Blog Traffic Trends
mobilegedon

Mobilegeddon? Spójrzmy na liczby!

Od długich tygodni właściciele wszystkich stron czekali na 21 dzień kwietnia i nową aktualizację algorytmu Google’a. Aktualizację poświęconą promocji stron z wersją mobilną. Spadki w wynikach, usuwanie z wyników mobilnych, spadek ruchu sięgający 20%… gróźb było wiele, czas je zweryfikować.

Wybraliśmy 10 największych klientów, którzy z różnych względów nie posiadają nadal strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. W gronie tym znalazły się firmy, które generują kilkaset odwiedzin dziennie, jak i takie, które wyniki liczbą w tysiącach. Spojrzeliśmy oczywiście tylko na wyniki organiczne wygenerowane w czwartek 16 kwietnia (przed aktualizacją) i w czwartek 23 kwietnia (po aktualizacji). Jakie wnioski?

SĄ SPADKI!

Na szczęście póki co nie są to bardzo wyraźne zmiany. Nie zdarzyło się tak, by firmy bez wersji mobilnej straciły więcej niż 25% ruchu mobilnego, a najczęściej wartość ta obraca się w okolicach 10-15%, co i tak w niektórych przypadkach stanowi setki odwiedzin dziennie. Na przykładzie dziesięciu wybranych stron zmniejszył się też udział ruchu mobilnego w całym „torcie” organicznym. Nie jest to jednak znacząco zmiana, bo z 18,37% na 17,22%.

– Ruch organiczny z 16 kwietnia: 20597
– Ruch organiczny, mobilny z 16 kwietnia: 3784 (18,37% całego ruchu organicznego)

– Ruch organiczny z 23 kwietnia: 18880
– Ruch organiczny, mobilny z 23 kwietnia: 3253 (17,22% całego ruchu organicznego)

– Zmiana ruchu organicznego: -8,34%
– Zmiana ruchu organicznego, mobilnego: -14,04%

Także wszyscy, którym kilku dni zabrakło do dostosowania swoich stron dostali bonus od Google’a w postaci mało brutalnych działań. Nie oznacza to jednak, że sytuacja się nie zmieni. Skoro spadki są widoczne już teraz, to możemy założyć, że będą się powiększały. Nie pozostaje zatem nic innego, jak wziąć się do pracy! 🙂

1 Komentarz

  • Sprawdzałem z ciekawości stronę klienta i wyszło mi, że na jedno słowo kluczowe w ruchu organicznym jest na 2, a w mobilnym na 4 miejscu, na inne słowo był 1 i 4 więc nie ma generalnie tragedii. Zobaczymy w jakim kierunku się to dalej rozwinie.

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy