Blog Traffic Trends

Od laika do SEO-Geeka czyli jak zostać pozycjonerem

W Traffic Trends od samego początku stawiamy na osoby z pasją. Brak doświadczenia zawodowego nie przesądza o przyjęciu do naszego zespołu. Kandydatom na stanowisko pozycjonera oferujemy bowiem rozbudowany program stażowy. Nie jest to jednak typowy staż, który najczęściej kojarzy się z kserowaniem dokumentów, parzeniem kawy i bieganiem na pocztę. Jest to normalna praca przygotowująca do samodzielnego stanowiska.

Aby zdradzić Wam więcej szczegółów na temat stażu w Traffic Trends przeprowadziłam krótki wywiad z Magdą – naszą “świeżo upieczoną” Pozycjonerką.

  1. Jak wyobrażałaś sobie staż w kontekście zadań, szkoleń?

    Przede wszystkim zależało mi na tym żeby zadania nie różniły się od tych, które na co dzień wykonują pracownicy, aby jak najwięcej się nauczyć. Jeśli chodzi o szkolenia to miałam nadzieję, że będą bardzo merytoryczne i nastawione na przekazywanie wiedzy.

  2. A jak było w rzeczywistości?

    Już w pierwszym dniu poznałam zakres wiedzy i szkoleń, które były na bieżąco realizowane oraz otrzymywałam zadania praktyczne, które pozwoliły mi łatwiej i szybciej przyswoić nową wiedzę.

  3. Byłaś przestraszona liczbą zagadnień do opanowania?

    Zupełnie nie. Zadania były dostosowywane do początkowych umiejętności i w miarę poznawania nowych zagadnień stopniowo zwiększane.

  4. Ile czasu trwał Twój staż i co wydarzyło się dalej?

    Staż trwał 3 miesiące. Po tym czasie przeszłam praktyczny egzamin i dzięki temu od razu zostałam samodzielnym pozycjonerem.

  5. Czego się nauczyłaś w tym czasie?

    Zarówno zagadnień związanych z optymalizacją jak również linkowaniem – przede wszystkim nauczyłam się przygotowywać kompleksowy audyt strony i poznałam popularne platformy sklepowe tj. IAI, PrestaShop czy Shoper, dzięki czemu praca z nimi nie sprawia mi problemów.

    dział techniczny Traffic Trends

  6. Co najbardziej podoba Ci się w pracy Pozycjonera?

    Duża różnorodność. Każda strona jest inna, przez co działania jak i problemy na każdej z nich są inne.

  7. Bardziej Onsite czy Offsite?

    Raczej Onsite :) Szczególnie, gdy działania optymalizacyjne wdrożone na stronie przynoszą wyraźny efekt.

  8. Czy możesz pochwalić się już jakimiś efektami swojej pracy?

    Dobrym przykładem będzie klient, który prowadzi sklep z akcesoriami do telefonów i jest ze mną od początku mojej pracy w Traffic Trends. Udało mi się dla niego wbić większość fraz do top10, co zważywszy na branżę nie było łatwe ;)

  9. O której godzinie lubisz zaczynać pracę?

    Godziny pracy są na tyle elastyczne, że można je dostosować pod siebie i np. zoptymalizować czas dojazdu. Osobiście lubię zaczynać pracę około 7:00, bo dzięki temu omijam największe korki ;)

  10. Na koniec muszę zadać to pytanie – Ile kaw zaparzyłaś w trakcie stażu i ile stron musiałaś skserować?

    Na szczęście nie musiałam zaparzyć ani jednej kawy ani skserować żadnej strony ;)

Od siebie dodałabym jeszcze, że Magda w pełni wykorzystała możliwości jakie dał jej staż. Szybko i chętnie się uczyła, z ciekawością podpatrywała pracę bardziej doświadczonych kolegów i z zaangażowaniem podchodziła do każdego wyzwania. To wszystko ma odzwierciedlenie w efektach jej dotychczasowych działań.

Jako firma dążymy do tego, aby w trakcie stażu potencjalny pracownik mógł przyswoić jak najwięcej wiedzy, a po jego zakończeniu stać się samodzielnym pozycjonerem. Staramy się jak najlepiej przeprowadzać szkolenia, dobierać odpowiednie zadania, przykłady, pokazywać różne rozwiązania. Do pełni sukcesu jednak potrzebne jest również zaangażowanie stażysty, chęć nauki i przede wszystkim ciekawość branży SEO.

Magdzie gratulujemy szybkiego awansu i witamy w naszym teamie. A jeśli Ty również chciałabyś/chciałbyś zacząć przygodę z SEO – zgłoś się do Traffic Trends!

Magda przy logo Traffic Trends

 

Dodaj komentarz

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy