Blog Traffic Trends

Pakiet konkursowy Traffic Trends – idealny przepis na sukces Twojego fan page’a

„Niech się coś dzieje!”, „Konkurencja ma i pełno tam lajków, komentów, udostępnień.”, „Chcemy konkurs, byle jak najtaniej…” – tego typu zdania usłyszane z ust klientów to częsty początek akcji konkursowych na prowadzonych przez nas fan page’ach. Ich przytoczenie nie ma zupełnie na celu naśmiewania się czy krytyki, bo mamy świadomość, że nie każdy musi czuć specyfikę Facebooka i wydarzenia, jakim jest konkurs na fan page’u. Chodzi o wyjaśnienie, dlaczego Traffic Trends oferuje stworzenie konkursu jako kompleksowy pakiet usług, a nie jednorazowy i nierzadko nieprzemyślany strzał. Właśnie o tym poniżej – miłej lektury! 

Traffic Trends przeprowadził już kilkadziesiąt konkursów dla swoich klientów - wiemy więc, o czym mówimy!
Traffic Trends przeprowadził już kilkadziesiąt konkursów dla swoich klientów – wiemy więc, o czym mówimy!

Opcje konkursów są 2 – możemy przeprowadzić go w formie otwartej, na osi czasu oraz w formie zamkniętej, w aplikacji. Różnice pomiędzy tymi dwoma typami konkursu są dość znaczące, a ich szczegółowe porównanie możecie przeczytać w kolejnym artykule na naszym blogu. Zdradzimy Wam tylko, jaka będzie jego konkluzja – za lepszą formę uznajemy konkurs w aplikacji i dlatego też ona wchodzi w skład naszego pakietu. Nasze aplikacje kupujemy u zewnętrznego dostawcy, wiodącego producenta tego typu rozwiązań. Dzięki temu mamy pewność, że nasz konkurs będzie dostępny zarówno z poziomu komputera, jak i w wersjach mobilnych – na tablet lub smartfona. Pozwala nam to także lepiej analizować skuteczność akcji, jak również wykorzystać ją do kolejnego celu, jakim może być np. budowa bazy mailingowej spośród uczestników. Te kilka argumentów wystarcza, by uznać aplikację za optymalne narzędzie konkursowe, a także za nieodłączny element naszego pakietu.

Aplikacja w sposób jasny i przejrzysty prezentuje zasady oraz prace konkursowe . Dodanie własnego zgłoszenia jest proste i intuicyjne.
Aplikacja w sposób jasny i przejrzysty prezentuje zasady oraz prace konkursowe . Dodanie własnego zgłoszenia jest proste i intuicyjne.

Aplikacja to centrum konkursu, jednak ona sama nie wystarczy – bardzo ważne jest to, jak ją opakujemy! W przypadku naszego pakietu odpowiada za to zespół zewnętrznych grafików, doświadczony w tworzeniu obrazów dla akcji konkursowych. Doświadczenie to zamyka się wokół 3 złotych haseł: estetyka, identyfikacja i informacja. Najważniejsze, by grafika przyciągała wzrok użytkownika i by zachęcała chociażby do przeczytania tego, co na niej napisane. Możemy napisać, że powinna zachęcać do wzięcia udziału w konkursie, jednak na to składa się dużo więcej czynników – tak dużo, że aż poświęcimy temu niedługo osobny artykuł! Wróćmy więc do pozostałych złotych haseł: identyfikacja, bo użytkownik od początku do końca musi wiedzieć, że to TWÓJ konkurs na TWOIM fan page’u i z nagrodami od CIEBIE. Nie przekazując mu tego jasno i wyraźnie minimalizujesz skalę promocji swojej marki! Kończymy informacją – konieczna jest jak najbardziej zwięzła i jasna, by w 1 zdaniu wytłumaczyć, jakie są zasady, nagrody oraz termin i miejsce akcji. Grafiki mogą zawierać bowiem najwyżej 20% tekstu – w innym przypadku Facebook nie dopuści nam ich do reklam. W ramach pakietu tworzymy grafikę w 3 formatach – do postów, do zdjęcia w tle (by każdy wchodzący na fan page od razu wiedział, co ważnego ma u nas właśnie miejsce!) oraz do aplikacji.

Przykładowa grafika konkursowa która realizuje nasze 3 złote zasady: przyciąga wzrok, identyfikuje  sklep z konkursem i jasno przedstawia jego zasady oraz nagrodę.
Przykładowa grafika konkursowa, która realizuje nasze 3 złote zasady: przyciąga wzrok, identyfikuje sklep z konkursem i jasno przedstawia jego zasady oraz nagrodę.

Padło już to słowo i jest ono zdecydowanie kluczowe dla powodzenia konkursu… Bez reklam bowiem, tak jak w przypadku niepromowanych postów, trafiamy do znikomego procentu naszych fanów, skazując tym samym akcję na minimalny zasięg. Po pierwsze, powinni się dowiedzieć o niej wszyscy Twoi fani, gdyż, skoro lubią Twój fan page, mogą być zainteresowani wygraniem Twojego produktu lub vouchera do wykorzystania w Twoim sklepie. Po drugie, muszą mieć nieustanną świadomość, że konkurs trwa i każdy dzień jest szansą na wzięcie w nim udziału. Z tego powodu ustawiamy budżet czasowy dla takiej akcji (w przypadku naszego pakietu – 21-dniowy), by codziennie kolejna grupa użytkowników była poinformowana o konkursie.  Jest jeszcze „po trzecie” – konkurs to wyjątkowa okazja na zgromadzenie fanów wokół Twojego fan page’a, dlatego koniecznie musisz wyjść z nim poza tych, do których piszesz na co dzień. Wszystkie warunki spełniamy właściwie konfigurując reklamy Facebook Ads, określając optymalną grupę docelową i ustalając właściwy budżet. Ponad połowę z ceny pakietu konkursowego Traffic Trends wkładamy bezpośrednio do budżetu kampanii reklamowej, by akcja zyskała właściwy zasięg. Warto nadmienić, że ta kwota (nieco ponad 100 zł na każdy tydzień trwania akcji) to minimum, a każde jej zwiększenie to szansa na dotarcie do kolejnego grona użytkowników i na zdobycie jeszcze większej liczby zgłoszeń oraz polubień czy reakcji dla fan page’a.

timthumb

Skoro funkcją reklamy jest przypominanie, to ten temat mamy już zamknięty? Nic bardziej mylnego! Wystarczy przeanalizować nasze internetowe zachowania i przypomnieć sobie, jak wiele rzeczy odkładamy „na później”. Twoi fani nie są inni – im częściej przypomnisz im, że zorganizowałeś dla nich konkurs, tym większa szansa, że zamiast kolejny raz powiedzieć sobie „potem”, powiedzą „biorę udział teraz”! Oczywiście, wszystko z umiarem – konkursowe postowanie częściej niż 1 dziennie i bez zmieniania treści/typu posta przypominającego o akcji niechybnie skończy się katastrofą! Nasze doświadczenia skłoniły nas do włączenia puli 15 dodatkowych postów do pakietu konkursowego. Pomaga nam to w budowaniu ciągłego zaangażowania wokół akcji i pozwala nam nie zaburzać normalnej, regularnej komunikacji. Ta podąża swoim torem, zaś obok niej pojawiają się posty przypominające o konkursie, tłumaczące jego zasady czy pokazujące przykładowe zgłoszenia. Wszystko po to, by ten, kto chce wziąć udział, miał przekonanie, że to naprawdę dziecinnie proste!

Post użytkownika ExtraKlocki.

Nasze idealne równanie to APLIKACJA + GRAFIKI + REKLAMA + DODATKOWE POSTY = PAKIET KONKURSOWY TRAFFIC TRENDS. Wygodny dla Ciebie, gdyż jedyne, czego potrzebujemy to nagrody – zazwyczaj jest to Twój produkt lub voucher na zakupy w Twoim sklepie, a więc nagroda będąca mniejszym kosztem dla Ciebie, a większą wartością dla konkursowicza. To jednocześnie największy „wabik” akcji konkursowej – nawet najlepiej wypromowana, najpiękniej opakowana i najlepiej wytłumaczona nie będzie zachęcać do udziału, jeśli nagrody nie będą kuszące. O tym również więcej wkrótce na blogu!

Dzięki zamknięciu tego wszystkiego w jednym PAKIECIE możesz uruchomić akcję konkursową na swoim fan page’u jedną komendą i w przeciągu jednego dnia roboczego – tyle potrzebujemy na przygotowanie wszystkich jego składników. Zapraszamy więc do kontaktu i skorzystania z naszej oferty już teraz!

Dodaj komentarz

Jacek Basiński

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy