Title i description są bardzo ważnym elementem optymalizacji. To one głównie decydują, jakie treści wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Zaniedbanie tych elementów na stronie może wpłynąć negatywnie zarówno na pozycję, jak i klikalność strony w wynikach organicznych.
W niniejszym artykule dowiecie się, jak prawidłowo redagować treści meta tagów i jakich błędów nie popełniać.
Title ma kluczowe znaczenie w rozpoznaniu przez Google zawartości strony i jej trafności względem zapytania użytkownika. Przyjrzyjmy się najważniejszym cechom znacznika:
Powyższe punkty to tylko wskazówki, które pozwolą zwiększyć szansę na wyświetlanie zaplanowanych tytułów. Jeśli jednak Google napotka błędy w ich stosowaniu, czy też po prostu uzna swoją wersję za bardziej atrakcyjną, wyświetli w wynikach wyszukiwania własny schemat.
Analogiczne do powyższych zasady należy stosować w przypadku opisów stron w meta tagu description.
Dla podkreślenia istoty meta tagów spójrzmy na poniższe dwie strony wyświetlone w wynikach wyszukiwania Google.
Chyba nie trzeba tutaj wskazywać, która strona nie wykorzystała potencjału title'a i description.
Jeszcze na koniec, nawiązując do pierwszego wpisu z tego cyklu, warto przypomnieć, że w zakładce Udoskonalenia HTML w Google Search Console znajdziemy wykaz problemów znalezionych przez Googlebota w zakresie tytułów i opisów stron. Opcja ta może znacznie ułatwić pracę nad omawianymi elementami strony.
Ktoś może jeszcze zapytać - co z meta tagiem keywords? Otóż już od dawna nie jest on brany pod uwagę przez algorytmy Google, więc nie ma sensu poświęcać na to czasu i przy okazji zdradzać konkurencji priorytetowe dla nas frazy.
Pozostałe artykuły z serii znajdziecie poniżej:
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #1 Brak weryfikacji w Google Search Console
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #3 Strona dostępna pod różnymi adresami
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #4 Duplikaty treści
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #5 Niepoprawne używanie nagłówków h1, h2 itd. w witrynie
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #7 Najczęstsze błędy w linkowaniu wewnętrznym
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #8 Ukryte lub spamerskie elementy na stronie
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #9 Strona nieprzystosowana do urządzeń przenośnych
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157