O co chodzi z nową wersją Google Search Console?

Marcin Zieliński

Pozycjonowanie | 2018-02-08 | 3 min czytania

O co chodzi z nową wersją Google Search Console?

Stało się! Po kilku miesiącach od zapowiedzi, odświeżone Google Search Console wchodzi w etap otwartych beta testów. Już jakiś czas temu Google zaczęło wysyłać do nas tajemnicze maile informujące o możliwości skorzystania z nowej wersji Google Search Console. Co nas czeka w najnowszej odsłonie GSC? Zmian jest sporo, ale czy jest się czym ekscytować? Sprawdźmy to!

Jak skorzystać z nowego GSC?

Zacznijmy od tego, iż nie wszyscy mogą na tę chwilę korzystać z zaktualizowanego panelu GSC. Okazuje się, że możliwość korzystania z nowych funkcji musi być poprzedzona e-mailem zapraszającym. Warto więc sprawdzać na bieżąco konta powiązane z usługą GSC, gdyż to na nie przyjdzie zaproszenie do testowania. Sam email informuje nas o dostępie do nowej “udoskonalonej wersji Search Console, która umożliwia łatwiejsze zarządzanie wyświetlaniem strony w wyszukiwarce”.

zaproszenie-do-gsc-min.png

Gdy już wiadomość z zaproszeniem trafi na naszą skrzynkę, nie pozostaje nam nic innego jak przejście do nowego panelu wersji BETA za pomocą niebieskiego przycisku.  Co w nim zobaczymy?

Nowoczesny design

Na pierwszy rzut oka naszą uwagę przykuje odświeżony, bardziej intuicyjny interfejs głównego kokpitu. Płynne animacje i minimalistyczny design to zdecydowanie zmiany na lepsze, jeśli spojrzymy na nie pod kątem wygody użytkowania. Wszystko wydaje się teraz bardziej kompaktowe i znacznie bardziej czytelne od starszej wersji.

nowy-wyglad-gsc-min.png

Odświeżona analityka wyszukiwania

Zdecydowanie największą zmianą na plus, jaką możemy zaobserwować w zaktualizowanej wersji Search Console jest możliwość wyświetlenia statystyk z aż 16 miesięcy wstecz! Jest to okres nieporównywalny do tego, co mieliśmy do tej pory (90 dni).

gsc-pokazuje-16-mies-min.png

Poza tym karta ze statystykami wyszukiwania otrzymała spory lifting graficzny. Nowy wygląd utrzymany jest w stylistyce material design, która charakteryzuje się dużą czytelnością i minimalistyczną estetyką.

nowy-widok-skutecznosci-gsc-min.png

Indeksowanie pod kontrolą

Stan indeksu daje nam wgląd w indeksacje adresów URL naszej witryny. Zobaczymy tu zarówno poprawnie zaindeksowane URL-e, ale także ostrzeżenia i błędy dotyczące tych, których nie udało się z jakiegoś powodu zaindeksować. Dodatkowo nowa wersja raportu o stanie indeksowania wzbogacona została o wbudowany system śledzenia nieprawidłowości. Jego zadaniem będzie poinformowanie nas o znalezionych błędach tak, aby jak najlepiej pomóc nam w ich naprawianiu.

Ciekawą i użyteczną nowością w raportach GSC jest możliwość udostępniania raportów w obrębie własnej organizacji, tak aby maksymalnie uprościć współpracę wewnętrzną

widok-indeksowania-nowe-gsc-min.png

Raport o stanie ofert pracy

Jedną z ciekawszych nowości jest Raport o stanie ofert pracy pomagający wyszukiwarce przetworzyć ogłoszenia i oferty pracy zamieszczone na naszej stronie w postaci elementów rozszerzonych (Rich Snippets). Raport pozwoli nam na wykluczenie ewentualnych błędów w korzystaniu z Rich Snippets tego typu i co za tym idzie uniknięcie kar nakładanych za ich nadużywanie.

Pomimo tego, że w udostępnionej przez Google wersji narzędzia znajdziemy jedynie kilka wybranych raportów, to możemy w niedalekiej przyszłości spodziewać się nowych, wcześniej niedostępnych możliwości.

Przyszłość nowego Search Console

To, co prezentuje nam obecnie gigant z Mountain View to dopiero przedsmak finalnej wersji narzędzia. Google informuje, że będzie rozszerzać funkcjonalność konsoli w przeciągu tego roku i dopóki finalna wersja narzędzia nie ujrzy światła dziennego, będziemy mogli korzystać równolegle ze starej sprawdzonej wersji Search Console.

Marcin Zieliński

Specjalista ds. Pozycjonowania i copywriter. Miłośnik fantastyki i wielki fan gier fabularnych. W wolnym czasie turla kostki, pochłania książki i słucha dziwnej muzyki.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!