Blog Traffic Trends

Optymalizacja konwersji o 1000%?

 

Odkąd rozpoczęliśmy testowe wdrażanie systemu 1000 zapytań u naszych klientów zauważyłem, że w większości przypadków poprawa konwersji jest zależna od jednego małego szczegółu. W 7 przypadkach na 10 odpowiedź na jedno podstawowe pytanie sprawiała, że biznes w internecie nabierał nowych rumieńców. Za każdym razem brakowało jednego elementu.. „Co ma robić Wasza strona WWW?”.

Po co została stworzona? Co ma robić użytkownik, który na nią wejdzie? Na co idą tak naprawdę pieniądze „palone” w reklamie strony www? Zaskakujące jest jak często strony nie będące sklepem internetowym nie odpowiadają na te pytania!

Wszystkie pytania kręcą się w okół jednego tematu. Co jest Twoją konwersją: ………. . Jeśli potrafisz uzupełnić tę lukę – jesteś w mniejszości. Cała reszta powinna jak najszybciej przeczytać ten tekst do końca.

Określenie celu istnienia witryny internetowej i współczynnika konwersji na ten cel jest kluczowe dla biznesu. Jak wiemy czego chcemy od użytkownika, to cała reszta jest prosta. Budowa strony www, wszystkie teksty i zdjęcia powinny jasno kierować w kierunku konwersji na cel. Każda wydana złotówka na ściągnięcie potencjalnych klientów na stronę www prosi o nadanie jej znaczenia. Tym znaczeniem jest jasno sprecyzowany cel i ścieżka dojścia do niego.

 

Co to oznacza w praktyce:

  1. Określ czego chcesz od kogoś, kto odwiedza Twoją stronę www i za co gotów jesteś zapłacić. Sklepy internetowe mają łatwo – sprzedaż. A ty? Dla przykładu: firma budowlana chce otrzymywać poważne zapytania o budowę domu na terenie działania firmy. Kancelaria prawnicza chce aby klient umówił się na spotkanie w kancelarii. Nazwij swój cel biznesowy – coś co bezpośrednio przełoży się na zysk Twojej firmy i może być wykonane przez internet.
  2. Zbuduj lub przebuduj swoją stronę tak aby jasno komunikować co ma zrobić ktoś kto jest zainteresowany Twoją ofertą. Koncepcja „action button” – wezwanie do akcji jest 1000 razy skuteczniejsza niż sekcja „kontakt” na Twojej obecnej stronie www. Pozwól użytkownikom działać tam gdzie wyzwalasz chęć do działania. Jeśli firma budowlana prezentuje swoje realizacje to właśnie tam na dole strony powinien być guzik „Zapytaj co możemy wybudować dla Ciebie”, „Sprawdź ile zapłaciłbyś za taki dom!”. Nie każ użytkownikowi wchodzić do sekcji „kontakt”! Ludzie z natury są leniwi. Zrób wszystko aby uprościć i skrócić drogę dojścia do Twojego celu.
  3. Mierz konwersję na cel! Jest takie powiedzenie: „Tylko to co mierzysz ulega poprawie” i jest to święta racja. Większość stron www ma konwersję na poziomie 0%! Dzieje się tak dlatego, że nikt jej nie mierzy lub nie została określona. Zacznij mierzyć swoją konwersję, a obiecujemy Ci, że się poprawi. Dowiedz się gdzie jesteś dziś aby móc rosnąć jutro. Do pomiaru konwersji można użyć wielu narzędzi np. Google Analytics. System 1000 zapytań został stworzony do pomiaru konwersji dla tzw. zapytań ofertowych.
  4. Szukaj sposobów na polepszenie konwersji lub obniżenie kosztów pozyskania ruchu na stronie www. Jak już wiesz gdzie jesteś, to możesz zastanowić się gdzie chciałbyś być i co trzeba zrobić dalej. Czy Twoja strona jest już idealnie przygotowana do zbierania konwersji na cel? Czy ruch, który kupujesz (w postaci reklam lub pozycji w wyszukiwarkach) jest wysokiej jakości i składa się z potencjalnych klientów? odpowiedz na te pytania i testuj nowe możliwości. Modyfikuj strony www, kupuj ruch z innych źródeł. Wszystko po to aby konwertować jeszcze lepiej i taniej!
  5. Podziel się sukcesem i porównaj się z rynkiem. W Polsce brakuje case study. Brakuje opisów jak zrobić sukces. Jeśli tobie się udało to podziel się z innymi. Nie bój się konkurencji – oni i tak Cię skopują. Wyjście do ludzi z informacją o swoich działaniach ma w śród wielu, jedną gigantyczną zaletę: jest szansa, że ktoś podsunie Ci jeszcze lepszy pomysł lub usprawnienie. Dialog na forum publicznym to kopalnia wiedzy i nowych koncepcji.

Konwersja to piękny mechanizm. Jeśli wydam 100 zł na reklamę w internecie, którą skieruję na moją stronę www, to ile zarobie? Odpowiedź na to pytanie można dać tylko jeśli wiesz co robi twoja strona www w łańcuchu Twojego biznesu. Mierzenie parametrów typu: CTR, konwersja i koszt konwersji to konieczność jeśli chcesz odnieść sukces.

Przerwa na reklamę.. Firma Traffic Trends – nasza firma – stworzyła zintegrowany system do obsługi zapytań ofertowych. Składa się on z kilku elementów.

Po pierwsze pomaga wzbogacić dowolną stronę www w elementy typu „action button” w sposób łatwy, szybki i przyjemny. Po drugie posiada funkcje tworzenia ładnych i skutecznych stron docelowych dla Twoich reklam. Po trzecie zbiera dla Ciebie zapytania, które wysyłają twoi klienci i przesyła je na twój mail. Po czwarte pozwala na nadawanie statusów dla zapytań po to aby wiedzieć jaki jest stan realizacji. Po piąte raz dziennie, raz w tygodniu i raz na miesiąc (dużo tych maili) dostajesz informację statystyczne (może być na osoby mail) o tym jaka jest Twoje konwersja i ile jest zapytań w Twojej firmie. Po szóste dowiadujesz się, które z podstron generują najlepsze zapytania (zakończone sukcesem – sprzedażą). Po siódme pomagamy w generowaniu ruchu na stronach naszych klientów – ruchu, który konwertuje i daje Ci zarobić. Dowiedz się więcej .. (klasyczne wezwanie do akcji!)

Dodaj komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy