Facebook nie zwalnia tempa i wprowadza nowy format reklamy “kolekcje” (Collection), a także daje możliwość tworzenia reklam, które będą wyświetlane w funkcji Instagram Stories. Zapraszamy do lektury krótkiego wpisu Asi odnośnie specyfikacji obu wspomnianych rozwiązań.
Nowy format reklamowy łączący zarówno reklamę wideo oraz zdjęcia umieszczonych poniżej produktów. Po otwarciu tego formatu reklamy użytkownicy mogą obejrzeć maksymalnie 50 prezentowanych towarów. Po kliknięciu w wybrany produkt odbiorca zostaje skierowany bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie może dokonać zamówienia.
Facebook podaje, że ¾ konsumentów deklaruje, że oglądanie filmów w mediach społecznościowych wpływa na ich decyzje zakupowe. Co więcej, największy wpływ na zakup ma możliwość zobaczenia, jak produkty prezentują się w realu, a także sprawne działanie stron i wygodna realizacja zamówień. Nowy format reklamowy Facebooka odpowiada na wymienione powyżej potrzeby.
Aktualnie, marki które korzystają z tego rozwiązania to dla przykładu Adidas czy Tommy Hilfiger.
Po udanym teście przeprowadzonym z 30 firmami z całego świata, Instagram otworzył możliwość tworzenia materiałów promocyjnych dla wszystkich - można tworzyć reklamy, które będą pojawiały się w funkcji Instagram Stories. Może to być zarówno pojedyncze zdjęcie, jak i film maksymalnie o długości 15s. Materiały będą wyświetlane pomiędzy relacjami profilii, które obserwujemy. Aby wyświetlać reklamy we wspomnianej funkcji, należy skorzystać z Power Editora, Menedżera Reklam lub interfejsu API.
W reklamach Instagram Stories, podobnie jak w przypadku reklam wyświetlanych w Aktualnościach na Facebook’u czy Instagramie, wykorzystujemy te same narzędzia do targetowania i sprawdzania wyników. Co więcej, możemy sprawdzić listę użytkowników, którzy zobaczyli reklamę w relacjach i do nich kierować promocję w Aktualnościach na Facebooku oraz Instagramie, jak i odwrotnie.
Świetnym przykładem, na wykorzystanie tego typu formatu, są działania Airbnb. Przeprowadzili oni kampanię reklamową, w ramach której na Stories pojawiały się 15-sekundowe reklamy, budujące świadomość dotyczącą oferowanych usług. Zobaczcie:
To bardzo proste - powierzcie tę misję zespołowi Działu Social Media w Traffic Trends! Przygotujemy dla Was kompleksowe kampanie, które pozytywnie wpłyną na wizerunek oraz rozpoznawalność Waszej marki, a także wspomogą sprzedaż!
Oferujemy pełne prowadzenie profilu na Instagramie, zarówno w kwestii tworzenia treści i moderacji, jak i promowania marki za pomocą reklam na portalu. Jeśli Wasza marka ma również fan page - to także świetnie trafiliście! Z przyjemnością zajmiemy się Twoimi profilami w mediach społecznościowych i przygotujemy korzystny pakiet!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157