Google oficjalnie potwierdziło usunięcie reklam z prawej kolumny wyników wyszukiwania. Już niedługo podczas wyszukań na urządzeniach stacjonarnych reklamy pojawiać będą się tylko nad i/lub pod wynikami organicznymi. Na szczęście, będzie wyjątek…
Praktycznie za każdym razem twórcy kampanii AdWords stawiali sobie za cel wprowadzanie klientów do wyników 1-3, a na dodatek w prawej kolumnie często znaleźć mogliśmy źle dopasowane reklamy mające niewiele wspólnego z faktycznym zapytaniem. To przełożyć musiało się na coraz niższą jakość ruchu generowanego przez prawą kolumnę w wyszukiwarce. I właśnie to miejsce zostanie pozbawione (prawie) wszystkich reklam!
Już niebawem, na całym świecie, usunięte zostaną reklamy z prawej kolumny wyników wyszukiwania, co oznacza, że liczba miejsc zmaleje do 3-4 reklam nad i/lub pod wynikami darmowymi. Tym samym Google potwierdziło również, że faktycznie na niektóre zapytania pojawiać będą się 4 reklamy. Ta sytuacja jednak ma mieć miejsce tylko w przypadku wysoce komercyjnych zapytań. Google od razu zaznaczyło jednak, że będzie istniał jeden wyjątek. Występujące często w prawej kolumnie kampanie Google Zakupy nadal będą się tam pojawiać!
Co oznaczać będzie to w praktyce?
- Dla użytkowników wyszukiwarki - wzrost jakości reklam i zmniejszenie ryzyka trafienia na niedopasowaną reklamę.
- Dla reklamodawców – wzrost kosztów kliknięcia spowodowany ograniczeniem przestrzeni reklamowej.
- Dla systemu reklamowego – ujednolicenie wyników stacjonarnych i mobilnych, w których nigdy nie dopuszczono tak dużej liczby reklam jak na urządzeniach desktopowych.