Blog Traffic Trends
instagram socialad

Nadchodzi lepsze? SocialAds!

Czy już jesteśmy świadkami nowego rozdania? Czy niebawem znacznie spadną obroty reklamowe Google’a na rzecz innych mediów? Czy w końcu doczekamy prawdziwej społecznościowej rewolucji w internecie?

20 maja w poznańskiej Andersii odbywała się pierwsza edycja naszej marketingowej konferencji Traffic Day. Pamiętam jak wspomniałem o tym, że na przestrzeni kilkunastu miesięcy (lub kilku lat) znaczna część budżetów marketingowych przesunie się w stronę social media, a imperium Marka Zuckerberga stanie się jedynym sensownym graczem, który będzie w stanie zagrozić potędze Google’a. Nie była to odkrywcza teza. Nie była to teza bardzo rewolucyjna. W końcu już pod koniec zeszłego roku bardziej rozwinięte rynki generowały 30% ruch z Social Media. Mimo to znaczna część zgromadzonych uczestników nie podchodziła do moich ostrzeżeń poważnie.

Reklama w social media

Jakie wydarzenia miały wpłynąć na wzrost potęgi Facebooka? Uruchomienie sieci reklamowej Atlas oraz włączenie reklam na Instagramie. No i w przeciągu kilku tygodni staniemy się świadkami tego drugiego zdarzenia. Potężny portal społecznościowy, który zrzesza miliony ludzi na całym świecie, włączy w Polsce system reklamowy. Nie wiemy wiele, ale szczegóły nie są nam potrzebne. To będzie kolejny przełomowy moment! Mimo że Instagram nie może się równać pod kątem generowania ruchu i sprzedaży bezpośredniej do Facebooka czy Twittera, to jednak pod kątem wizerunkowym jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi.

insta ads

Reklama na Twitterze?

Co jeszcze? Twitter! W miniony weekend na zachętę udostępniony został powszechnie system reklamowy, z którego chętnie skorzystało wiele polskich firm i agencji. Po niespełna 48 godzinach opcja ta została ponownie zablokowana lecz dostaliśmy wyraźny sygnał – ludzie są głodni reklamy również tam (co zaprzecza popularnej tezie, że Twitter w Polsce nie funkcjonuje). Nie wiemy jakie będą dalsze losy tej formy reklamy. Jak długo będzie dostępna tylko w niektórych agencjach i czy jeszcze kiedyś zostanie otwarta tak powszechnie jak kilka dni temu. Mimo to, na pewno możemy stwierdzić, że popyt na tę formę reklamy jest.

twittads

Nadal nie mamy (i raczej nie dostaniemy za szybko) żadnej kontry ze strony Google’a. Rozwija swoje reklamy znane i lubiane, lecz nie dostarcza niczego nowego, niczego extra. Niebawem stracić może też swoją mocną pozycję w reklamie video – włączenie video w sieci Instagrama plus ulepszenie systemu rozliczeń przy reklamie video na Facebooku może dość mocno zachwiać potęgą firmy z Mountain View.

Co to daje nam i Wam? Nam sporo pracy z nowymi narzędziami, co uwielbiamy. Wam wiele nowych możliwości. Każdy kto jeszcze nie zastanowił się nad obecnością na Instagramie i Twitterze powinien czym prędzej to zrobić! Widzieliśmy wielokrotnie firmy, które żałowały, że tak długo wstrzymywały się z rozpoczęciem przygody na Facebooku i dały się tam wyprzedzić słabszej konkurencji. Nie popełnijcie tego błędu przy Instagramie i Twitterze gdzie nowe rozdanie rozpocznie się już niebawem!

PS: Jeżeli przy tych tematach czujecie się niepewnie i chcielibyście uzyskać naszą pomoc, skontaktujcie się z nami ! 🙂

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę. Odpowiedzialny jest za prowadzeniu wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy