Bezpłatna konsultacja

Nowe formaty i nowe możliwości reklamy zewnętrznej Facebook Ads

Kategoria: Inne

Facebook Ads z każdym miesiącem staje się systemem coraz bardziej rozbudowanym i oferującym coraz więcej opcji. Te, których używać możemy od kilku dni i te, na których dostępność liczymy w najbliższych tygodniach mogą być jednak milowym krokiem na drodze do uzyskania przez portal dużo bardziej sprzedażowej funkcji. 

Statystyki i analizy, o których pisał niedawno na naszym blogu Piotr Urbaniak, nie chcą kłamać - udział mediów społecznościowych w ruchu na stronach internetowych wzrasta bardzo dynamicznie. Znakomita większość tych przekierowań pochodzi z Facebooka, który robi wiele, by tę pozycję utrzymać i ugruntować. Dowodem na to jest stale powiększający się wachlarz możliwości oferowanych przez system reklamowy serwisu.

adz.jpg Cele kampanii Facebook Ads określają formaty reklam, które możemy zastosować.

Warto przypomnieć, jak wyglądała sytuacja jeszcze w ten poniedziałek. W ramach Facebook Ads mogliśmy utworzyć takie reklamy, jak:

  • Reklama domeny - widoczna w prawej kolumnie, kieruje do zewnętrznej strony, posiada opcję przycisku CTA.
  • Reklama domeny z zadaniem podniesienia konwersji - widoczna w prawej kolumnie, Aktualnościach i na urządzeniach mobilnych (wszystkie lokalizacje), kieruje do zewnętrznej strony, posiada opcję przycisku CTA, wzbogacona o piksel konwersji zainstalowany w domenie, pozwalający na zbieranie informacji o odwiedzających ją użytkownikach i skierowanie kampanii z przekazem dostosowanym specjalnie do nich.
  • Reklama posta - widoczna we wszystkich lokalizacjach, prezentuje post i pozwala wejść w reakcję z zamieszczonym w nim statusem, linkiem, zdjęciem lub filmem.
  • Reklama fan page'a - widoczna we wszystkich lokalizacjach, kieruje do fan page'a.
  • Reklama aplikacji (instalacji lub aktywności) - dostępna dla aplikacji mobilnych lub komputerowych, widoczna, odpowiednio,  na urządzeniach mobilnych lub w prawej kolumnie i Aktualnościach, posiada opcję przycisku CTA.
  • Reklama wydarzenia - widoczna we wszystkich lokalizacjach, prezentuje event i pozwala dołączyć oraz kieruje do niego.
  • Reklama oferty - widoczna we wszystkich lokalizacjach, prezentuje ofertę stworzoną w ramach Facebook Offer i pozwala zrealizować ją oraz kieruje do niej.
  • Reklama filmu - widoczna we wszystkich lokalizacjach, prezentuje film dodany wcześniej do biblioteki fan page'a lub przesłany specjalnie na potrzeby reklamy.

Multi Product Ads

Do powyższej listy doszła właśnie nowa pozycja. Reklama Multi Product Ad jest rozbudowaną formą reklamy domeny, pozwalającą na umieszczenie odnośnika do 3 stron (wkrótce dostępna będzie opcja z 5 odnośnikami). Każdy odnośnik składa się z obrazka oraz linku, a reklama jest wyświetlana w Aktualnościach i na urządzeniach mobilnych. Jak to wygląda w praktyce?

10173498_1390258581213170_603360832_n.gif Multi-Product Ads są widoczne w newsfeedzie komputerów i urządzeń mobilnych.

Jakie korzyści mogą wiązać się z promocją za pomocą tego formatu reklamowego?

Możliwość wybrania do 5 linków pozwala na pokazanie w jednym formacie np. najlepiej konwertujących produktów, produktów z największą marżą lub bestsellerów czy okazji. Możliwość przewijania (dodanie 4. i 5. produktu) będzie pozytywnie wpływała na zaangażowanie, jakie wzbudzi reklama. Koniec końców, to także okazja do przedstawienia formy graficznej, która przyciągnie oko - np. tak, jak uczyniła to Skoda Polska.

10676149_10200255080215844_5712961133672941519_n.jpg Skoda Polska od razu stała się inspiracją w wykorzystaniu Multi Product Ads dla wielu innych marek. CC: Konrad Kobiela

Product Ads

Nazwa skromniejsza przez brak "Multi" na początku, ale nadzieje i zniecierpliwienie w oczekiwaniu na dostępność tego formatu nieporównywalnie większe. Stoją za tym doświadczenia z Product Listing Ads znanymi z systemu reklamowego Google. Także wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że remarketing dynamiczny to jedna z najskuteczniejszych form reklamowych. Stoi za tym maksymalna personalizacja przekazu poprzez skierowanie do użytkownika produktu, który niedawno oglądał. Możliwość zaoferowania mu go jeszcze raz to nadzieja na "uratowanie" wielu porzuconych koszyków i szansa na zainteresowanie oka niedostrzegającego już całej masy atakujących go, konwencjonalnych reklam.

Facebook-Retargeting-Custom-Audiences4.png Tak działa remarketing dynamiczny w praktyce - jak widać, perspektywa korzyści i skuteczności rysuje się sama.
CC: StitcherAds

Product Ads umożliwi prezentowanie jednego lub wielu produktów z załadowanego wcześniej katalogu albo na podstawie informacji, które zdobędzie i dostosuje do użytkownika zainstalowany na stronie piksel. Będziemy mogli kierować się do ludzi odwiedzających określone strony lub aplikacje, posiadających określone zainteresowania albo znajdujących się w określonym miejscu. System ma cechować się inteligencją i, przykładowo, nie prezentować reklam produktów, których zapasy zostaną wyczerpane.

10935995_423737301126688_855197833_n.jpg Przykład wykorzystania Product Ads przez firmę Shutterfly - jej specjalista reklamowy przekonuje, że ten format podniósł CTR o 20%!

Remarketing dynamiczny na Facebooku nie jest nowością - od kilku lat możecie zapewne sami zaobserwować "goniące" Was reklamy produktów, które wcześniej już oglądaliście na sklepowych stronach. Do teraz była to jednak funkcja zarezerwowana dla wybranych agencji partnerskich serwisu i największych marek, które znajdowały się w gronie ich klientów. Aktualnie opcja stała się dostępna dla większej liczby agencji, a "w ciągu najbliższych tygodni" ma trafić do wszystkich Power Editorów. Powiedzieć, że na to czekamy, to jakby nic nie powiedzieć...

Zabieramy się za testowanie Multi Product Ads i możecie spodziewać się niedługo naszego raportu na temat ich skuteczności. Z wielką niecierpliwością czekamy na udostępnienie Product Ads, gdyż doświadczenia i przykłady związane z tą formą rysują perspektywę sporej skuteczności narzędzia. Czego jeszcze wyglądamy? Z pewnością Local Awareness Ads, które pozwolą nam docierać grup użytkowników będących w pobliżu stacjonarnych punktów naszych klientów. Niestety, data ich powszechnej dostępności nie jest znana.

Zainteresowani reklamą na Facebooku dla sklepu internetowego? Skorzystaniem z nowych narzędzi? Poprawą wyników swojej domeny w społecznościach? Z przyjemnością pomożemy - mamy doświadczenie i jesteśmy na bieżąco z nowościami. Gorąco zapraszamy do kontaktu z nami!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!