Każdego dnia z Facebookowego Messengera korzystają setki tysięcy osób. Komunikacja prowadzona poprzez aplikację ma głównie charakter prywatny, jednak coraz częściej zapytania tą drogą otrzymują także firmy, co znacznie ułatwia i przyspiesza kontakt klienta z marką. Wszystko to rozwija się w bardzo szybkim tempie i profile firmowe zyskują coraz więcej możliwości - kolejna z nich wykracza poza samego Facebooka i sprawia, że Wasz czat z klientem może nabrać zupełnie nowej jakości!
Co można zyskać dzięki nowej opcji?
Specjalna wtyczka pozwala zastąpić inne formy zachęcające odwiedzającego do złożenia szybkiego zapytania i przenosi Wasz kontakt w obręb Messengera. Instalując ją na swojej stronie, dajemy sygnał naszemu klientowi, że może z nami porozmawiać i zapytać o ofertę czy produkty w dowolnym momencie. Wygląda to jak standardowy czat, jednak proces komunikacji przebiega w inny sposób. Messenger znajdujący się na Waszej stronie służy do rozpoczęcia rozmowy - pierwszej wiadomości, która ląduje w skrzynce odbiorczej Waszego fan page'a. Tam konwersacja jest kontynuowana i tam też mamy wgląd do całej rozmowy. Oczywiście, klient ma tego świadomość, dzięki specjalnemu powitalnemu komunikatowi, widocznemu w oknie czatu.
Na chwile obecną możemy wykorzystywać Messengera tylko do prowadzenia konwersacji z naszym klientem, jednak docelowo ma stać się ona platformą do obsługi klienta (informację o wysyłkach, płatnościach itp). Zanim gigant wprowadzi kolejne rozwiązania, chce przekonać do siebie jak największą liczbę osób i firm, zwłaszcza że rozbudowany o wspomniane funkcje Messenger najprawdopodobniej nie będzie darmowym narzędziem. Mimo to, warto już teraz dbać o relacje nawiązywane właśnie za pomocą wiadomości - wielkimi krokami zbliżają się nowe opcje reklamowe, które będą bazowały o aktywność w ramach Messengera i pozwalały promować treści oraz produkty wśród fanów i klientów, z którymi mieliśmy okazję czatować.
Możliwości, które oferuje Messenger nie są póki co dostępne do samodzielnego zainstalowania z poziomu Facebooka, my jednak mamy możliwość wdrożenia tego narzędzia na Twojej stronie. Jeśli chcesz przekonać się, jak w praktyce wygląda komunikacja poprzez specjalną wtyczkę zapraszamy do kontaktu z nami, gdzie dokładnie przybliżymy Tobie funkcjonowanie tego narzędzia!