O czym musisz pamiętać, by Black Friday nie wyszedł Ci bokiem

E-commerce Różne

Dantejskie sceny, Polacy-cebulacy i spanie w toalecie na kawałku styropianu przed otwarciem sklepu. Tłumne kolejki na kilka/-naście godzin przed otwarciem, walka o telewizory czy Crocsy w Lidlu. Niekiedy właśnie taki obraz towarzyszy nam, gdy na myśl przywołujemy Black Friday lub inne korzystne promocje.

I choć powyższe zdjęcie pochodzi z Brazylii i sklepu stacjonarnego, w pewien sposób oddaje rzeczywistość. Oczywiście dużo nam jeszcze brakuje do rozmachu, z jakim akcję czarnego piątku przeprowadzają za oceanem, jednak nie oznacza to, iż my nie możemy na tym w żaden sposób skorzystać. Dopiero się uczymy i wszystko jeszcze przed nami, ale już dziś możemy lepiej przygotować się do tego dnia. I nie mam na myśli tutaj zatrudnienia ochroniarzy, którzy ściągaliby ludzi z lodówek, walczących o karpia (bo w sklepie internetowym nie ma szyb, nawet na Windowsie).

Dziś skupimy się na tym, co zrobić aby zwiększyć efektywność naszych działań i naszego sklepu/biznesu e-commerce przed Black Friday.
Zapewne niektóre z tych elementów uznasz za błahe, jednak coś, co dla Ciebie będzie oczywiste (jak wersja mobilna, TLS czy płatności), nie jest (niestety), jeszcze tak powszechne, jak byśmy sobie tego życzyli.
W zasadzie, sam początek pokrywa się niejako z moim ostatnim wpisem, czyli: Czemu kurła u mnie nie kupują? Czyli bardzo krótko o porzuconych koszykach i dotyczy bezpieczeństwa zakupów i prostego procesu zakupowego. Ale zaczynajmy w końcu, byś zdążył do 23 listopada:

  1. Skomplikowany proces zakupowy – ma być szybko, łatwo, logicznie i wygodnie. Nikt nie lubi wypełniać mnóstwa pół w formularzach, które niekiedy są wymagane, by przejść do kolejnego kroku. Pod tym kątem warto przytoczyć ostatnią sytuację z Orlen Pay i opiniami pod aplikacją


  2. Wersja mobilna. I nie będę tutaj kolejny raz pisał o tym, dlaczego ważne jest posiadanie takowej, że smartfony stanowią już prawie 50% ruchu na stronach, ale pokażę Ci tylko ten zrzut z prezentacji od Tomasza Jabłońskiego z Qpony:
    Dane natomiast pochodzą z raportu PWC – Polacy na zakupach. Tutaj dostępny cały: https://www.pwc.pl/pl/pdf/polacy-na-zakupach-raport-pwc-2018.pdfW ciągu ostatnich trzech lat, wykorzystanie smartfonów do zakupów wzrosło z 13 do 17%.
    Dodaj do tego fakt, iż obecnie mobile to 46% odwiedzin na Twojej stronie (lub niekiedy więcej) oraz to, że ruch ten pod kątem organicznym wzrósł o 18% w porównaniu Q3 2017 do Q3 2018:

    źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-produced-92-of-us-organic-search-visits-in-q3-2018-report/275005/

  3. Niespodzianki z czasem i kosztem wysyłki – znów powracam do poprzedniego tekstu o porzuconych koszykach. Nigdy, przenigdy nie rób klientom niespodziewanych, wysokich kosztów wysyłki czy też wydłużonych czasów dostawy. Nie w koszyku.
    Jeśli Twój towar wymaga dłuższej dostawy/przetworzenia zamówienia lub konieczna jest droższa niż zazwyczaj wysyłka – poinformuj go o tym na karcie produktu. Unikniesz porzuconego koszyka, a klient irytacji.
    Pamiętaj, że czas i koszt wysyłki to także element, którym możesz konkurować, zachęcając do zakupów u siebie.
  4. Zrób ładne landingi – pamiętaj, że ludzie kupują oczami. W sklepie internetowym nie mamy możliwości dotknięcia i sprawdzenia towaru, więc zdjęcia odgrywają tutaj ogromną rolę. Dodatkowo ciekawe kompozycje mogą jeszcze bardziej zachęcić użytkownika do zakupów. Prosta lista produktów ≠ ciekawa kompozycja zestawu. Dodatkowo możesz taką stronę przygotować szybciej, zobacz jak robi to np. x-kom: https://www.x-kom.pl/czarny-piatek
    Później taką stronę może dalej wykorzystywać. Zobacz, jak Komputronik umieścił na takowej sporo informacji po zakończeniu promocji: https://www.komputronik.pl/informacje/czarny-piatek-czyli-black-friday/
  5. Nawiązując do poprzedniego punktu – przygotuj się szybciej. Poinformuj klientów, że Twój sklep będzie oferował rabaty z okazji Czarnego Piątku. Zrób to odpowiednio szybko, ale nie zbyt szybko. Daj sobie czas na odpowiednią komunikację i budowanie relacji z użytkownikami.
  6. Przygotuj się na większe obciążenie serwera – często zmorą sklepów jest zbyt niski transfer, przez co duży napływ użytkowników powoduje wyłączenie strony – małe zasoby nie pozwalają przetworzyć dużej liczby żądań, przez co na własne życzenie stajemy się ofiarą przeciążenia na wzór ataku DDOS. Mierz siły na zamiary lub zwiększ zasoby swojego serwera, jeszcze masz na to trochę czasu. Jest to spory problem, z którym borykają się także najwięksi gracze (największe doświadczenie na tym polu ma Allegro, gdzie ostatnia promocja telefonu Honor położyła serwis na kilkanaście minut), dlatego – warto pamiętać i o nim oraz brać go pod uwagę.
  7. Przyspiesz sklep. To kolejny element układanki, który może mieć wpływ na duży (lub nie) współczynnik odrzuceń. Jeśli Twój sklep wczytuje się w oka mgnieniu – przejdź dalej. Jeśli jest inaczej – zadbaj o ten element. Skompresuj obrazy, zmniejsz pobierane zasoby, zwiększ/wydłuż cache. Nikt nie lubi czekać. Nikt nie będzie czekał, aż oferta w Twoim sklepie się załaduje, skoro u konkurenta dzieje się to szybciej.
  8. Nie mów przeciw bliźniemu twemu fałszywego świadectwa. Jeśli kiedykolwiek przeszło Ci przez myśl, by na kilka dni przed Czarnym Piątkiem zwiększyć ceny produktów i sztucznie je zawyżyć, by w piątek obniżyć ją znacząco – wyrzuć tę myśl ze swojej głowy. Nigdy, przenigdy nie rób takich rzeczy i wystrzegaj się ich na każdym kroku.
  9. Bezpieczeństwo transakcji i formy płatności – kolejny powrót do poprzedniego tekstu. Zielona kłódka i różne formy płatności, które użytkownicy już znają. PayU, dotPay, tPay i inne systemy płatności wiodą prym na rynku e-commerce jako bezpieczne i szybkie formy płatności. A dodatkowo są one znane klientom i chętnie z nich korzystają.
    Credit Card and padlock on keyboard – security, e-commerce concept.
    To by było na tyle. Na koniec ostatnia liczba – 10%. Tyle mają stanowić zakupy zrobione podczas Black Friday na tle całego świątecznego szału zakupowego (na podstawie prognozy z: https://www.zdnet.com/article/2018-holiday-shopping-predictions-ai-powered-recommendations-generate-retail-revenues/) . Czy to będzie + 10% czy 0% lub coś z tego przedziału – wszystko zależy od Ciebie. Masz jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji i odpowiednie przygotowanie. Do roboty!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Damian Hliwa

Damian Hliwa

Od 2014 roku dzielnie próbuje sprostać wyzwaniom rzucanym przez Traffic Trends. Ekspert ds. projektów SEO , a po godzinach trener kolarstwa i instruktor indoor cyclingu.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!