W Traffic Trends od samego początku stawiamy na osoby z pasją. Brak doświadczenia zawodowego nie przesądza o przyjęciu do naszego zespołu. Kandydatom na stanowisko pozycjonera oferujemy bowiem rozbudowany program stażowy. Nie jest to jednak typowy staż, który najczęściej kojarzy się z kserowaniem dokumentów, parzeniem kawy i bieganiem na pocztę. Jest to normalna praca przygotowująca do samodzielnego stanowiska.
Aby zdradzić Wam więcej szczegółów na temat stażu w Traffic Trends przeprowadziłam krótki wywiad z Magdą - naszą “świeżo upieczoną” Pozycjonerką.
- Jak wyobrażałaś sobie staż w kontekście zadań, szkoleń?
Przede wszystkim zależało mi na tym żeby zadania nie różniły się od tych, które na co dzień wykonują pracownicy, aby jak najwięcej się nauczyć. Jeśli chodzi o szkolenia to miałam nadzieję, że będą bardzo merytoryczne i nastawione na przekazywanie wiedzy.
- A jak było w rzeczywistości?
Już w pierwszym dniu poznałam zakres wiedzy i szkoleń, które były na bieżąco realizowane oraz otrzymywałam zadania praktyczne, które pozwoliły mi łatwiej i szybciej przyswoić nową wiedzę.
- Byłaś przestraszona liczbą zagadnień do opanowania?
Zupełnie nie. Zadania były dostosowywane do początkowych umiejętności i w miarę poznawania nowych zagadnień stopniowo zwiększane.
- Ile czasu trwał Twój staż i co wydarzyło się dalej?
Staż trwał 3 miesiące. Po tym czasie przeszłam praktyczny egzamin i dzięki temu od razu zostałam samodzielnym pozycjonerem.
- Czego się nauczyłaś w tym czasie?
Zarówno zagadnień związanych z optymalizacją jak również linkowaniem - przede wszystkim nauczyłam się przygotowywać kompleksowy audyt strony i poznałam popularne platformy sklepowe tj. IAI, PrestaShop czy Shoper, dzięki czemu praca z nimi nie sprawia mi problemów.
- Co najbardziej podoba Ci się w pracy Pozycjonera?
Duża różnorodność. Każda strona jest inna, przez co działania jak i problemy na każdej z nich są inne.
- Bardziej Onsite czy Offsite?
Raczej Onsite :) Szczególnie, gdy działania optymalizacyjne wdrożone na stronie przynoszą wyraźny efekt.
- Czy możesz pochwalić się już jakimiś efektami swojej pracy?
Dobrym przykładem będzie klient, który prowadzi sklep z akcesoriami do telefonów i jest ze mną od początku mojej pracy w Traffic Trends. Udało mi się dla niego wbić większość fraz do top10, co zważywszy na branżę nie było łatwe ;)
- O której godzinie lubisz zaczynać pracę?
Godziny pracy są na tyle elastyczne, że można je dostosować pod siebie i np. zoptymalizować czas dojazdu. Osobiście lubię zaczynać pracę około 7:00, bo dzięki temu omijam największe korki ;)
- Na koniec muszę zadać to pytanie - Ile kaw zaparzyłaś w trakcie stażu i ile stron musiałaś skserować?
Na szczęście nie musiałam zaparzyć ani jednej kawy ani skserować żadnej strony ;)
Od siebie dodałabym jeszcze, że Magda w pełni wykorzystała możliwości jakie dał jej staż. Szybko i chętnie się uczyła, z ciekawością podpatrywała pracę bardziej doświadczonych kolegów i z zaangażowaniem podchodziła do każdego wyzwania. To wszystko ma odzwierciedlenie w efektach jej dotychczasowych działań.
Jako firma dążymy do tego, aby w trakcie stażu potencjalny pracownik mógł przyswoić jak najwięcej wiedzy, a po jego zakończeniu stać się samodzielnym pozycjonerem. Staramy się jak najlepiej przeprowadzać szkolenia, dobierać odpowiednie zadania, przykłady, pokazywać różne rozwiązania. Do pełni sukcesu jednak potrzebne jest również zaangażowanie stażysty, chęć nauki i przede wszystkim ciekawość branży SEO.
Magdzie gratulujemy szybkiego awansu i witamy w naszym teamie. A jeśli Ty również chciałabyś/chciałbyś zacząć przygodę z SEO - zgłoś się do Traffic Trends!