Nie pozwól na opuszczenie Twojego sklepu!

SEO

Wygenerowanie dużego ruchu w sklepie internetowym, to nie lada wyzwanie, nawet dla agencji marketingowych. Najgorsze jest, to że to tak naprawdę dopiero początek drogi do zdobycia klienta. Żeby zobaczyć jaka jest skala tego problemu wystarczy sprawdzić jaki Bounce Rate (współczynnik odrzuceń) generuje strona. Wyniki w wielu przypadkach mogą być zaskakujące, a to tylko porzucenia witryny przy pierwszym z nią kontakcie.

Sposoby na walkę z bounce rate (współczynnikiem odrzuceń)

Współczynnik odrzuceń można znaleźć i ocenić jego skalę w narzędziu Google Analytics w raporcie Pozyskiwanie > Cały ruch > Kanały, gdzie możemy sprawdzić ten współczynnik dla każdego ze źródeł ruchu.

Czym właściwie jest ten współczynnik i jak go interpretować? Bounce Rate to nic innego jak informacja o tym ilu użytkowników docierających do sklepu zakończyło jego przeglądanie po zobaczeniu tylko jednej podstrony i nie podjęło na niej żadnych interakcji. Jaki Bounce Rate jest wystarczający? Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi bo w zależności od źródeł ruchu, branży oraz konstrukcji sklepu będzie on mocno zróżnicowany. Ważne aby zawsze dążyć do jego minimalizacji.

Najczęstsze powody dużej liczby odrzuceń

  • Strona z pozornym błędem 404 lub przekierowaniem
  • Wynik nieadekwatny do szukanego towaru lub informacji
  • Brak dostępności wariantu produktu
  • Nieprzyjazny interfejs sklepu
  • Docelowa strona w pełni wyczerpuje temat

Są to jedynie niektóre z możliwości, które w zależności od branży i konstrukcji sklepu mogą się bardzo różnić.

Pozorny błąd 404 i przekierowania

Częstym przypadkiem występowania problemu z dużym współczynnikiem odrzuceń jest błędnie skonfigurowana strona z błędem 404. Strona taka najczęściej informuje o tym, że danego produktu nie ma już w asortymencie, ale jej nagłówek nie zgłasza błędu 404, przez co taki adres nie zostaje usunięty z indeksu wyszukiwarki. Jest to duży błąd, który nie tylko powoduje “odbijanie” się potencjalnych klientów od sklepu, ale także może generować problemy z tak zwanym thin contentem, a co za tym idzie obniżać ranking naszej strony.

Podobna sytuacja może mieć miejsce w przypadku błędnych ustawień w przekierowaniach na stronie. Częstą praktyką jest przekierowywanie URLi niedostępnych już produktów na stronę główną sklepu lub (mniejszy problem) na kategorię produktową. Takie działanie powoduje, że użytkownik, który spodziewał się np. znalezienia szukanego modelu odkurzacza zostaje przeniesiony na stronę główną. W tym momencie najczęściej następuje cofnięcie się do poprzedniej strony, ponieważ potencjalny klient może pomyśleć, że przez przypadek kliknął w jakiś link wewnętrzny. Niestety ta poprzednia strona to wynik wyszukiwania. Następuje ponowienie kliknięcia w wynik i sytuacja się powtarza – ciekawe jak szybko użytkownik zrezygnuje z naszego sklepu.

Zadbaj o SUX – Search User Experience

Dokładne sprawdzenie, zwłaszcza stron produktowych sklepu jest podstawową kwestią optymalizacji pod SUX w sklepach internetowych. Skupić warto się przede wszystkim na tych elementach, które przekazują informacje o produkcie do wyszukiwarki. Są to na pewno tagi TITLE oraz Description.

Dużo zależy tutaj od samego systemu, na którym działa sklep oraz od jego konfiguracji. Tagi te powinny przekazywać prawdziwe informacje o produkcie, często jednak poprzez błędne ustawienie się tak nie dzieje. Najczęstsze błędy w tym zakresie:

  • Podany błędny kolor
  • Błędny rozmiar
  • Nie aktualna cena
  • Informacja o promocji, która już dawno się skończyła

Braki w wariantach produktu

W tej kwestii warto zadbać o uzupełnianie asortymentu, zwłaszcza w przypadku najpopularniejszych produktów w sklepie. Brak rozmiaru buta lub ubrań spowodują opuszczenie sklepu. Podobna zasada może dotyczyć samych kategorii towarów. Jeśli część z nich jest chwilowo niedostępna, to dobrym rozwiązaniem będzie taka segregacja towarów, która będzie spychała takie produkty na sam koniec listy towarów. Co drugi niedostępny produkt w kategorii będzie na pewno odstraszał potencjalnych klientów.

Nieprzyjazna szata graficzna i nawigacja

Nawet jeśli użytkownik wyszukiwarki natrafi na nasz sklep i zostanie przekierowany w miejsce, w które nie powinien, to musi mieć możliwość łatwego odnalezienia się w nawigacji sklepu. Dobrze oznaczone menu i breadcrumb to podstawowa kwestia, która może pozwolić na zatrzymanie potencjalnego klienta. Nie bez znaczenia jest również sama szata graficzna sklepu. Poza samą estetyką warto zwrócić uwagę na to czy pasuje do naszej grupy docelowej. Sklep z produktami premium, który ma mało atrakcyjne grafiki, zdjęcia i sam design może odstraszać tych, którzy w sklepie chcą zostawić duże pieniądze. Podobnie sytuacja wygląda w drugą stronę. Wystarczy przenieść w wyobraźni taką sytuację do sklepu stacjonarnego. Jeśli mamy zamiar kupić grabie do liści, a wystrój sklepu wygląda jak wyjęty z Vouga, to zapewne nawet do niego nie wejdziemy.

Wyczerpałeś temat, do widzenia

Ta sytuacja rzadko dotyczy sklepów internetowych, ale takie sytuacje mogą się zdarzyć i warto umieć z nich wybrnąć. Przykładem dla sklepu może być np. strona z bardzo dobrze opisaną rozmiarówką danego producenta. W przypadku kiedy użytkownik robi zakupy w sklepie X, ale z powodu jego słabej optymalizacji nie została tam zawarta informacja o rozmiarówce to zaczyna korzystać z wyszukiwarki. Tutaj wchodzi nasz sklep – cały na biało!

Po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania o rozmiarówkę, użytkownik trafia do naszego sklepu na stronę informacyjną z opisanymi rozmiarami, sprawdza i dokonuje zakupu w sklepie X. Chyba, że… Na naszej podstronie z rozmiarówką dodamy informację, że w naszym sklepie jest super rabat 10% na wszystkie produkty tego producenta, dodamy linkowanie wewnętrzne do kategorii produktowych i od razu podrzucimy kilka najpopularniejszych produktów danego producenta.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wojciech Haremza

Wojciech Haremza

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!