Blog Traffic Trends

Nowe narzędzia od Google – przegląd czerwca

Google nieustannie dba o rozwój swoich usług i narzędzi. Nowości, które ogłosił w czerwcu, kierowane są przede wszystkim do lokalnych przedsiębiorstw.

Bezpłatna strona internetowa w Google Moja Firma

Google wychodzi naprzeciw małym i średnim firmom, udostępniając im darmowy kreator stron www. Narzędzie daje nowe możliwości przedsiębiorstwom, które nie posiadają jeszcze własnej witryny ze względu na wysokie koszty. Jedynym warunkiem jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma, ponieważ nowa strona www opiera się o tamtejsze informacje (dane kontaktowe czy godziny otwarcia). Możemy dla niej ustawić indywidualny adres w domenie .business.site, np. kawiarnia-sowa.business.site

Co jeszcze charakteryzuje stronę internetową od Google?

  • bardzo prosta i szybka konfiguracja na każdym urządzeniu;
  • przystosowanie do urządzeń mobilnych;
  • automatyczna aktualizacja danych po zmianie informacji w usłudze Google Moja Firma;
  • możliwość publikacji dodatkowych treści oraz zdjęć;
  • wbudowana funkcja “Wyznacz trasę”.

Tak zaprojektowaną witrynę można wykorzystać np. w kampanii AdWords.

Jak stworzyć darmową stronę internetową?

Logujemy się do usługi Google Moja Firma, wybieramy lokalizację, dla której chcemy utworzyć stronę, a następnie z menu bocznego wybieramy opcję Strony internetowe.

google moja firma - darmowa strona internetowa

Szablon strony tworzy się automatycznie. Warto jednak uzupełnić dodatkowe informacje, jak opis firmy, czy dodatkowe zdjęcia, dzięki którym witryna będzie atrakcyjniejsza. Konfiguracja jest naprawdę prosta i intuicyjna. Gdy wprowadzimy już wszystkie dane, klikamy Opublikuj i możemy się cieszyć własną stroną internetową.

Google Posts w Google Moja Firma

Druga nowa funkcjonalność dla użytkowników Google Moja Firma to Google Posts.  Publikowane za pomocą tego narzędzia posty wyświetlają się w wizytówce Google i widoczne są w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google.

Google Posts w wynikach wyszukiwania

Jest to doskonały sposób na przekazanie użytkownikom dodatkowych informacji związanych z firmą, takich jak aktualności, bieżące promocje, nadchodzące wydarzenia itp.

Google Posts pozwala zatem budować relacje z klientami, a także przyciągnąć nowych klientów.

Jak skorzystać z Google Posts?

Logujemy się do usługi Google Moja Firma, wybieramy lokalizację, dla której chcemy opublikować post, a następnie wybieramy opcję Wpisy z menu bocznego lub Utwórz posta w głównym widoku.

Google Post w Google Moja Firma

Na ekranie tworzenia postu dostępne są następujące opcje:

  • zdjęcie
  • treść (100-300 słów)
  • wydarzenie (nazwa i okres trwania)
  • przycisk (do wyboru: Więcej informacji, Zarezerwuj, Rejestracja, Kup lub Zapisz ofertę)

Google Posts - dodaj nowy post

Tak wygląda opublikowany post:

Google Posts - opublikowany post

Nowa wersja narzędzia Test My Site

Ostatnią czerwcową nowością ogłoszoną przez Google jest odświeżone narzędzie Test My Site. Google na blogu dedykowanym niewielkim przedsiębiorstwom zachęca do sprawdzenia szybkości wczytywania się strony na urządzeniach mobilnych. Nie pierwszy raz podkreśla, że prędkość stron ma bardzo duże znaczenie. Przywołuje nawet prawdziwą historię firmy, która dzięki poprawie prędkości swojej witryny na urządzeniach mobilnych, podwoiła sprzedaż: https://smallbusiness.googleblog.com/2017/06/fast-mobile-sites-get-more-customers.html

Narzędzie Test My Site dostępne jest pod adresem: https://testmysite.thinkwithgoogle.com/ i dla wskazanej strony pokazuje następujące informacje:

  • czas ładowania wersji mobilnej strony oraz szacunkową liczbę użytkowników, których tracimy ze względu na szybkość strony
    Test My Site - czas ładowania
  • wynik na tle konkurencji w danej branży
    Test My Site - analiza konkurencji
  • wskazówki, jak przyspieszyć działanie strony na urządzeniu przenośnym
    Test My Site - wskazówki

    Istnieje również możliwość otrzymania na podany adres e-mail raportu z tymi zaleceniami.

Google był dla nas w czerwcu bardzo łaskawy, udostępniając ciekawe narzędzia i tym samym nowe możliwości. Jeśli zatem nie posiadasz jeszcze własnej strony internetowej, zrób to czym prędzej. Jeśli ją masz, koniecznie sprawdź, czy nie tracisz potencjalnych użytkowników przez długi czas ładowania witryny na urządzeniach przenośnych i w razie konieczności, napraw to. Nie zapominaj również o komunikacji z klientami, którą ułatwi Ci Google Posts.

Dodaj komentarz

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy