Najpoważniejsze błędy w działaniach PPC: #8 Niewykorzystywanie potencjału RLSA

SEM

Niewykorzystywanie potencjału remarketingu

Zapewne niemal każdy z Was zna działania remarketingowe – zarówno online jak i te, które lądują w naszych skrzynkach pocztowych. Karty stałego klienta? Zniżka przy kolejnych zakupach? Znamy to od lat – w końcu nie od dziś wiadomo, że pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie tego, który zaufał nam i wybrał nasze produkty lub usługi. Dlaczego więc nie doceniamy możliwości, jakie daje nam RLSA?

Minimaliści powiedzą, że „przecież prowadzą remarketing w sieci reklamowej”. To błąd – powiemy Wam dlaczego nie należy pomijać RLSA w swojej strategii e-marketingowej.

Co to jest RLSA?

RLSA (Remarketing List for Search Ads) to remarketing, który można stosować w kampaniach w sieci wyszukiwania, a więc w kampaniach tekstowych oraz produktowych. Jeżeli na naszej stronie zbieramy dane remarketingowe możemy je wykorzystać także w kampaniach  w wyszukiwarce Google. Dodatkowo musimy pamiętać, że lista odbiorców powinna obejmować ciasteczka przynajmniej 1000 odbiorców, aby nie było możliwości identyfikacji cookies. Warto zaznaczyć, że listy odbiorców mogą być zarówno utworzone bezpośrednio w AdWords, jak i również importowane z Google Analytics.

RLSA pozwala nam wyświetlić ponownie naszą reklamę w wyszukiwarce osobom, które odwiedziły już nasza stronę. W zależności od celu kampanii możemy takich użytkowników ponownie przyciągnąć na stronę, odzyskać lub przypomnieć im o kolejnych zakupach. Ponownie docieramy do klienta i to bez, nierzadko agresywnych, banerów graficznych. Niemożliwe? A jednak.

Dlaczego RLSA ma tak duży potencjał?

To reklama szyta na miarę – dopasowana do odbiorcy, z odpowiednim przekazem i w odpowiednim czasie. Potencjał, jaki drzemie w setkach kombinacji warunków list remarketingowych oraz mocy wyszukiwarki jest nie do przecenienia.

Konsumenci są coraz bardziej świadomi i spędzają więcej czasu na porównywaniu ofert przed podjęciem decyzji zakupowej. Dlatego, jeżeli liczymy na konwersję w trakcie pierwszej wizyty na stronie, możemy się srogo zawieść. Zdecydowania większość nowych użytkowników opuści stronę nie dokonując konwersji.

Niewykorzystywanie RLSA jest równoznaczne z niepełnym wykorzystaniem potencjału, jaki daje wyszukiwarka Google. Jeżeli nasza konkurencja sprawnie wykorzystuje RLSA to niestety, w najgorszym wypadku, nasza reklama może nawet nie pojawić się ponownie potencjalnemu użytkownikowi  – nie pozwólmy sobie na takie zaniedbanie.

Co najważniejsze RLSA może zapewnić nam zdecydowanie tańsze konwersje. Główną zaletą jest poprawa efektywności kampanii i, co za tym następuje, zwiększenie zwrotu z zainwestowanych środków. Od czego zacząć – zapraszam do dalszej lektury.

rlsa

Jak wykorzystać RLSA?

Remarketing w wyszukiwarce możemy wykorzystać na dwa sposoby:

  • Kierując reklamy do wszystkich, a dla powracających użytkowników jedynie podbić stawkę (opcja: tylko stawka),
  • Kierując reklamy jedynie do użytkowników, którzy znajdują się na liście remarketingowej (opcja: kierowanie i stawka).

Kierując reklamy wyłącznie do powracających użytkowników możemy dodatkowo dostosować przekaz naszych reklam i dostarczyć mocnych argumentów przekonujących do przejścia na stronę np. stosując kod rabatowy wyłącznie dla wąskiej grupy odbiorców. Dodatkowo nie możemy zapominać o odpowiednio dopasowanych stronach docelowych np. jeżeli skierujemy ponownie osoby, które porzuciły koszyk, na odpowiedni etap zakupów, nasz współczynnik konwersji może znacząco wzrosnąć.

W jaki sposób korzystać z RLSA?

  • Ponownie skierowanie na ścieżkę konwersji użytkowników, którzy nie dokończyli zakupów,
  • Wyświetlanie reklamy użytkownikom, którzy nie są zaangażowani, nie podejmują działań  w naszej witrynie,
  • Zwiększenie udziału w wyświetleniach w wyszukiwarce, zwłaszcza dla fraz, które nie sprawdzają się w kampaniach kierowanych do wszystkich użytkowników z uwagi na koszt konwersji

Inne możliwości wykorzystania RLSA

  • remarketing wykluczający – jeżeli analizując zachowanie odwiedzających stronę zaobserwujemy, który typ użytkowników nie konwertuje na stronie, możemy wykluczyć ich z kampanii płatnych, zyskując możliwość bardziej efektywnego wykorzystania tych środków
  • remarketing w oparciu o cykl życia produktu – sprawdzi się zwłaszcza w wypadku produktów, które kupujemy cyklicznie. Doskonałym przykładem może być karma dla zwierząt lub proszki do prania
  • remarketing typu „cross-selling” – pozwala łatwo wrócić do klientów, którzy wkrótce mogą potrzebować kolejnego, komplementarnego produktu np. jeżeli kupiły konsolę wideo prawdopodobnie wkrótce będą poszukiwać kolejnych gier

Słowem podsumowania – RLSA daje ogrom możliwości pozwalających na poprawę ROI. Narzędzie dostępne jest w Polsce od ponad 3 lat, dlatego należy przestać się go bać! Kampanie testowe i pilna obserwacja wyników z całą pewnością dają szanse na pomnożenie liczby konwersji, a dodatkowo pozwalają na budowanie lojalności wobec marki. 

uncle blog

A czy Ty wahasz się jeszcze czy wykorzystać RLSA? Jeśli w dalszym ciągu masz wątpliwości – skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści doradzą w jaki sposób możesz wykorzystać potencjał RLSA.

Dodaj komentarz

Natalia Nowicka

Natalia Nowicka

Guru w dziale AdWords, team leaderka na co dzień dbająca o każdy aspekt działania kampanii SEM i sprawną pracę zespołu. Nie ma kwestii technicznej, z którą by sobie nie poradziła. W pracy bardzo praktyczna, prywatnie lubi się rozmarzyć - najchętniej nad dobrym reportażem lub snując plany dalekich zamorskich podróży. Do końca pozostaje jednak konsekwentna - kocha Islandię i muzykę Sigur Rós.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!