OSTATNI DZWONEK: ŚWIĘTA 2016! JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ INTERNETOWĄ PRZED BOŻYM NARODZENIEM.

SEM E-commerce

Ostatnie dni października i początek listopada, to czas, który jeszcze nie kojarzy się z tym, co czeka nas pod koniec kalendarzowego roku. O Świętach zaczynamy myśleć coraz mocniej w okolicach drugiej połowy listopada. Przecież temperatura nadal na plusie, a śniegu brak. Jest jednak taka grupa, która ma ostatnią szansę na to, by na Świętach skorzystać również zawodowo – właściciele i osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż w e-commerce!

Jeśli zatem ktoś z Was jeszcze nie zadbał o wzrost sprzedaży w okresie przedświątecznym, to bije dla Was ostatni dzwonek. Na pewno nie macie czasu na czytanie wielkich raportów i analiz, więc „w pigułce” mamy kilka informacji i porad dla Was!

1) Statystyki – wg raportu Deloitte dotyczącego zakupowych zwyczajów Polaków, wydamy w tym roku o 11% więcej pieniędzy na Święta niż w roku 2015. Ponad 40% całej kwoty wydamy na prezenty, z czego 40% kupimy przez internet. Statystycznie przeciętny Polak wyda na prezenty przez internet ponad 220 zł. Wśród najczęściej kupowanych podarunków królują książki, kosmetyki, perfumy, słodycze i biżuteria. Za to wśród wymarzonych prezentów Polacy wymieniają książki, pieniądze, kosmetyki, perfumy i biżuterię.

2) Wzrost ruchu – minione lata pokazały, jaki trend pod kątem wyszukań i zakupów internetowych panuje na świecie. W związku z tym, w okresie od 2.11 do 23.12 możecie liczyć średnio na 60% wzrost wyszukań! Jeszcze lepiej wyniki wyglądają na urządzeniach mobilnych, gdzie wzrost może przekroczyć nawet 100%. Wśród przyczyn tej sytuacji coraz wyraźniej przebija się fakt, iż w okresie przedświątecznym Centra Handlowe irytują nas jeszcze bardziej niż w regularne dni.

Wzrost ruchu w sklepach internetowych
wyraźny wzrost wyszukań wymienionych fraz w listopadzie i grudniu 2015

3) CPC – dobra wiadomość jest taka, że wzmożony ruch paradoksalnie doprowadzi do spadku kosztu reklamowego. Wynika to z faktu, że wzrost wyszukań przekroczy wzrost reklamodawców, a więc jednostkowy koszt powinien spaść o kilka oczek procentowych.

4) Szczyty zakupowe – wg raportu Deloitte największy procent prezentów Polacy kupią w pierwszej połowie grudnia (aż 43%). Niespełna 30% przypada na okres od 16 do 24 grudnia, a 22% w listopadzie. Na pewno wśród rekordowych dni, na które każdy z Was musi zwrócić uwagę, znajdą się:

  • Black Friday (25.11.2016)
  • Cyber Monday (28.11.2016)
  • Dzień Darmowej Dostawy (29.11.2016)
Black Friday i DDD w Polsce
wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w dniach 26.11 – 4.12.2015 r.

Jeśli jeszcze nie macie pomysłu jakie działania reklamowe podjąć, by wyraźnie zwiększyć swoją sprzedaż, to przygotowaliśmy dla Was cztery sprawdzone przez nas przez ostatnie lata sposoby:

1) Content – już w poprzednim roku wiele kampanii contentowych pozwoliło na skuteczne podbudowanie wyników sprzedażowych. Tańszy ruch z fraz „pytających” przy złożonej strategii reklamowej może okazać się dla Was strzałem w dziesiątkę! Pamiętajcie, że natura prezentów jest taka, że często kupujemy swoim bliskim coś, na czym się nie znamy. Dlatego opisy produktów, ich testy, czy rankingi przeżywają prawdziwe oblężenie. Za rzetelność i fachowość może spotkać Was miła nagroda, tak jak i za samo podsunięcie pomysłu na świąteczny prezent.

Frazy świąteczne

2) Remarketing – bardzo ważne jest byście w sposób odpowiedni śledzili swoich potencjalnych Klientów. Reklamowy format nazywany „RLSA” pozwoli Wam ponawiać swoje reklamy w wyszukiwarce i docierać z innym przekazem do osób, które już Waszą stronę znają. Dodatkowo remarketing dynamiczny będzie krążył za Waszymi potencjalnymi Klientami, gdy Ci będą odwiedzać inne strony internetowe. Warto o to zadbać, bo nie każdy prezent kupuje się od razu w momencie, gdy pierwszy raz się go ogląda! Ustawiając swoje kampanie pamiętajcie jednak o ich odpowiednim wydłużeniu. Gdy skorzystacie z domyślnej opcji 30-dniowej (lub popularnej na co dzień opcji 7 lub 14 dniowej), to np. w gorącym okresie między 10.12 a 20.12 nie będziecie już śledzić osób, które odwiedziły Was na początku listopada.

3) Reklama w wyszukiwarce – oczywiście sprzedaży nie możecie oprzeć jedynie o treści i „śledzenie” znanych już Wam osób. Musicie pozyskiwać nowych odbiorców, więc powinniście w tym momencie wejść do swojego sklepu internetowego, wyciągnąć kartkę, długopis i wypisać wszystkie kategorie i grupy produktów, które „pasują do Świąt”. Przez pasowanie rozumiemy np. ozdoby świąteczne, produkty popularne na prezent, typowo świąteczne przysmaki i produkty spożywcze, komponenty ręcznie robionych kartek itd. To w oparciu o te produkty zacznijcie reklamować swój sklep w wyszukiwarce, korzystając zarówno z tekstowej reklamy AdWords, jak i z reklam produktowych. Planując swoje budżety pamiętajcie o szczytowych dniach sprzedażowych (Black Friday, DDD, Cyber Monday) i zwiększcie wtedy możliwości finansowe.

4) Media społecznościowe – brak zmian w komunikacji w swoich mediach społecznościowych może być sporym błędem. Nawet jeśli przez ponad 10 miesięcy w roku nie traktujesz profilu Facebookowego jako nośnika sprzedaży, koniecznie potraktujcie go tak przed Świętami! Społeczność jaką zgromadziliście wokół swojej firmy ma większe zaufanie do Was, niż do Waszych konkurentów i musicie to wykorzystać! Co możecie zrobić? Możecie np. podsuwać swoim fanom pomysły na prezent, zdradzać „hity” sprzedażowe, informować o promocjach… Najważniejsze – korzystajcie z systemu reklamowego, by przez pozorną oszczędność nie stracić klientów na rzecz innych sklepów.

Social w święta

Działań do podjęcia jest dużo więcej! Warto przeanalizować wygląd strony głównej i listing produktów na stronach kategorii, pomyśleć o kwestiach przesyłki i obsługi klienta w tym intensywniejszym okresie. Jednak o wielu takich aspektach wspominaliśmy już w zeszłym roku TUTAJ, więc wierzymy, że pamiętacie, a jeśli nie, to wiecie, jak sobie przypomnieć! 😉

Jeśli potrzebujecie wsparcia we wspomnianych obszarach promocji Waszych sklepów przed Świętami, śmiało do nas piszcie. Obsługując setki sklepów internetowych przez ostatnie lata nauczyliśmy się zwiększać wyraźnie sprzedaż i z chęcią te doświadczenia przeniesiemy i na Was!

Piszcie: bok@traffictrends.pl

Dzwońcie: 616 690 427

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!