Od laika do SEO-Geeka czyli jak zostać pozycjonerem

Karolina Morawiak

Firma | 2017-10-27 | 4 min czytania

Od laika do SEO-Geeka czyli jak zostać pozycjonerem

W Traffic Trends od samego początku stawiamy na osoby z pasją. Brak doświadczenia zawodowego nie przesądza o przyjęciu do naszego zespołu. Kandydatom na stanowisko pozycjonera oferujemy bowiem rozbudowany program stażowy. Nie jest to jednak typowy staż, który najczęściej kojarzy się z kserowaniem dokumentów, parzeniem kawy i bieganiem na pocztę. Jest to normalna praca przygotowująca do samodzielnego stanowiska.

Aby zdradzić Wam więcej szczegółów na temat stażu w Traffic Trends przeprowadziłam krótki wywiad z Magdą - naszą “świeżo upieczoną” Pozycjonerką.

  1. Jak wyobrażałaś sobie staż w kontekście zadań, szkoleń?
    Przede wszystkim zależało mi na tym żeby zadania nie różniły się od tych, które na co dzień wykonują pracownicy, aby jak najwięcej się nauczyć. Jeśli chodzi o szkolenia to miałam nadzieję, że będą bardzo merytoryczne i nastawione na przekazywanie wiedzy.
  2. A jak było w rzeczywistości?
    Już w pierwszym dniu poznałam zakres wiedzy i szkoleń, które były na bieżąco realizowane oraz otrzymywałam zadania praktyczne, które pozwoliły mi łatwiej i szybciej przyswoić nową wiedzę.
  3. Byłaś przestraszona liczbą zagadnień do opanowania?
    Zupełnie nie. Zadania były dostosowywane do początkowych umiejętności i w miarę poznawania nowych zagadnień stopniowo zwiększane.
  4. Ile czasu trwał Twój staż i co wydarzyło się dalej?
    Staż trwał 3 miesiące. Po tym czasie przeszłam praktyczny egzamin i dzięki temu od razu zostałam samodzielnym pozycjonerem.
  5. Czego się nauczyłaś w tym czasie?
    Zarówno zagadnień związanych z optymalizacją jak również linkowaniem - przede wszystkim nauczyłam się przygotowywać kompleksowy audyt strony i poznałam popularne platformy sklepowe tj. IAI, PrestaShop czy Shoper, dzięki czemu praca z nimi nie sprawia mi problemów.
    magda-pokoj.jpg
  6. Co najbardziej podoba Ci się w pracy Pozycjonera?
    Duża różnorodność. Każda strona jest inna, przez co działania jak i problemy na każdej z nich są inne.
  7. Bardziej Onsite czy Offsite?
    Raczej Onsite :) Szczególnie, gdy działania optymalizacyjne wdrożone na stronie przynoszą wyraźny efekt.
  8. Czy możesz pochwalić się już jakimiś efektami swojej pracy?
    Dobrym przykładem będzie klient, który prowadzi sklep z akcesoriami do telefonów i jest ze mną od początku mojej pracy w Traffic Trends. Udało mi się dla niego wbić większość fraz do top10, co zważywszy na branżę nie było łatwe ;)
  9. O której godzinie lubisz zaczynać pracę?
    Godziny pracy są na tyle elastyczne, że można je dostosować pod siebie i np. zoptymalizować czas dojazdu. Osobiście lubię zaczynać pracę około 7:00, bo dzięki temu omijam największe korki ;)
  10. Na koniec muszę zadać to pytanie - Ile kaw zaparzyłaś w trakcie stażu i ile stron musiałaś skserować?
    Na szczęście nie musiałam zaparzyć ani jednej kawy ani skserować żadnej strony ;)

Od siebie dodałabym jeszcze, że Magda w pełni wykorzystała możliwości jakie dał jej staż. Szybko i chętnie się uczyła, z ciekawością podpatrywała pracę bardziej doświadczonych kolegów i z zaangażowaniem podchodziła do każdego wyzwania. To wszystko ma odzwierciedlenie w efektach jej dotychczasowych działań.

Jako firma dążymy do tego, aby w trakcie stażu potencjalny pracownik mógł przyswoić jak najwięcej wiedzy, a po jego zakończeniu stać się samodzielnym pozycjonerem. Staramy się jak najlepiej przeprowadzać szkolenia, dobierać odpowiednie zadania, przykłady, pokazywać różne rozwiązania. Do pełni sukcesu jednak potrzebne jest również zaangażowanie stażysty, chęć nauki i przede wszystkim ciekawość branży SEO.

Magdzie gratulujemy szybkiego awansu i witamy w naszym teamie. A jeśli Ty również chciałabyś/chciałbyś zacząć przygodę z SEO - zgłoś się do Traffic Trends!

magda-logo.jpg

Karolina Morawiak

Manager SEO w Traffic Trends od 2012. Setki audytów, tysiące optymalizacji i zdobytych linków pozwoliły jej zbudować skuteczny i zgrany zespół specjalistów. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz literatury faktu.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!