Facebook Ads z każdym miesiącem staje się systemem coraz bardziej rozbudowanym i oferującym coraz więcej opcji. Te, których używać możemy od kilku dni i te, na których dostępność liczymy w najbliższych tygodniach mogą być jednak milowym krokiem na drodze do uzyskania przez portal dużo bardziej sprzedażowej funkcji.
Statystyki i analizy, o których pisał niedawno na naszym blogu Piotr Urbaniak, nie chcą kłamać - udział mediów społecznościowych w ruchu na stronach internetowych wzrasta bardzo dynamicznie. Znakomita większość tych przekierowań pochodzi z Facebooka, który robi wiele, by tę pozycję utrzymać i ugruntować. Dowodem na to jest stale powiększający się wachlarz możliwości oferowanych przez system reklamowy serwisu.
Cele kampanii Facebook Ads określają formaty reklam, które możemy zastosować.
Warto przypomnieć, jak wyglądała sytuacja jeszcze w ten poniedziałek. W ramach Facebook Ads mogliśmy utworzyć takie reklamy, jak:
Do powyższej listy doszła właśnie nowa pozycja. Reklama Multi Product Ad jest rozbudowaną formą reklamy domeny, pozwalającą na umieszczenie odnośnika do 3 stron (wkrótce dostępna będzie opcja z 5 odnośnikami). Każdy odnośnik składa się z obrazka oraz linku, a reklama jest wyświetlana w Aktualnościach i na urządzeniach mobilnych. Jak to wygląda w praktyce?
Multi-Product Ads są widoczne w newsfeedzie komputerów i urządzeń mobilnych.
Możliwość wybrania do 5 linków pozwala na pokazanie w jednym formacie np. najlepiej konwertujących produktów, produktów z największą marżą lub bestsellerów czy okazji. Możliwość przewijania (dodanie 4. i 5. produktu) będzie pozytywnie wpływała na zaangażowanie, jakie wzbudzi reklama. Koniec końców, to także okazja do przedstawienia formy graficznej, która przyciągnie oko - np. tak, jak uczyniła to Skoda Polska.
Skoda Polska od razu stała się inspiracją w wykorzystaniu Multi Product Ads dla wielu innych marek. CC: Konrad Kobiela
Nazwa skromniejsza przez brak "Multi" na początku, ale nadzieje i zniecierpliwienie w oczekiwaniu na dostępność tego formatu nieporównywalnie większe. Stoją za tym doświadczenia z Product Listing Ads znanymi z systemu reklamowego Google. Także wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że remarketing dynamiczny to jedna z najskuteczniejszych form reklamowych. Stoi za tym maksymalna personalizacja przekazu poprzez skierowanie do użytkownika produktu, który niedawno oglądał. Możliwość zaoferowania mu go jeszcze raz to nadzieja na "uratowanie" wielu porzuconych koszyków i szansa na zainteresowanie oka niedostrzegającego już całej masy atakujących go, konwencjonalnych reklam.
Tak działa remarketing dynamiczny w praktyce - jak widać, perspektywa korzyści i skuteczności rysuje się sama.
CC: StitcherAds
Product Ads umożliwi prezentowanie jednego lub wielu produktów z załadowanego wcześniej katalogu albo na podstawie informacji, które zdobędzie i dostosuje do użytkownika zainstalowany na stronie piksel. Będziemy mogli kierować się do ludzi odwiedzających określone strony lub aplikacje, posiadających określone zainteresowania albo znajdujących się w określonym miejscu. System ma cechować się inteligencją i, przykładowo, nie prezentować reklam produktów, których zapasy zostaną wyczerpane.
Przykład wykorzystania Product Ads przez firmę Shutterfly - jej specjalista reklamowy przekonuje, że ten format podniósł CTR o 20%!
Remarketing dynamiczny na Facebooku nie jest nowością - od kilku lat możecie zapewne sami zaobserwować "goniące" Was reklamy produktów, które wcześniej już oglądaliście na sklepowych stronach. Do teraz była to jednak funkcja zarezerwowana dla wybranych agencji partnerskich serwisu i największych marek, które znajdowały się w gronie ich klientów. Aktualnie opcja stała się dostępna dla większej liczby agencji, a "w ciągu najbliższych tygodni" ma trafić do wszystkich Power Editorów. Powiedzieć, że na to czekamy, to jakby nic nie powiedzieć...
Zabieramy się za testowanie Multi Product Ads i możecie spodziewać się niedługo naszego raportu na temat ich skuteczności. Z wielką niecierpliwością czekamy na udostępnienie Product Ads, gdyż doświadczenia i przykłady związane z tą formą rysują perspektywę sporej skuteczności narzędzia. Czego jeszcze wyglądamy? Z pewnością Local Awareness Ads, które pozwolą nam docierać grup użytkowników będących w pobliżu stacjonarnych punktów naszych klientów. Niestety, data ich powszechnej dostępności nie jest znana.
Zainteresowani reklamą na Facebooku dla sklepu internetowego? Skorzystaniem z nowych narzędzi? Poprawą wyników swojej domeny w społecznościach? Z przyjemnością pomożemy - mamy doświadczenie i jesteśmy na bieżąco z nowościami. Gorąco zapraszamy do kontaktu z nami!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157