Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #4 Niestosowanie rozszerzeń reklam

SEM

jak stosować reklamy rozszerzone?

Zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją reklamę w wyszukiwarce? Chcesz wyświetlać się na wyższej pozycji i jednocześnie mniej płacić za reklamę? Zależy Ci na przekazaniu klientowi dodatkowych korzyści, z którymi wiąże się skorzystanie z Twojej oferty? A może po prostu irytuje Cię, że reklama tekstowa jest za krótka?

Nas też. Dlatego zawsze dodajemy rozszerzenia do reklam. Co nam one dają?

Wyższe pozycje niższym kosztem

Niedodawanie rozszerzeń w reklamach AdWords nie tylko pozbawia nas możliwości poinformowania o dodatkowych produktach lub usługach, lecz także – a może przede wszystkim – bezpośrednio wypływa na ranking reklamy. To, ile zapłacimy za kliknięcie, zależy m. in od obecności rozszerzeń. Przypomnijmy – na ranking reklamy wpływają 3 czynniki: stawka, wynik jakości oraz „oczekiwany wpływ rozszerzeń”. Bez nich nasza reklama już na wstępie jest niżej oceniana w aukcji. Jeśli dążymy do optymalizacji kosztów prowadzenia kampanii (a chyba dla każdego reklamodawcy finanse to istotna kwestia), bez rozszerzeń reklam ani rusz. Czasami nawet przy bardzo wysokiej stawce nasze reklamy nie mogą jakoś wybić się na wyższe pozycje. W takiej sytuacji najlepiej od razu sprawdzić, czy do kampanii dodane są rozszerzenia.

Więcej miejsca w wynikach wyszukiwania

Reklama wraz z którą wyświetlają się rozszerzenia zajmuje więcej miejsca na stronie wyników wyszukiwania. Przy odrobinie konsekwencji i niewielkich nakładach pracy, zupełnie za darmo nasza oferta może skuteczniej od innych przyciągać uwagę internautów. Ile osób tak naprawdę czyta teksty reklam przed kliknięciem? Ile z nich intuicyjnie wybiera tę, która wydaje mu się w jakiś sposób atrakcyjniejsza? Czasami lepiej (i taniej) wyświetlać rozszerzenia, niż znajdować się na 1 pozycji.

Jak wiele możemy tracić przez brak rozszerzeń, szczególnie dobitnie widać na przykładzie poniższej reklamy, która – choć nawet nie jest adekwatna do zapytania (Expresso to marka odzieżowa, a nie rodzaj kawy)– ma wysoką pozycję i dodatkowo zajmuje więcej miejsca niż lepiej dopasowana reklama na drugiej pozycji.

Więcej istotnych treści

Rozszerzenia reklam powstały w oparciu o to, jakiego rodzaju treści są ważne dla użytkownika. W tym przypadku Google daje nam więcej miejsca na treść, ale treść określonego rodzaju, wnoszącą nową jakość do oferty. W zależności od tego możemy wyróżnić następujące rodzaje rozszerzeń (omawiam tu tylko rozszerzenia ręczne, które sami możemy dodać do kampanii).

1. Rozszerzenia informacji w witrynie

Zaczynamy od nowości. Ta funkcja pojawia się na kilka tygodni przed usunięciem reklam z prawej strony, na której i tak miałaby małe szanse się wyświetlać. Jednocześnie, jako argument za usunięciem prawej strony Google podaje m.in. możliwość częstszego wyświetlania reklam z rozszerzeniami. Specjaliści PPC powinni raczej docenić tę decyzję. Rzeczywiście, po zmianie w TOP 4 rozszerzenia pojawiają się częściej. Rozszerzenia informacji zajmują najwięcej miejsca, jeśli chodzi o długość wiersza! Do wyboru mamy kilka nagłówków takich, jak m. in: marki, style czy typy. Musimy dodać co najmniej 3 pozycje, a maksymalnie 10. W najlepszym wypadku możemy liczyć, że wyświetli nam się ok. 6, 7 z nich (w zależności od liczby pikseli, jakie zajmuje każde rozszerzenie). Ogólnie, zmiana na plus – wątpliwości budzą jedynie niektóre kategorie rozszerzeń np. „style” czy „typy”, do których trudno jednoznacznie przyporządkować określone wartości.

2. Rozszerzenia linków do podstron

Niestosowanie tego rodzaju rozszerzeń to już błąd kardynalny. Drugim poważnym zaniechaniem jest brak opisu linka. Reklama np. z 4 linkami do podstron i opisem może zająć dwa razy więcej miejsca! Co więcej, niekiedy użytkowników przyciąga nie tyle treść reklamy, co np. możliwość szybkiego skorzystania z wyszukiwarki sklepowej, dostępnej w linku lub przejścia bezpośrednio w interesującą go zakładkę. Zdarza się, że rozszerzenia są częściej klikane niż główna część reklamy! Dlatego tak ważne jest monitorowanie skuteczności linków do podstron, o czym często się zapomina w toku trwania kampanii. Brak analizy współczynnika CTR linków jest trzecim częstym błędem popełnianym w odniesieniu do tego typu rozszerzeń.

3. Rozszerzenia połączeń

Jeśli Twoja firma działa przede wszystkim stacjonarnie i kontakt telefoniczny jest dla Ciebie równie ważny, co odwiedziny na stronie internetowej, niewyświetlanie nr telefonu może Cię kosztować utratę potencjalnych klientów. Wyświetlanie go non-stop, bez harmonogramu to również duży błąd. Klienci mogą się zniechęcić, próbując dodzwonić w godzinach, gdy punkt stacjonarny nie pracuje. Rozszerzenia połączeń mają jeszcze jedną, bardzo dużą zaletę: śledząc kliknięcia przycisku „Zadzwoń” (na komórkach) możliwe jest dokładniejsze zmierzenie efektywności kampanii. Jest to szczególnie ważne, gdy nie możemy policzyć konwersji (klient sprzedaje usługi lub towary niedostępne w sprzedaży internetowej). W takich przypadkach warto pójść o krok dalej i rozważyć zmianę sposobu promowania na kampanię typu „tylko połączenie” z numerem do przekazywania Google, pozwalającym na rejestrowanie czasu, długości rozmowy, nr kierunkowego i tego, czy odebrano połączenie.

4. Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenia lokalizacji również mogą wspomóc sprzedaż stacjonarną. Po ich dodaniu Google wyświetla częściej reklamę użytkownikom, którzy fizycznie znajdują się bliżej adresu podanego w rozszerzeniu. Dodatkowo reklamy z rozszerzeniami lokalizacji wyglądają bardziej „profesjonalnie” – wzbogacone są o mapkę, na komórkach mają dodatkowo przycisk „Zadzwoń” i wskazówki dojazdu. To bardzo przydatne rozszerzenie, jednak wielu może zniechęcić konieczność zakładania konta Google Moja Firma, jego późniejszej weryfikacji etc. Na niektórych kontach istnieje jeszcze możliwość ręcznego dodania adresu, co znacznie przyspiesza cały proces.

5. Rozszerzenia objaśnień

Nie korzystając z objaśnień na własne życzenie skracamy długość i tak krótkiego komunikatu reklamowego. Jeśli Google akurat nie wyświetlił linków do podstron, tym razem prawdopodobnie wyświetli objaśnienia. Reklama bez nich zajmuje wizualnie niewiele miejsca i jest mniej atrakcyjna. Jeśli chcesz poinformować o sposobach dostawy czy promocjach, to rozszerzenie to najlepszy wybór.

Google daje sporo możliwości, by Twoja reklama przekazywała jak najwięcej informacji. Warto dobrze dobrać dodatkowe narzędzia by przykuć uwagę potencjalnego klienta. Teoretycznie dodawanie rozszerzeń do kampanii AdWords jest proste, jednak można napotkać problemy. Dlatego też rekomendujemy skorzystanie z usług specjalistów.


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: linki sponsorowane dla sklepu internetowego” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/reklama-tekstowa-adwords/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Wioletta Wiśniewska

Wioletta Wiśniewska

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!