Blog Traffic Trends
Google ogłasza mniej reklam

Mniej reklam w wyszukiwarce – Google potwierdza!

Google oficjalnie potwierdziło usunięcie reklam z prawej kolumny wyników wyszukiwania. Już niedługo podczas wyszukań na urządzeniach stacjonarnych reklamy pojawiać będą się tylko nad i/lub pod wynikami organicznymi. Na szczęście, będzie wyjątek…

Praktycznie za każdym razem twórcy kampanii AdWords stawiali sobie za cel wprowadzanie klientów do wyników 1-3, a na dodatek w prawej kolumnie często znaleźć mogliśmy źle dopasowane reklamy mające niewiele wspólnego z faktycznym zapytaniem. To przełożyć musiało się na coraz niższą jakość ruchu generowanego przez prawą kolumnę w wyszukiwarce. I właśnie to miejsce zostanie pozbawione (prawie) wszystkich reklam!


google adwords

Już niebawem, na całym świecie, usunięte zostaną reklamy z prawej kolumny wyników wyszukiwania, co oznacza, że liczba miejsc zmaleje do 3-4 reklam nad i/lub pod wynikami darmowymi. Tym samym Google potwierdziło również, że faktycznie na niektóre zapytania pojawiać będą się 4 reklamy. Ta sytuacja jednak ma mieć miejsce tylko w przypadku wysoce komercyjnych zapytań. Google od razu zaznaczyło jednak, że będzie istniał jeden wyjątek. Występujące często w prawej kolumnie kampanie Google Zakupy nadal będą się tam pojawiać!

google adwords

Co oznaczać będzie to w praktyce?

  • Dla użytkowników wyszukiwarki – wzrost jakości reklam i zmniejszenie ryzyka trafienia na niedopasowaną reklamę.
  • Dla reklamodawców – wzrost kosztów kliknięcia spowodowany ograniczeniem przestrzeni reklamowej.
  • Dla systemu reklamowego – ujednolicenie wyników stacjonarnych i mobilnych, w których nigdy nie dopuszczono tak dużej liczby reklam jak na urządzeniach desktopowych.

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy