Blog Traffic Trends

Nowy rozdział w e-commerce?

55-38631-amazon_teaser-1342194029

Dostawa w ten sam dzień to najnowszy trend w e-commerce, którego opisy rozlewają się właśnie po stronach newsowych jak rwąca rzeka. Wszystko za sprawą firmy Amazon, która wdraża dostawę w ten sam dzień dla sporej grupy produktów. Zamiast jechać po tusz do drukarki do marketu w pobliżu, możesz zamówić na Amazonie i za kilka godzin go dostaniesz.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że kupując przez internet w USA odnosisz również korzyści podatkowe, co sprawia, że zakupy są jeszcze tańsze. Mieszanka ceny i dostawy „na teraz” wzbudziła realny strach lokalnych sklepów do tego stopnia, że sami testują dostawy w ten sam dzień – przykładem jest tu Walmart i ich sklep internetowy.

Na naszym podwórku dostawa w ten sam dzień możliwa jest chyba tylko w marketach spożywczych i to nie wszystkich. Większość sklepów walczy o sprawne obsługiwanie wysyłek na za 2 dni – ale to już problem nieutrzymywania stanów magazynowych.

Jeff Bezos jest człowiekiem pewnym siebie i od lat trzymającym się prostych zasad. W jednym z wywiadów powiedział, że nie wyobraża sobie, aby ktoś powiedział, że Amazon jest fajny, ale mógłby mieć wyższe ceny lub dostarczać wolniej. Większość uwagi poświęca 3 magicznym czynnikom sukcesu w e-commerce: niskim cenom, dużemu wyborowi oraz wygodzie kupowania. Dostawa „na teraz” należy do wygodnych rozwiązań i ma realne przełożenie na wybór między pójściem do sklepu (czas, koszty podróży, konieczność podjęcia działania), a odbiorem u kuriera za 3-5 godzin.

Na ile ta usługa ponownie zmieni rynek? Dowiemy się już niebawem. W Polsce na taki krok mógłby się zdecydować ktoś z liderów np. Merlin lub Empik.

Na koniec dodam jeszcze, że Amazon wszedł w znane nam paczkomaty – Amazon Locker. Zastanawiam się tylko, kto był pierwszy – nasz Integer czy Amazon?

 

PHOTO CREDIT: FLICKR USER NOELAS VIA CREATIVE COMMONS.

Dodaj komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy