Blog Traffic Trends
nieprawidłowa reklama i tekst

Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #3 Nieprawidłowe teksty reklam.

Nikt nie lubi chaosu i nieczytelnych komunikatów. Jeśli znajdujemy nieczytelne dla nas treści w internecie, to automatycznie je odrzucamy. Tak też dzieje się z reklamami tekstowymi w wyszukiwarce Google. Tekst to bardzo ważny element prowadzonej kampanii i musi być nie tylko jasny dla swojego odbiorcy, ale przede wszystkim konkretny.

Prawidłowa struktura kampanii i właściwie dobrane słowa kluczowe na nic się zdadzą, gdy zaniedbasz treści reklamowe. To właśnie tekst reklamy ma decydujący wpływ na to, czy internauta kliknie w Twoją reklamę. Drugim ważnym powodem, dla którego powinieneś jak najlepiej dopasować treść reklamy do promowanego produktu czy usługi, jest wpływ na ranking reklamy, a co się z tym wiąże stawka CPC (inaczej mówiąc cost per click, czyli rzeczywisty koszt kliknięcia w reklamę).

Poniżej znajduje się kilka wskazówek, mówiących czego unikać, tworząc reklamę tekstową:

Brak słowa kluczowego w tekście reklamy
Jednym z kryterium uzyskania wysokiego wyniku jakości dla słowa kluczowego, czyli również rankingu reklamy, jest dopasowanie do niego tekstu reklamy. Oznacza to, że słowo kluczowe powinno się znaleźć w treści reklamy. Również użytkownik chętniej kliknie w reklamę, gdy zobaczy w niej to, czego szuka. Najlepiej słowo kluczowe umieścić w nagłówku reklamy, który przyciąga największą uwagę. Optymalny podział grup reklam zacznie ułatwi Ci to zadanie.

Przykład nieprawidłowej reklamy dla słowa kluczowego buty męskie

Nieprawdziwe bądź nieaktualne informacje
Ważne jest, aby w treści reklamy używać takich informacji, które Internauta będzie mógł znaleźć również na stronie docelowej. W przeciwnym wypadku poczuje się oszukany i opuści stronę, a Ty stracisz tylko pieniądze za kliknięcie. Nie pisz, że masz najtaniej, jeśli tak nie jest. Jeśli piszesz o promocji, niech ona będzie widoczna na stronie docelowej.

Druga ważna kwestia to aktualność informacji zawartych w tekstach reklam. Jeśli usuniesz promocję na dany produkt, zmień również treść reklamy.

Przykład reklamy wyświetlanej pod koniec okresu zimowego:

Zbyt ogólne treści
Aby przykuć uwagę użytkownika, który widzi przed sobą mnóstwo innych reklam, musisz się wyróżnić. Pochwal się atutami swojej oferty: aktualną promocją, darmową wysyłką, czy szczegółową informacją dotyczącą promowanej usługi czy produktu. Używaj konkretów. Wysoka jakość czy atrakcyjne ceny dla każdego mogą oznaczać coś innego.

Przykład zbyt ogólnej reklamy:

Brak “call to action”
Jeśli chcesz (a na pewno chcesz), aby w reklamę klikały tylko osoby, które faktycznie szukają tego, co oferujesz, użyj wezwania do działania. Zakomunikuj, czego można oczekiwać po wejściu na stronę i jaki jest Twój cel. Przykładowe sformułowania: kup, zarejestruj się, zarezerwuj, zadzwoń itp.

Jako przykład reklamy, w której brakuje call to action, weźmy ten z poprzedniego punktu:

Literówki i inne błędy w treści reklam
Niedopuszczalne w tekstach reklam są literówki i różnego rodzaju błędy. Stosuj interpunkcję. Dodatkowo w celu przyciągnięcia uwagi możesz każde słowo zacząć wielką literą. Na etapie tworzenia możesz zobaczyć, jak będzie wyglądała Twoja reklama.

Sami oceńcie, czy poniższy tekst reklamy jest atrakcyjny:

Błędny adres docelowy
Użytkownicy nie lubią dużo klikać, dlatego np. reklamując konkretny produkt, nie kieruj go na stronę główną sklepu lub na stronę kategorii. Jest duża szansa, że stracisz w ten sposób potencjalnego klienta. Daj mu od razu to, czego szuka. Tematykę stron docelowych jeszcze poruszymy w tym cyklu.

Tylko jeden tekst reklamy w grupie reklam
Czasem trudno ocenić, co najbardziej przyciągnie uwagę użytkownika: czy darmowa wysyłka, czy może podanie konkretnej ceny produktu. Dlatego eksperymentuj. Przygotuj kilka tekstów reklam w każdej grupie reklam, używając innych komunikatów. Dwa teksty to absolutne minimum. Po uzyskaniu statystyk wybierz najskuteczniejsze. Pamiętaj, aby w ustawieniach kampanii wybrać równomierne wyświetlanie reklam.

Tworzenie reklam tekstowych nie należy do rzeczy łatwych. Trzeba je dobrze przemyśleć i zmieścić się w dwóch linijkach tekstu, co daje maksymalnie 70 znaków. Jeśli chcesz uniknąć porażki i chcesz by Twoje reklamy były dobrze przygotowane i przynosiły oczekiwane efekty, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści zajmą się odpowiednio Twoją kampanią, a Ty będziesz mógł cieszyć się zyskami.

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy