Nowości w reklamie na Facebook'u. Kilka słów o formacie kolekcja oraz reklamie w Instagram Stories

Asia Radecka

Social media | 2017-04-14 | 3 min czytania

Nowości w reklamie na Facebook'u. Kilka słów o formacie kolekcja oraz reklamie w Instagram Stories

Facebook nie zwalnia tempa i wprowadza nowy format reklamy “kolekcje” (Collection), a także daje możliwość tworzenia reklam, które będą wyświetlane w funkcji Instagram Stories. Zapraszamy do lektury krótkiego wpisu Asi odnośnie specyfikacji obu wspomnianych rozwiązań.

Screen-Shot-2017-04-14-at-13.02.21.png

Kolekcje (Collection)

Nowy format reklamowy łączący zarówno reklamę wideo oraz zdjęcia umieszczonych poniżej produktów. Po otwarciu tego formatu reklamy użytkownicy mogą obejrzeć maksymalnie 50 prezentowanych towarów. Po kliknięciu w wybrany produkt odbiorca zostaje skierowany bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie może dokonać zamówienia.

Facebook podaje, że ¾ konsumentów deklaruje, że oglądanie filmów w mediach społecznościowych wpływa na ich decyzje zakupowe. Co więcej,  największy wpływ na zakup ma możliwość zobaczenia, jak produkty prezentują się w realu, a także sprawne działanie stron i wygodna realizacja zamówień. Nowy format reklamowy Facebooka odpowiada na wymienione powyżej potrzeby.

Aktualnie, marki które korzystają z tego rozwiązania to dla przykładu Adidas czy Tommy Hilfiger.

Instagram Stories

Po udanym teście przeprowadzonym z 30 firmami z całego świata, Instagram otworzył możliwość tworzenia materiałów promocyjnych dla wszystkich - można tworzyć reklamy, które będą pojawiały się w funkcji Instagram Stories. Może to być zarówno pojedyncze zdjęcie, jak i film maksymalnie o długości 15s. Materiały będą wyświetlane pomiędzy relacjami profilii, które obserwujemy. Aby wyświetlać reklamy we wspomnianej funkcji, należy skorzystać z Power Editora, Menedżera Reklam lub interfejsu API.

W reklamach Instagram Stories, podobnie jak w przypadku reklam wyświetlanych w Aktualnościach na Facebook’u czy Instagramie, wykorzystujemy te same narzędzia do targetowania i sprawdzania wyników. Co więcej, możemy sprawdzić listę użytkowników, którzy zobaczyli reklamę w relacjach i do nich kierować promocję w Aktualnościach na Facebooku oraz Instagramie, jak i odwrotnie.

Świetnym przykładem, na wykorzystanie tego typu formatu, są działania Airbnb. Przeprowadzili oni kampanię reklamową, w ramach której na Stories pojawiały się 15-sekundowe reklamy, budujące świadomość dotyczącą oferowanych usług. Zobaczcie:

Jak skorzystać z nowych formatów i od czego zacząć?

To bardzo proste - powierzcie tę misję zespołowi Działu Social Media w Traffic Trends! Przygotujemy dla Was kompleksowe kampanie, które pozytywnie wpłyną na wizerunek oraz rozpoznawalność Waszej marki, a także wspomogą sprzedaż!

Oferujemy pełne prowadzenie profilu na Instagramie, zarówno w kwestii tworzenia treści i moderacji, jak i promowania marki za pomocą reklam na portalu. Jeśli Wasza marka ma również fan page - to także świetnie trafiliście! Z przyjemnością zajmiemy się Twoimi profilami w mediach społecznościowych i przygotujemy korzystny pakiet!

Skontaktuj się z nami już dziś!

Obsługa Social Media w Traffic Trends

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!