Blog Traffic Trends

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #1 Brak weryfikacji w Google Search Console

Większość z nas, gdy tylko potrzebuje znaleźć szybko jakąś informację lub produkt w sklepie internetowym, zaczyna od skorzystania z wyszukiwarki Google. Dlatego każdy właściciel strony internetowej chce być nie tylko jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, ale i „oddać” stronę piękną oraz skuteczną w swych działaniach. Niestety, przy walce na „technicznym” polu często ograniczamy się do rozmiaru grafiki na stronie głównej, a zapominamy o tak podstawowym elemencie jak Google Search Console (znane wcześniej jako Webmaster Tools).

Dlatego poniżej znajdziesz kilka wskazówek, od czego zacząć i na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.

Dodanie witryny do Search Console i weryfikacja

Zaloguj się do Google Search Console, a następnie dodaj adres swojej strony internetowej jako nową usługę. Szczególną uwagę zwróć na adres, jaki dodajesz – czym innym jest adres URL, który zawiera “www”, a czym innym adres bez “www”. Różnica jest także w przypadku protokołów, takich jak http:// i https://. Interesuje nas adres URL, pod którym rzeczywiście działa witryna, a jeśli działa pod kilkoma adresami – dodaj wszystkie warianty.

werfikacja-google-search-console

Po dodaniu adresu, musisz przejść weryfikację, która ma na celu udowodnienie, że jesteś właścicielem lub osobą uprawnioną do zobaczenia informacji związanych z daną witryną. Sposób weryfikacji zależy od Ciebie – do wyboru masz m.in:

  • dodanie tagu HTML,
  • przesłanie pliku,
  • skorzystanie z weryfikacji przeprowadzonej w ramach Google Analytics.

weryfikacja-google-search-console

Przydatne strony pomocy:

Sprawdź, czy strona nie posiada kary ręcznej

Jeśli nie znasz historii swojej domeny, to może okazać się, że kiedyś ktoś jej już używał – z ciekawości, możesz sprawdzić, co znajdowało się pod domeną kilka lat temu za pomocą Archiwum Internetu. Nawet, jeśli domena kiedyś była już używana, to taka sytuacja nie powinna być problematyczna, o ile dawna wersja strony nie posługiwała się praktykami zakazanymi przez Google.

 

reczne-dzialania

Aby sprawdzić, czy strona nie posiada kary ręcznej (filtra), sprawdź w menu zawartość zakładki “Ręczne działania”. Jeśli widzisz inną informację niż “W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”, to koniecznie musisz rozwiązać problem.

Sprawdź, jak algorytmy Google widzą Twoją witrynę

W celu sprawdzenia, jak roboty Google “widzą” Twoją witrynę, skorzystaj z opcji “Pobierz jako Google”. Ważne jest, aby roboty Google mogły postrzegać Twoją witrynę podobnie jak to widzi każdy internauta.

pobierz-jako-google

Niestety, nadal do częstych błędów można zaliczyć blokowanie za pomocą robots.txt wielu ważnych plików takich jak style CSS i elementy graficzne. Nasza strona wygląda podobnie zarówno w “oczach” Google, jak i tym, co widzi każdy użytkownik przeglądarki:

pobierz-jako-google

Jednak efekt może być także bardzo kiepski (grafika poglądowa):

Zgłoś mapę witryny i wróć za jakiś czas

Ostatnią ważną czynnością na początku przygody z Search Console jest zgłoszenie mapy witryny (sitemap), czyli specjalnie opracowanego pliku XML z pełną listą adresów URL występujących na Twojej stronie internetowej. Dzięki temu, roboty Google będą mogły jak najdokładniej zbadać zawartość witryny, tak, aby, po pierwsze, wyniki wyszukiwania były jak najbardziej kompletne, a po drugie, aby w Google Search Console mógł pojawić się komplet przydatnych informacji.

Zgłoszenie sitemapy jest bardzo proste i polega na wpisaniu adresu URL do pliku XML i przesłaniu go do Google:

przeslanie-mapy-witryny

Teraz odczekaj trochę i wróć, gdy w wiadomościach ujrzysz podobną informację:

Wtedy pojawi się znacznie więcej informacji, które ujrzysz w kolejnych zakładkach menu:

To dopiero początek…!

Tym artykułem rozpoczęliśmy nasz cykl dotyczący „10 najpoważniejszych błędów w działaniach SEO”. Co tydzień będzie pojawiać się spora dawka wiedzy i informacji na ten temat. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i do kontaktu z nami.

 

Potrzebujesz naszej pomocy?
Skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści chętnie doradzą i pomogą.

 

BOK@TRAFFICTRENDS.PL
INFOLINIA: 801 090 191
MOBILE: 616 693 427

Daniel Malecki

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy