Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #2 Błędy w stosowaniu słów kluczowych

SEM

błędy w słowach kluczowych

Już sama nazwa AdWords podpowiada, na co Google kładł największy nacisk w pierwszym etapie kształtowania się nowego systemu reklamowego. Reklama tekstowa, a właściwie słowa kluczowe, były i – mimo pojawiających się różnych hipotez na ten temat – nadal pozostają podstawowym sposobem dotarcia do użytkowników poszukujących online określonych treści czy produktów. Choć tego typu reklamy są z nami już od kilkunastu lat, wciąż potrafią przysporzyć niemałych problemów, zarówno początkującym reklamodawcom, jak i specjalistom. Jakie są najczęstsze błędy w AdWords związane ze słowami kluczowymi?

 


Nietrafne słowa kluczowe

O tym, że trzeba „odpowiednie dać rzeczy słowo” uczymy się już w szkole. Jednak sposób organizacji treści w sieci różni się od tego, jaki znamy na co dzień. Tutaj pierwsze skrzypce gra użytkownik i o tym, jak nazwiemy w reklamie nasz produkt lub ofertę, decyduje nie firmowa nomenklatura, lecz to, co tysiące internautów wpisuje codziennie w okno wyszukiwarki. Jeśli określimy produkt zbyt specjalistycznie, nasze reklamy mogą mieć za mało wyszukań, a jeśli zbyt ogólnie – możemy bardzo szybko wyczerpać budżet na niedochodowe kliknięcia (o czym szczegółowo poniżej). Dość zabawnym przykładem jest pewna kampania promująca masło migdałowe. Podczas jej tworzenie okazało się, że w internecie nikt nie szuka frazy „masło migdałowe”, lecz… „masło orzechowe z migdałów” lub „masło orzechowe migdałowe”. „Trafnie” w sieci oznacza nie tyle „prawidłowo” czy „logicznie”, co „zrozumiale dla przeciętnego użytkownika”.

Zbyt ogólne słowa kluczowe

Podczas doboru słów do naszej kampanii musimy przede wszystkim brać pod uwagę popularność danego słowa w internecie, czyli liczbę wyszukań dostępną w Planerze słów kluczowych lub Google Search Console. Ważne jest, aby nie przesadzić w żadną ze stron tzn. nie dodawać do kampanii zbyt ogólnych słów (tzw. fraz generycznych), ani nie tworzyć reklam ze zbyt niszowymi frazami. Frazy generyczne to słowa, które powodują dużą liczbę zapytań, lecz są zbyt mało konkretne, by mogły doprowadzić do zakupu. Pozostając przy przykładzie „masła” – użytkownik wpisujący to hasło w wyszukiwarkę może mieć na myśli masło krowie, masło do ciała, masło orzechowe, masło shea, masło kokosowe, masło czosnkowe, przepis na zrobienie masła etc. Co więcej, jeśli nie dysponujemy dużym budżetem, powyższe frazy również mogą okazać się zbyt ogólne. Dopiero dodanie dodatkowych cech np. „masło krowie klarowane”, pojemności  -„masło orzechowe 500 g” czy marki – „masło orzechowe Sante” sprawi, że kampania będzie generować zyski.

Nieumiejętne stosowanie dopasowań słów kluczowych

Dostępne 4 typy dopasowań słów kluczowych pozwalają na kontrolę tego, jak często wyświetlamy się w wyszukiwarce na określone hasła. I znowu – jeśli nie dysponujemy zawrotnym budżetem, praktycznie od razu powinniśmy zrezygnować z dopasowania przybliżonego, które de facto nas tej kontroli pozbawia. Minimum to korzystanie z modyfikatorów dopasowania przybliżonego. Chronią nas one przed całkowicie przypadkowymi wyświetleniami, jednocześnie nie ograniczając wyświetlania na potencjalnie wartościowe zapytania. Jeśli np. w ofercie mamy zarówno masło orzechowe migdałowe, jak i zwyczajne masło orzechowe, fraza „+masło +orzechowe” użyta z modyfikatorami pozwoli nam wyświetlić się na oba te zapytania. Jednak ze stosowaniem modyfikatorów trzeba uważać, ponieważ Google dopuszcza bardzo dużo zmian w ramach tego dopasowania takich, jak literówki, formy liczby pojedynczej i mnogiej, skróty i akronimy oraz odmiany fleksyjne. Trochę większą kontrolę daje dopasowanie do wyrażenia, jednak tak naprawdę różni się ono w praktyce od poprzednika tylko tym, że zachowuje szyk frazy. Stuprocentową pewność, że wyświetlimy się dokładnie na to samo słowo, które dodaliśmy do kampanii, daje dopiero dopasowanie ścisłe. Jeśli w naszym sklepie dostępne jest tylko masło migdałowe, jedynym rozwiązaniem, aby nie „wyklikali” nam budżetu amatorzy popularniejszego masła orzechowego, jest dodanie w dopasowaniu ścisłym słów: [masło orzechowe z migdałów],[masło orzechowe migdałowe] (jak pamiętamy zapytania takie, jak „masło migdałowe” w wyszukiwarce prawie w ogóle się nie pojawiają).

Błędny sposób organizacji słów kluczowych w kampanii i dodawanie zbyt wielu słów kluczowych

Dlaczego w takim razie nie dodać kilkudziesięciu słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym tak, aby wyświetlać się dokładnie na frazy, na których nam zależy? Po pierwsze dlatego, że nie jesteśmy w stanie na początku kampanii określić, jakie słowa okażą się najskuteczniejsze. Po drugie – grozi nam to chaosem na koncie, który jest„karany” przez Google niskimi Wynikami Jakości, co w najlepszym przypadku powoduje wyższe opłaty za kliknięcie, a w najgorszym – niewyświetlanie się reklam. Słowa kluczowe muszą być pogrupowane w miarę jak najbardziej szczegółowo. Nie można stworzyć kampanii z jedną grupą reklam, do której, jak do worka, wrzucimy wszystkie frazy związane z naszą ofertą.

Jeśli sprzedajemy np. masła do ciała, masło shea nie może znaleźć się w jednej grupie z masłem kokosowym i masłem kakaowym etc. Każde z tych produktów wymaga umieszczenia w odrębnej grupie reklam. Jeśli dodatkowo sprzedajemy np. balsamy z masłem kakaowym, one również muszą trafić w odpowiednie miejsce (tzn. do grupy z balsamami). Nie chodzi tu jedynie o utrzymanie porządku na koncie, ale o niższy koszty i efektywność. Oczywiście, nie sposób przecenić korzyści w postaci dokładniejszych danych i szybszej optymalizacji takiej kampanii. Jaki poziom szczegółowości musimy zachować? Możliwie jak największy. Czasami jedynym ratunkiem dla słów z niskimi Wynikami Jakości jest wydzielenie słów występujących w liczbę pojedynczej i liczbie mnogiej do osobnych grup.

I jeszcze jedna uwaga: pojawiający się w panelu AdWords komunikat „dodaj x słów kluczowych” najlepiej od razu zignorować.

Niestosowanie wykluczających słów kluczowych

Niezaglądanie do raportu „wyszukiwanych haseł” to jeden z największych błędów optymalizacyjnych. Codziennie pojawiają się nowe zapytania, które mogą boleśnie szybko wyczerpać budżet. Jak się przed tym uchronić? Dobrą praktyką jest przygotowanie listy słów, na które nie chcemy się wyświetlać i dodanie jej jeszcze przed startem kampanii. Może ona zawierać np. marki konkurencji, często wpisywane przez internautów lokalizacje, nazwy dużych sklepów internetowych czy porównywarek cenowych. Kolejnym etapem jest eliminacja nie tylko nietrafnych zapytań, ale również fraz, które wygenerowały zbyt duży koszt. Pomimo tego, że nasza kampania obejmuje produkt, jakim jest masło do ciała, słowo to może być zbyt ogólne i nie doprowadzić do sprzedaży. Frazy generyczne zawsze wykluczamy w dopasowaniu ścisłym – żeby nie doprowadzić do zablokowania wyświetleń reklamy na inne trafne zapytania np. „masło do ciała L’oreal”. Zanim wykluczymy takie słowo, należy jednak dobrze się zastanowić i przeanalizować dokładnie dotychczasowe wyniki kampanii. Często bowiem zdarza się, że frazy generyczne to główne źródło konwersji.

Prowadzenie kampanii AdWords nie należy do rzeczy łatwych i wymaga sporo czasu. Zatem, jeśli chcesz zrozumieć działanie kampanii, a także posiadasz odpowiedni budżet i nie wiesz, jak go użyć, skontaktuj się z Nami.

Przeprowadzimy w sposób odpowiedni Twoją kampanię, tak by przyniosła Tobie pożądany efekt. Dobierzemy odpowiednie słowa kluczowe, uporządkujemy Twoje konto na Google AdWords, tak by stworzyć skuteczną reklamę tekstową.


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: linki sponsorowane dla sklepu internetowego” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/reklama-tekstowa-adwords/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Wioletta Wiśniewska

Wioletta Wiśniewska

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!