W dobie szybkich łączy internetowych i nowoczesnego sprzętu komputerowego coraz rzadziej zdarza się nam powiedzieć “ta strona internetowa działa wolno”. Jednak czasem da się odczuć, że zanim ujrzymy w całości stronę internetową, to mija kilka dobrych sekund. Z drugiej strony, nawet jeśli jesteśmy przekonani, że nasza witryna działa szybko i jest “lekka”, to warto sprawdzić ją pod kątem kilku czynników, które mogą decydować o tym jakie pozycje zajmuje nasza strona w wynikach wyszukiwania.
W pierwszej kolejności warto zbadać czy nasza strona jest zbudowana zgodnie ze standardami budowania stron internetowych - wystarczy do tego walidator kodu HTML/CSS. Zazwyczaj w tej pierwszej kwestii nie znajdziemy druzgocących problemów, a mimo to nasza strona może nie chcieć się zaindeksować w wyszukiwarce Google lub co gorsza występuje połowiczny efekt, czyli strona jest zaindeksowana, ale nie występuje w pamięci podręcznej Google (czyli tak jak przedstawiliśmy na poniższej grafice, brakuje linku “Kopia”).
Przykłady możliwych problemów do rozwiązania:
Ocena jakości, wielkości i liczby plików graficznych nieraz może być bardzo subiektywna i nie da się nakreślić jasnych wytycznych. Dlatego warto mieć na uwadze takie czynniki jak:
A następnie wraz z powyższymi danymi warto dokonać konfrontacji m.in. z:
Do określenia szybkości działania serwera, na którym działa strona internetowa, można znaleźć wiele narzędzi diagnostycznych - zarówno zewnętrznych jak i tych będących częścią instalacji serwera. Jednak na potrzeby SEO w większości przypadków zazwyczaj wystarczy regularna kontrola kilku parametrów w Google Search Console - zatem zwróć szczególną uwagę na:
Powyżej przedstawiliśmy jedynie przykładowe przyczyny mogące wpłynąć na brak lub ograniczoną widoczność w wynikach wyszukiwania. Każdą stronę internetową należy przeanalizować indywidualnie, nie zapominając także o podstawach takich jak zgłoszenie mapy witryny w Google Search Console, dzięki czemu mamy pewność, że roboty Google mają dostęp do pełnej listy adresów URL, które powinny zostać zaindeksowane.
Na koniec warto wspomnieć, że pomocne wskazówki do oceny szybkości działania witryny uzyskamy także za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights, jednak warto podejść do tego narzędzia rozsądnie i umiejętnie wybrać w pierwszej kolejności największe problemy do rozwiązania (o ile w ogóle takie się pojawią).
Jak widzicie sposobów na poprawę szybkości działania strony internetowej jest wiele i dla osób, które nie znają tematyki pozycjonowania mogą sprawiać trudności. Jeśli chcesz poprawić szybkość ładowania swojej strony napisz do nas! Chętnie udzielimy wskazówek i zaopiekujemy się Twoja stroną, tak by przynosiła zamierzony efekt.
Pozostałe artykuły z serii znajdziecie poniżej:
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #1 Brak weryfikacji w Google Search Console
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #2 Puste lub źle uzupełnione meta tagi
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #3 Strona dostępna pod różnymi adresami
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #4 Duplikaty treści
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #5 Niepoprawne używanie nagłówków h1, h2 itd. w witrynie
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #7 Najczęstsze błędy w linkowaniu wewnętrznym
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #8 Ukryte lub spamerskie elementy na stronie
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #9 Strona nieprzystosowana do urządzeń przenośnych
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157