Blog Traffic Trends
remarketing produktowy

Nowość w AdWords: Remarketing w kampaniach produktowych

Google nieustannie poszerza zakres rozwiązań w obrębie AdWordsa. Co więcej, każde z nich wzbogaca o nowe funkcjonalności i udogodnienia.

W większości swoje produkty Google najpierw poddaje testom. Wszyscy zapewne pamiętają oczekiwanie na uruchomienie kampanii produktowych w Polsce, w czasie gdy część firm już się wyświetlała w wynikach wyszukiwania ze swoimi produktami.

Kolejnym rozwiązaniem wprowadzanym przez Google jest remarketing w kampaniach produktowych (RLSA). Jest to wersja beta i póki co dostęp do tych kampanii na rynku polskim ma tylko wąska grupa wybranych firm.

Co nowego RLSA wnosi do kampanii produktowych?

Remarketing w kampaniach produktowych daje nam możliwość wykorzystania dwóch sygnałów: zapytania oraz danych dotyczących zachowania odbiorców w sklepie.

Jakie są zalety remarketingu w PLA?

Główną zaletą tego rozwiązania jest możliwość dotarcia do bardziej wartościowych odbiorców (mogą to być osoby, który już przeglądały naszą ofertę, były bliskie zakupu, czy też osoby, które dokonały zakupu).

Jak możemy się przygotować do kampanii?

Mimo braku dostępu do tego rozwiązania, działania możemy rozpocząć już teraz. Pierwszym krokiem jest utworzenie różnych list odbiorców, różnych pod względem etapów cyklu zakupowego, jak i długości życia list. Może to być m.in. lista osób odwiedzających stronę główną, strony kategorii, produktów lub też osób, które dokonały zakupu czy porzuciły koszyk.

Jak wykorzystać listy remarketingowe?

Gdy tylko otrzymamy możliwość aktywowania RLSA na naszym koncie, w pierwszej kolejności możemy wyłącznie podpiąć wcześniej zdefiniowane listy remarketingowe pod wszystkie prowadzone przez nas kampanie produktowe (bez wprowadzania modyfikatora stawki).  Dzięki temu, bez dodatkowych nakładów finansowych i bez  ryzyka, zbierzemy dane dotyczące konwersji czy innych istotnych dla nas metryk dla poszczególnych grup odbiorców (zajmie to zapewne kilka tygodni).

Na podstawie tych danych będziemy mogli przystąpić do optymalizacji kampanii pod konkretne grupy odbiorców, wprowadzając modyfikatory stawek.

Czy to rozwiązanie jest dla mnie?

Nie dowiemy się, dopóki nie przetestujemy.

Kiedy będę mógł/mogła spróbować?

Już wkrótce! Zabieramy się za testy i już dziś czekamy na kontakt – z przyjemnością na Waszym sklepie odkryjemy zalety nowego narzędzia.


Dowiedz się więcej: Google Zakupy

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy