Blog Traffic Trends
jak zliczać konwersje

Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #7 Brak śledzenia konwersji i połączenia z Google Analytics

Każda kampania AdWords ma jakiś cel. Może to być zakup w sklepie internetowym, telefon do firmy, zapisanie się do newslettera czy pobranie aplikacji. Zadowalające statystyki kampanii, tj. wysoki CTR, niski CPC, dobry wynik jakości i pozycja reklamy nie odpowiedzą Ci na najważniejsze pytanie: czy kampania spełnia swoje założenie. Również w tym przypadku Google AdWords oferuje nam odpowiednie narzędzie – narzędzie śledzenia konwersji, które niestety często jest niewykorzystywane przez twórców kampanii.

Śledzenie konwersji pozwala uzyskać informację, czy kliknięcie w reklamę zakończyło się zdefiniowanym przez Ciebie działaniem.

W Google AdWords możesz śledzić 4 rodzaje konwersji:

  • Działania w witrynie internetowej: zakup w sklepie internetowym, zapis do newslettera, wypełnienie formularza i inne działania podejmowane w na stronie.
  • Konwersje aplikacji: pobranie i działania w aplikacji mobilnej Androida lub iOS.
  • Konwersje połączeń telefonicznych: połączenia z reklamy, połączenia z numerem telefonu podanym na stronie internetowej oraz kliknięcia numeru w witrynie mobilnej.
  • Import z kliknięć: działania Internautów zakończone offline.

ppc7blog

 

Oprócz konwersji, będących najważniejszym celem, warto śledzić tzw. mikrokonwersje, które również dostarczą Ci cennych informacji. Na przykład w przypadku sklepu internetowego konwersją główną może być zakup, natomiast mikrokonwersją wypełnienie formularza kontaktowego, czy zapis do newslettera.

Gdy zdefiniujesz już konwersje, uzyskasz szereg danych, które możesz wyświetlać w kolumnach na różnych poziomach konta AdWords. Statystyki konwersji dostarczą Ci m.in. takich danych jak liczba konwersji, koszt czy współczynnik konwersji. W oparciu o różne dane dotyczące konwersji, będziesz mógł optymalizować kampanię i podejmować decyzję o ich rentowności. Statystyki konwersji pozwolą Ci wybrać najlepiej konwertujące słowa kluczowe, teksty reklam, pory dnia czy urządzenia.

ppc7blog2

 

Jak sugeruje tytuł wpisu, drugim często pomijanym elementem konfiguracji konta AdWords jest połączenie z kontem Google Analytics. Działanie to zajmuje dosłownie chwilę, a dzięki niemu możesz analizować efekty kampanii z poziomu Google Analytics.

Dzięki połączeniu AdWords z GA:

  • zobaczysz dane z AdWords w raportach Google Analytics,
  • zobaczysz dane z GA w interfejsie AdWords (np. współczynnik odrzuceń lub średni czas trwania sesji),
  • dowiesz się, jaka część ruchu pochodzi z AdWords,
  • zaimportujesz do AdWords cele i transakcje e-commerce z GA,
  • zobaczysz ścieżki konwersji, na których pojawił się AdWords,
  • będziesz mógł kierowania kampanie remarketingowe na listy odbiorców zdefiniowane w GA.

To tylko część zalet połączenia kont Analytics i AdWords, dlatego śmiało można uznać go za obowiązek właściciela każdej kampanii.

Połączenie AdWords z Google Analytics sprawia Tobie trudność? Nie wiesz jak interpretować otrzymane dane, a może nie wiesz jak prowadzić kampanie AdWords? Skontaktuj się z nami, sprawdzimy jak możemy Tobie pomóc, by Twoja sprzedaż się zwiększyła.

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy