Największy błąd SEO sklepów internetowych!

Paweł Jóźwik

Pozycjonowanie | 2012-03-14 | 3 min czytania

Największy błąd SEO sklepów internetowych!

Jest taka jedna rzecz, którą Google podkreśla na każdym kroku. Użyteczna treść, dobra treść, unikalna treść to podstawa. Jeśli Twoja strona ma być wysoko w wynikach wyszukiwania to musisz zadbać o to, aby jej zawartość wnosiła coś do tematu. W przypadku sklepów internetowych jest to najczęściej popełniany i najgorszy w skutkach dla pozycjonowania błąd.

Jeśli kopiujesz opisy produktów od producenta to wiedz, że kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt sklepów przed Tobą zrobiło to samo. Którą wersję Google ma wybrać jako najlepszą, wiodącą? W praktyce wygrywa najsilniejszy czyli domena o największej mocy (często ta najstarsza). Twój sklep za to jako nowy zostaje uznany za duplikat i odsunięty daleko od czołowych pozycji. Nic nie wnosisz nic nie dostajesz. Zobaczmy to na jakimś żywym przykładzie. Laptopy!

Skopiowałem sobie wycinek opisy ze strony komputronik.pl:

procesor: Intel® Core™ i3; model procesora: i3-2330M (2.2 GHz, 3 MB Cache); wielkość pamięci RAM: 4 GB; przekątna ekranu LCD: 15.6 cali; nominalna rozdzielczość LCD: 1366 x 768 pikseli;

Teraz wklejam to w Google do wyszukiwania. Co wyskakuje? Około 34,300 wyników (Porażające!) z tym samym opisem. Mało kto postarał się "bardziej"! Kto wygrywa w tej konkurencji: stara domena, mocna domena Ceneo i innych porównywarek itp. Nie ma na topie wartościowych sklepów.

Jak temu zaradzić? Co zrobić jeśli mam ofertę kilku tysięcy pozycji? Przecież nie napisze tego sam!!

Jest na to kilka dobrych sposobów. Przede wszystkim ucz się od najlepszych. Sprawdź jak sobie z tym radzi np. Amazon.com. Albo przeczytaj nasza listę:

  • Pisz opisy produktów samodzielnie!
  • Jak się nie da to dodaj do opisu kopiowanego coś od siebie - nie musisz do wszystkich produktów - zacznij od tych najważniejszych
  • Dodaj coś takiego jak skrót opisu, który piszesz samodzielnie
  • Dodaj na stronę produktów coś od siebie np. opisy stanów magazynowych lub informację jak zamawiać
  • Dodaj produkty powiązane
  • Dodaj recenzje produktów, które piszesz sam lub pozwalasz pisać swoim klientom
  • Jak nikt nie chce pisać recenzji to dodaj chociaż ocenę w formie gwiazdek
  • Podepnij forum i jakiś powiązane wątki
  • Dodaj produkty, kupowane wraz z tym produktem
  • Dodaj akcesoria polecane do tego produktu
  • Dodaj unikalny opis producenta
  • Dodaj kilka słów o kategorii, w której jest produkt - opisz zawartość kategorii swoimi słowami

Taki mix sprawi, że strona analizowana jako całość będzie sprawiała wrażenie unikalnej pomimo fragmentu kopiowanego. Nic nie zastąpi własnych opisów ale te sprawdzone metody działania pomogą Ci nabrać wartości!

Jeśli zdecydujesz się stworzyć własne opisy - co będzie bardzo dobre dla Ciebie - to pamiętaj o innym aspekcie kopiowania. Na pewno znajdą się sklepy, które skopiują Ciebie! Walcz z tym, broń swojego contentu. Monitoruj siec na wyrywki (wklejasz w Google fragment opisu i parzysz gdzie się znalazł) i żądaj usunięcia treści. No i najważniejsze. Nie wysyłaj swoich opisów do Ceneo i innych. Te domeny są mocniejsze od Ciebie i to one mają szansę zostać uznane za źródło, a Ty za duplikat.

Pozdrawiam!

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce. Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!