Komunikacja marki z Klientem to klucz do sukcesu w realiach dzisiejszego rynku. Nie jesteś w stanie zapewnić swojej firmie odpowiednich zysków bez spójnej komunikacji. Z kolei tej nie stworzysz bez ludzi, którzy będą otrzymywać Twoje komunikaty. Zasada stara jak świat. Jednak narzędzia pomagające generować ruchu w Internecie i docierać do odpowiedniej grupy docelowej wciąż się zmieniają. Obecnie regularna publikacja wysokiej jakości contentu nie zawsze okazuje się wystarczająca. Coraz więcej osób prowadzących jakiekolwiek działania w Internecie zdaje sobie sprawę z konieczności publikowania treści unikalnych, różnorodnych i wykorzystujących różne techniki. Co zatem robić, żeby nie spłynąć z prądem rzeki totalnie nie zauważonym? Odpowiedź może być tylko jedna: Promocja contentu!
Punktem wyjścia jest zawsze dobry i wysokiej jakości content. Pamiętajmy, że content marketing to strategia zakładająca dostarczanie konsumentom wysokiej jakości, zróżnicowanych treści, które przekonają do zakupu produktu racjonalnymi argumentami. Klasyczne komunikaty reklamowe powinny być tylko uzupełnieniem całej kampanii. Promocja contentu w tej strategii marketingowej, powinna być prowadzona przede wszystkim systematycznie. Tworzenie kampanii okresowych, nawet z dużym budżetem, może okazać się niewystarczającym środkiem do osiągnięcia wymarzonego celu.
Zatem, jakie działania w Internecie są najbardziej opłacalne, jak je zaklasyfikować, na co postawić promując swój content i o czym pod żadnym warunkiem nie zapomnieć?
Pierwszym krokiem, który powinieneś podjąć, myśląc o promocji swojego contentu i marki, jest wykorzystanie platform komunikacji z Klientem, których już używasz. Blog, e-mail, witryna - to tam powinieneś rozpocząć regularne działania promocyjne swojej marki. Określ, jaki charakter ma mieć content przez Ciebie publikowany. Czy artykuły na blogu będą w formie poradników, recenzji produktów, a może zarówno jeden i drugi format wykorzystasz? Zastanów się nad formą e-mail marketingu. Newsletter to bardzo popularna forma promocji contentu. Pozwala utrzymać stały kontakt z Twoimi Klientami i na bieżąco informować ich o nowościach w Twoim sklepie. Promocja contentu za pomocą własnych kanałów jest właściwie bezpłatna i gwarantuje pełną kontrolę nad działaniami promocyjnymi. Niestety są też minusy tego typu działań marketingowych. Główna wada to mały zasięg działań. Osiągnięcie zamierzonego celu za pomocą takich rozwiązań, może zająć dużo więcej czasu niż przy użyciu płatnych sposobów promocji.
Rodzajów i sposobów płatnej reklamy w Internecie jest tyle, że można stworzyć osobny cykl artykułów dotyczący tego zagadnienia (czytaj: Jak wykorzystać reklamy tekstowe Google AdWords w sklepie internetowym?). Tym razem jednak postaramy się ten problem ująć w sposób syntetyczny i przedstawić najważniejsze, najczęściej stosowane i najefektywniejsze sposoby na promocję contentu:
Obecnie Social Media można nazywać Internetem 2.0. Fan page, grupy, profile oraz osobne formaty reklamowe, tj. Facebook Ads, sprawiają, że promowanie marki na platformach, na których każdy z nas spędzi około 5 lat z życia jest konieczne. Social media dają ogromną szansę na trafienie do naszej potencjalnej grupy docelowej, jednak stanowią również duże wyzwanie. Pamiętaj, że posiadając firmowy profil w Social Mediach możesz za darmo publikować swój content.
Niestety, jak wynika z badań, w mediach społecznościowych zdecydowanie łatwiej o nieprzychylne opinie i negatywne komentarze (wystarczy sprawdzić to na przykładzie Stanów Zjednoczonych https://www.safehome.org/resources/hate-on-social-media).
Zatem jaka jest recepta na dobrze prosperujący profil social mediowy, który przysłuży się promocji Twojego contentu? Ciągłe i nieustanne prowokowanie swoich odbiorców do dyskusji! Tylko multiplatformowa strategia promocji wysokiej jakości contentu zapewni Ci sukces i przychylność odbiorców. W tym celu:
Czasy się zmieniają, narzędzia marketingowe oraz strategie również, ale zasady pozostają te same. Nawet najlepsze produkty wsparte doskonałą strategią content marketingową, nie zagwarantują Ci zysków bez odpowiedniej promocji. Jeśli chcesz, by Twoja firma stała się marką godną zaufania, musisz rozważyć prowadzenie działań promocyjnych w sieci. Znaleźć swoje mocne i słabe strony, a także szczegółowo określić swoją grupę docelową. Promocja contentu nie ma nic wspólnego z publikowaniem zdjęć śmiesznych kotów na Facebooku. To złożony proces, na sukces którego składa się wiele wypadkowych.
Zainteresowany nowymi możliwościami? Napisz do Story Factory by Traffic Trends i zastanówmy się wspólnie, jak wypromować Twój biznes.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157