Blog Traffic Trends
Najpopularniejszy błąd SEO - źle wypełnione nagłówki

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #5 Niepoprawne używanie nagłówków w witrynie

Jednym z czynników rankingowych branych pod uwagę przez roboty Google jest obecność nagłówków h1-h6, spośród których najważniejszy jest ten pierwszy – nagłówek h1. Prawidłowe używanie nagłówków może mieć pozytywny wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google. Z kolei błędne ich stosowanie, może przynieść odwrotny efekt. Przyjrzyjmy się zatem, jak najlepiej wykorzystać ich potencjał i jednocześnie jakich błędów unikać.

Czym są nagłówki h1-h6?

Tagi nagłówkowe to tagi html używane w sekcji <body> do prezentacji struktury strony. Istnieje sześć poziomów hx: <h1>, <h2> itd, aż do <h6>. Użycie tagów nagłówków na stronie zazwyczaj powoduje, że zawarta w nich treść wyświetla się większą i grubszą czcionką niż pozostałe treści. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może wychwycić najważniejsze elementy na stronie i zrozumieć treść zawartą pod nagłówkami, a dzięki prawidłowej strukturze strony – bez problemu poruszać się po całym dokumencie. Analogicznie jest z robotami Google. Struktura dokumentu wyznaczona za pomocą nagłówków <hx> ułatwia im zrozumienie zawartości danej strony.

Jak poprawnie używać tagów nagłówkowych?

  1. Nagłówków używaj do wyznaczania struktury strony, pamiętając o kolejności: h1 – najwyższy poziom, h6 – najniższy.
  2. Na danej stronie używaj jednego, unikalnego nagłówka h1. W przypadku nagłówków niższych rzędów, ich liczba nie ma już tak dużego znaczenia. Ich obecność nie jest również obowiązkowa. Najważniejsze, by zaplanowana struktura była użyteczna i czytelna dla użytkownika.
  3. W nagłówkach umieść słowa kluczowe. Dzięki temu dostaną one wyższy priorytet. Pamiętaj o zachowaniu naturalności.

Przykłady prawidłowego zastosowania nagłówków

  1. Na stronie kategorii sklepu internetowego nagłówkiem h1 powinna być nazwa bieżącej kategorii.
  2. Na stronie produktu sklepu internetowego nagłówkiem h1 powinna być nazwa bieżącego produktu.
  3. Na stronie artykułu / poradnika nagłówkiem h1 powinien być jego tytuł. W nagłówkach h2 można zamieścić śródtytuły.
  4. Na stronie głównej w nagłówku h1 można zastosować najważniejsze, najogólniejsze słowa kluczowe.

Najczęstsze błędy popełniane przy stosowaniu nagłówków:

  1. Niewykorzystywanie ich potencjału, tzn. brak słów kluczowych w nagłówkach, lub w ogóle brak nagłówków na stronie.
  2. Nadużywanie nagłówków h1, np. kilka nagłówków h1 na jednej stronie.
  3. Przeoptymalizowanie nagłówków, np. upychanie słów kluczowych lub umieszczanie w nagłówkach całych bloków tekstów.
  4. Nieprawidłowa kolejność nagłówków w kodzie strony, np. nagłówek <h2> wyżej niż <h1>.
  5. Nieregularne zmiany rozmiarów nagłówków, np. zastosowanie tagu <h1> na słowie kluczowym w środku tekstu i dostosowanie jego wyglądu tak, by się nie wyróżniał.

Nie wiesz jak sprawdzić, czy masz dobrze przygotowane nagłówki? Napisz do nas, z przyjemnością to ocenimy i pomożemy Tobie prawidłowo używać tagów h1 – h6. Na pierwszy rzut oka wydaje się to prostą rzeczą, ale warto pozostawić to w rękach specjalistów, oni pokierują tym najlepiej jak będą mogli, a Ty będziesz spokojny o swoją witrynę i swój sklep.


Dowiedz się więcej: audyt sklepu internetowego

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy