Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #6 Nieumiejętne dostosowywanie stawek i harmonogramu reklam

SEM

błędy stawek

Prędzej czy później każdy reklamodawca zaczyna szukać skuteczniejszych dróg dotarcia do swoich klientów. Pojawiają się pytania o to, kim są anonimowi użytkownicy internetu, którzy kupują w sklepie? Jakie są ich zwyczaje? Kiedy najchętniej odwiedzają mój sklep? Skąd pochodzą? W narzędziach Google bardzo łatwo sprawdzić te informacje. Co więcej, system daje nam możliwości optymalizacji kampanii w oparciu o te dane – wszystko, co musimy zrobić, to umiejętnie z nich korzystać.

Niezaglądanie do zakładki „Wymiary”

To pierwszy z poważnych błędów w prowadzeniu kampanii. To miejsce to kopalnia wiedzy o użytkownikach i wiele przydatnych informacji, niedostępnych w podstawowym widoku. Dane w „Wymiarach” są przystępnie zaprezentowane, tak że z łatwością możemy prześledzić efektywność kampanii np. w określonym przedziale czasowym – od porównania konkretnych pór dnia, godzina po godzinie, poprzez dni tygodnia aż po zestawienie danych dotyczących kampanii na przestrzeni lat. Szczególnie interesujące są właśnie statystyki godzinowe oraz dane geograficzne, dzięki którym poznajemy lokalizacje internautów, którzy wyświetlili naszą reklam lub w nią kliknęli, nawet z dokładnością do dzielnicy (opcja aktualnie dostępna dla Warszawy). Co możemy zrobić z tą wiedzą?

Najczęstsze błędy w dostosowywaniu ze względu na lokalizację

Dane dotyczące lokalizacji możemy wykorzystać, dostosowując odpowiednio stawki dla tych regionów czy miast, z których zaobserwowaliśmy:

a) największą liczbę kliknięć

b) największą liczbę konwersji

c) najwyższy CTR

W praktyce musimy wziąć pod uwagę wszystkie powyższe wskaźniki. Optymalnie byłoby gdybyśmy podnosili stawki dla lokalizacji, z których mamy najwięcej konwersji i jednocześnie najwyższy CTR, ale kliknięcia nie zawsze idą z konwersjami w parze. Często duża liczba kliknięć powoduje wysoki koszt nie doprowadzając jednocześnie sprzedaży. Może być to efektem np. wprowadzenia nowego produktu na rynek, który wzbudził zainteresowanie jako „nowinka”, jednak nie jest ono na tyle wysokie, by użytkownicy kupowali już po pierwszym kliknięciu.

Co do zasady, największy ruch wygenerują nam duże ośrodki miejskie. Mieszkańcy Warszawy klikają w reklamy ok. 10 razy częściej niż mieszkańcy innych dużych miast. Zwiększenie stawki nawet o połowę nie będzie w tym przypadku przesadą. Jeśli trend zwiększonej liczby kliknięć pochodzących ze stolicy się utrzymuje, warto zaproponować klientowi osobną kampanię kierowaną wyłącznie na Warszawę z odpowiednio wydzielonym budżetem.

Najczęstsze błędy na urządzeniach

Nie spodziewajmy się spektakularnych wyników na urządzeniach mobilnych, jeśli nasze reklamy nie są preferowane do wyświetlania na komórkach lub, co więcej, nasza strona nie jest przystosowana do mobile i reklama prowadzi użytkownika do witryny z nie najlepiej wyświetlającą się treścią. Jeśli jednak strona jest jak najbardziej czytelna na komórce, warto zwrócić uwagę na wyniki zaprezentowane w zakładce „Urządzenia”. Dużym błędem jest pomijanie konwersji na komórkach i skupianie się na niskim CTR oraz generalnie niższym ruchu z mobile. Zanim obniżymy stawki na tych urządzeniach, sprawdźmy koszty konwersji oraz śr. CPC. Może się bowiem okazać, że o wiele niższym kosztem pozyskamy klienta używającego smartfona (jak w poniższym przykładzie).

1

Zwiększenie stawek dla mobile to wręcz obowiązek, gdy np. prowadzimy lokalny biznes i do reklam dodaliśmy rozszerzenia połączeń na urządzenia mobilne. Bardzo dobre wyniki z tego rozszerzenia to również wskazówka, by zacząć rejestrować połączenia telefoniczne jako konwersje (kampanie typu „tylko połączenie”).

Najczęstsze błędy w harmonogramie reklam

Ustawiając harmonogram wyświetlania reklam, warto pamiętać o pewnej technicznej niedoskonałości tej funkcji w AdWords. Jeśli chcemy jedynie zwiększyć lub obniżyć stawkę w pewnych godzinach czy dniach tygodnia, ale nadal wyświetlać reklamy przez cały dzień, nie wolno zapomnieć o dodaniu pozostałych przedziałów czasowych do harmonogramu – w przeciwnym wypadku reklamy przez resztę dnia w ogóle nie będą się wyświetlać. To, czy mamy dobrze ustawiony godziny wyświetlania najlepiej sprawdzić w wykresie nad podsumowaniem harmonogramu (poniżej):

2

Są pewne trendy i teorie mówiące o tym, kiedy najczęściej klikane są reklamy, np. w godzinach porannych, od ok. 8.00 kiedy przychodzimy z reguły do pracy, tych kliknięć ma być więcej, podczas gdy w godzinach nocnych obserwujemy wyraźny spadek aktywności internautów. Podobnie jeśli chodzi o dni tygodnia – w piątek raczej nie odnotujemy wysokiego CTR, jednak w niedzielny wieczór już tak. Warto jednak zawsze samemu sprawdzić, jakie zachowania przejawiają nasi klienci i ułożyć je w schemat, który okaże się najbardziej efektywny z punktu widzenia naszej branży czy budżetu.

Należy również pamiętać, że każde dostosowywanie stawek odbija się na naszym budżecie. Jeśli boimy się go przekroczyć lub mamy ograniczenie budżetowe, lepiej w godzinach, w których użytkownicy są najmniej aktywni po prostu wyłączyć reklamy niż podnosić stawki dla „najgorętszych” pór dnia. Kiedy już ustawimy dostosowania stawek czy harmonogram, zanim wyciągniemy wnioski co do dalszej optymalizacji, musimy zawsze mieć na uwadze, że kampania została nieco „stuningowana”.

Nie wiesz jak prawidłowo ustawić harmonogram reklam i ciężko jest Tobie określić godziny tak zwanego szczytu? Informacje znalezione w internecie nie są dla Ciebie zbyt jasne i potrzebujesz porady? A jeśli wiesz jak sobie poradzić z tym, ale nie masz na to najzwyczajniej na świecie czasu, zostaw to nam!

Dodaj komentarz

Wioletta Wiśniewska

Wioletta Wiśniewska

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!