Zebraliśmy już troszkę danych, aby móc ocenić skuteczność akcji reklamowych w Zakupach Google. Nasze kampanie odnotowały wspólnie 557 000 odsłon i 8363 kliknięcia, co daje średni współczynnik klikalności na poziomie 1,5%. Na wszystkie kliknięcia wydaliśmy 2500 zł, co daje średnią cenę za klik na poziomie 29 groszy.
Warto zaznaczyć, że dla większości kampanii nie udało się zużyć budżetów. Najchętniej klikane są towary popularne, takie jak perfumy. Najmniej osób klika w elektronikę (wniosek na podstawie naszych kampanii). Można tu zaobserwować te same zjawiska, które widać w kampaniach na słowa kluczowe, z jednym zastrzeżeniem - kampanie otrzymują dużo mniej kliknięć.
Przykładowo, kampania sprzętu elektronicznego: kampania tekstowa CTR 9%, kampania Zakupy Google CTR 1,4%.
Nasuwa mi się skojarzenie kampanii Zakupów Google z kampaniami graficznymi, w których na bardzo duże liczby wyświetleń przypada stosunkowo mało klików. Zasadnicza różnica polega na tym, że kampanie graficzne wyświetlane są głównie w treściach stron, niezbyt "kontekstowo". Zdjęcia produktów z kampanii Zakupów Google wyświetlają się na konkretne zapytania o produkty. Możliwe, że produkty pokazywane są dla fraz mniej precyzyjnych i dlatego klikalność jest mała w porównaniu z tym, czego byśmy oczekiwali.