Dantejskie sceny, Polacy-cebulacy i spanie w toalecie na kawałku styropianu przed otwarciem sklepu. Tłumne kolejki na kilka/-naście godzin przed otwarciem, walka o telewizory czy Crocsy w Lidlu. Niekiedy właśnie taki obraz towarzyszy nam, gdy na myśl przywołujemy Black Friday lub inne korzystne promocje.
I choć powyższe zdjęcie pochodzi z Brazylii i sklepu stacjonarnego, w pewien sposób oddaje rzeczywistość. Oczywiście dużo nam jeszcze brakuje do rozmachu, z jakim akcję czarnego piątku przeprowadzają za oceanem, jednak nie oznacza to, iż my nie możemy na tym w żaden sposób skorzystać. Dopiero się uczymy i wszystko jeszcze przed nami, ale już dziś możemy lepiej przygotować się do tego dnia. I nie mam na myśli tutaj zatrudnienia ochroniarzy, którzy ściągaliby ludzi z lodówek, walczących o karpia (bo w sklepie internetowym nie ma szyb, nawet na Windowsie).
Dziś skupimy się na tym, co zrobić aby zwiększyć efektywność naszych działań i naszego sklepu/biznesu e-commerce przed Black Friday. Zapewne niektóre z tych elementów uznasz za błahe, jednak coś, co dla Ciebie będzie oczywiste (jak wersja mobilna, TLS czy płatności), nie jest (niestety), jeszcze tak powszechne, jak byśmy sobie tego życzyli. W zasadzie, sam początek pokrywa się niejako z moim ostatnim wpisem, czyli: Czemu kurła u mnie nie kupują? Czyli bardzo krótko o porzuconych koszykach i dotyczy bezpieczeństwa zakupów i prostego procesu zakupowego. Ale zaczynajmy w końcu, byś zdążył do 23 listopada:
Skomplikowany proces zakupowy - ma być szybko, łatwo, logicznie i wygodnie. Nikt nie lubi wypełniać mnóstwa pół w formularzach, które niekiedy są wymagane, by przejść do kolejnego kroku. Pod tym kątem warto przytoczyć ostatnią sytuację z Orlen Pay i opiniami pod aplikacją
Wersja mobilna. I nie będę tutaj kolejny raz pisał o tym, dlaczego ważne jest posiadanie takowej, że smartfony stanowią już prawie 50% ruchu na stronach, ale pokażę Ci tylko ten zrzut z prezentacji od Tomasza Jabłońskiego z Qpony: Dane natomiast pochodzą z raportu PWC - Polacy na zakupach. Tutaj dostępny cały: https://www.pwc.pl/pl/pdf/polacy-na-zakupach-raport-pwc-2018.pdfW ciągu ostatnich trzech lat, wykorzystanie smartfonów do zakupów wzrosło z 13 do 17%. Dodaj do tego fakt, iż obecnie mobile to 46% odwiedzin na Twojej stronie (lub niekiedy więcej) oraz to, że ruch ten pod kątem organicznym wzrósł o 18% w porównaniu Q3 2017 do Q3 2018:
Bezpieczeństwo transakcji i formy płatności - kolejny powrót do poprzedniego tekstu. Zielona kłódka i różne formy płatności, które użytkownicy już znają. PayU, dotPay, tPay i inne systemy płatności wiodą prym na rynku e-commerce jako bezpieczne i szybkie formy płatności. A dodatkowo są one znane klientom i chętnie z nich korzystają.
Credit Card and padlock on keyboard - security, e-commerce concept.
To by było na tyle. Na koniec ostatnia liczba - 10%. Tyle mają stanowić zakupy zrobione podczas Black Friday na tle całego świątecznego szału zakupowego (na podstawie prognozy z: https://www.zdnet.com/article/2018-holiday-shopping-predictions-ai-powered-recommendations-generate-retail-revenues/) . Czy to będzie + 10% czy 0% lub coś z tego przedziału - wszystko zależy od Ciebie. Masz jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji i odpowiednie przygotowanie. Do roboty!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157