera nie tylko klient zyska, ale i sama marka – bezpośredni kontakt z osobami, które są zainteresowane produktami.

Personalizacja nazwy

Personalizacja nazwy oraz linku ma być sporym ułatwieniem. Spersonalizowana nazwa poprzedzona znakiem “@” ma stanowić szybkie przejście do okna konwersacji. Unikatowa nazwa sprawi, że szybciej i łatwiej znajdziemy w aplikacji właściwą markę czy osobę, z którą chcemy się skontaktować. Spersonalizowany link z nazwą możemy udostępniać w sieci (np. na naszej stronie www, na forach i blogach), by ułatwić nasze odnalezienie.

facebook business
facebook.com/business/

Kody Messengera

Kody działają podobnie co personalizowane linki i nazwy. Służą do szybkiego odnalezienia poszukiwanej osoby czy marki. Za pomocą aparatu w telefonie skanujemy kod, w ten sposób okno konwersacji z daną marka otworzy się automatycznie. Co ciekawe i bardzo korzystne dla reklamodawców. Kody Messengera będzie można używać w reklamie, co znacznie ułatwi skanowanie i kontakt klienta ze sklepem, a także w materiałach drukowanych, co może spopularyzować ten kanał dzięki promocji np. na ulotkach i opakowaniach.

facebook.com business
facebook.com/business/

Nowości, które od przyszłego tygodnia mają zostać wprowadzane poprawią komfort komunikacji oraz znacznie przyspieszą ten proces. Takie rozwiązanie jest w szczególności mile widziane dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie walka o klienta jest duża i wymagająca.

Ilona Kozłowska

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy