Google nieustannie dba o rozwój swoich usług i narzędzi. Nowości, które ogłosił w czerwcu, kierowane są przede wszystkim do lokalnych przedsiębiorstw.
Google wychodzi naprzeciw małym i średnim firmom, udostępniając im darmowy kreator stron www. Narzędzie daje nowe możliwości przedsiębiorstwom, które nie posiadają jeszcze własnej witryny ze względu na wysokie koszty. Jedynym warunkiem jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma, ponieważ nowa strona www opiera się o tamtejsze informacje (dane kontaktowe czy godziny otwarcia). Możemy dla niej ustawić indywidualny adres w domenie .business.site, np. kawiarnia-sowa.business.site
Tak zaprojektowaną witrynę można wykorzystać np. w kampanii AdWords.
Logujemy się do usługi Google Moja Firma, wybieramy lokalizację, dla której chcemy utworzyć stronę, a następnie z menu bocznego wybieramy opcję Strony internetowe.
Szablon strony tworzy się automatycznie. Warto jednak uzupełnić dodatkowe informacje, jak opis firmy, czy dodatkowe zdjęcia, dzięki którym witryna będzie atrakcyjniejsza. Konfiguracja jest naprawdę prosta i intuicyjna. Gdy wprowadzimy już wszystkie dane, klikamy Opublikuj i możemy się cieszyć własną stroną internetową.
Druga nowa funkcjonalność dla użytkowników Google Moja Firma to Google Posts. Publikowane za pomocą tego narzędzia posty wyświetlają się w wizytówce Google i widoczne są w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google.
Jest to doskonały sposób na przekazanie użytkownikom dodatkowych informacji związanych z firmą, takich jak aktualności, bieżące promocje, nadchodzące wydarzenia itp.
Google Posts pozwala zatem budować relacje z klientami, a także przyciągnąć nowych klientów.
Logujemy się do usługi Google Moja Firma, wybieramy lokalizację, dla której chcemy opublikować post, a następnie wybieramy opcję Wpisy z menu bocznego lub Utwórz posta w głównym widoku.
Na ekranie tworzenia postu dostępne są następujące opcje:
Tak wygląda opublikowany post:
Ostatnią czerwcową nowością ogłoszoną przez Google jest odświeżone narzędzie Test My Site. Google na blogu dedykowanym niewielkim przedsiębiorstwom zachęca do sprawdzenia szybkości wczytywania się strony na urządzeniach mobilnych. Nie pierwszy raz podkreśla, że prędkość stron ma bardzo duże znaczenie. Przywołuje nawet prawdziwą historię firmy, która dzięki poprawie prędkości swojej witryny na urządzeniach mobilnych, podwoiła sprzedaż: https://smallbusiness.googleblog.com/2017/06/fast-mobile-sites-get-more-customers.html
Narzędzie Test My Site dostępne jest pod adresem: https://testmysite.thinkwithgoogle.com/ i dla wskazanej strony pokazuje następujące informacje:
Google był dla nas w czerwcu bardzo łaskawy, udostępniając ciekawe narzędzia i tym samym nowe możliwości. Jeśli zatem nie posiadasz jeszcze własnej strony internetowej, zrób to czym prędzej. Jeśli ją masz, koniecznie sprawdź, czy nie tracisz potencjalnych użytkowników przez długi czas ładowania witryny na urządzeniach przenośnych i w razie konieczności, napraw to. Nie zapominaj również o komunikacji z klientami, którą ułatwi Ci Google Posts.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157