Blog Traffic Trends

OSTATNI DZWONEK: ŚWIĘTA 2016! JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ INTERNETOWĄ PRZED BOŻYM NARODZENIEM.

Ostatnie dni października i początek listopada, to czas, który jeszcze nie kojarzy się z tym, co czeka nas pod koniec kalendarzowego roku. O Świętach zaczynamy myśleć coraz mocniej w okolicach drugiej połowy listopada. Przecież temperatura nadal na plusie, a śniegu brak. Jest jednak taka grupa, która ma ostatnią szansę na to, by na Świętach skorzystać również zawodowo – właściciele i osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż w e-commerce!

Jeśli zatem ktoś z Was jeszcze nie zadbał o wzrost sprzedaży w okresie przedświątecznym, to bije dla Was ostatni dzwonek. Na pewno nie macie czasu na czytanie wielkich raportów i analiz, więc „w pigułce” mamy kilka informacji i porad dla Was!

1) Statystyki – wg raportu Deloitte dotyczącego zakupowych zwyczajów Polaków, wydamy w tym roku o 11% więcej pieniędzy na Święta niż w roku 2015. Ponad 40% całej kwoty wydamy na prezenty, z czego 40% kupimy przez internet. Statystycznie przeciętny Polak wyda na prezenty przez internet ponad 220 zł. Wśród najczęściej kupowanych podarunków królują książki, kosmetyki, perfumy, słodycze i biżuteria. Za to wśród wymarzonych prezentów Polacy wymieniają książki, pieniądze, kosmetyki, perfumy i biżuterię.

2) Wzrost ruchu – minione lata pokazały, jaki trend pod kątem wyszukań i zakupów internetowych panuje na świecie. W związku z tym, w okresie od 2.11 do 23.12 możecie liczyć średnio na 60% wzrost wyszukań! Jeszcze lepiej wyniki wyglądają na urządzeniach mobilnych, gdzie wzrost może przekroczyć nawet 100%. Wśród przyczyn tej sytuacji coraz wyraźniej przebija się fakt, iż w okresie przedświątecznym Centra Handlowe irytują nas jeszcze bardziej niż w regularne dni.

Wzrost ruchu w sklepach internetowych
wyraźny wzrost wyszukań wymienionych fraz w listopadzie i grudniu 2015

3) CPC – dobra wiadomość jest taka, że wzmożony ruch paradoksalnie doprowadzi do spadku kosztu reklamowego. Wynika to z faktu, że wzrost wyszukań przekroczy wzrost reklamodawców, a więc jednostkowy koszt powinien spaść o kilka oczek procentowych.

4) Szczyty zakupowe – wg raportu Deloitte największy procent prezentów Polacy kupią w pierwszej połowie grudnia (aż 43%). Niespełna 30% przypada na okres od 16 do 24 grudnia, a 22% w listopadzie. Na pewno wśród rekordowych dni, na które każdy z Was musi zwrócić uwagę, znajdą się:

  • Black Friday (25.11.2016)
  • Cyber Monday (28.11.2016)
  • Dzień Darmowej Dostawy (29.11.2016)
Black Friday i DDD w Polsce
wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w dniach 26.11 – 4.12.2015 r.

Jeśli jeszcze nie macie pomysłu jakie działania reklamowe podjąć, by wyraźnie zwiększyć swoją sprzedaż, to przygotowaliśmy dla Was cztery sprawdzone przez nas przez ostatnie lata sposoby:

1) Content – już w poprzednim roku wiele kampanii contentowych pozwoliło na skuteczne podbudowanie wyników sprzedażowych. Tańszy ruch z fraz „pytających” przy złożonej strategii reklamowej może okazać się dla Was strzałem w dziesiątkę! Pamiętajcie, że natura prezentów jest taka, że często kupujemy swoim bliskim coś, na czym się nie znamy. Dlatego opisy produktów, ich testy, czy rankingi przeżywają prawdziwe oblężenie. Za rzetelność i fachowość może spotkać Was miła nagroda, tak jak i za samo podsunięcie pomysłu na świąteczny prezent.

Frazy świąteczne

2) Remarketing – bardzo ważne jest byście w sposób odpowiedni śledzili swoich potencjalnych Klientów. Reklamowy format nazywany „RLSA” pozwoli Wam ponawiać swoje reklamy w wyszukiwarce i docierać z innym przekazem do osób, które już Waszą stronę znają. Dodatkowo remarketing dynamiczny będzie krążył za Waszymi potencjalnymi Klientami, gdy Ci będą odwiedzać inne strony internetowe. Warto o to zadbać, bo nie każdy prezent kupuje się od razu w momencie, gdy pierwszy raz się go ogląda! Ustawiając swoje kampanie pamiętajcie jednak o ich odpowiednim wydłużeniu. Gdy skorzystacie z domyślnej opcji 30-dniowej (lub popularnej na co dzień opcji 7 lub 14 dniowej), to np. w gorącym okresie między 10.12 a 20.12 nie będziecie już śledzić osób, które odwiedziły Was na początku listopada.

3) Reklama w wyszukiwarce – oczywiście sprzedaży nie możecie oprzeć jedynie o treści i „śledzenie” znanych już Wam osób. Musicie pozyskiwać nowych odbiorców, więc powinniście w tym momencie wejść do swojego sklepu internetowego, wyciągnąć kartkę, długopis i wypisać wszystkie kategorie i grupy produktów, które „pasują do Świąt”. Przez pasowanie rozumiemy np. ozdoby świąteczne, produkty popularne na prezent, typowo świąteczne przysmaki i produkty spożywcze, komponenty ręcznie robionych kartek itd. To w oparciu o te produkty zacznijcie reklamować swój sklep w wyszukiwarce, korzystając zarówno z tekstowej reklamy AdWords, jak i z reklam produktowych. Planując swoje budżety pamiętajcie o szczytowych dniach sprzedażowych (Black Friday, DDD, Cyber Monday) i zwiększcie wtedy możliwości finansowe.

4) Media społecznościowe – brak zmian w komunikacji w swoich mediach społecznościowych może być sporym błędem. Nawet jeśli przez ponad 10 miesięcy w roku nie traktujesz profilu Facebookowego jako nośnika sprzedaży, koniecznie potraktujcie go tak przed Świętami! Społeczność jaką zgromadziliście wokół swojej firmy ma większe zaufanie do Was, niż do Waszych konkurentów i musicie to wykorzystać! Co możecie zrobić? Możecie np. podsuwać swoim fanom pomysły na prezent, zdradzać „hity” sprzedażowe, informować o promocjach… Najważniejsze – korzystajcie z systemu reklamowego, by przez pozorną oszczędność nie stracić klientów na rzecz innych sklepów.

Social w święta

Działań do podjęcia jest dużo więcej! Warto przeanalizować wygląd strony głównej i listing produktów na stronach kategorii, pomyśleć o kwestiach przesyłki i obsługi klienta w tym intensywniejszym okresie. Jednak o wielu takich aspektach wspominaliśmy już w zeszłym roku TUTAJ, więc wierzymy, że pamiętacie, a jeśli nie, to wiecie, jak sobie przypomnieć! 😉

Jeśli potrzebujecie wsparcia we wspomnianych obszarach promocji Waszych sklepów przed Świętami, śmiało do nas piszcie. Obsługując setki sklepów internetowych przez ostatnie lata nauczyliśmy się zwiększać wyraźnie sprzedaż i z chęcią te doświadczenia przeniesiemy i na Was!

Piszcie: bok@traffictrends.pl

Dzwońcie: 616 690 427

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy