Od kilkunastu tygodni polscy sprzedawcy będący na Allegro mają możliwość duplikowania swoich ofert i rozpoczęcia sprzedaży na rynku czeskim, wykorzystując w tym procesie platformę allegro.cz. Od kilkunastu dni możliwość prowadzenia działań reklamowych dla tych sprzedawców mają agencje. Jako wiodąca agencja na polskim rynku Allegro Ads od razu skorzystaliśmy z tych możliwości i prowadzimy obecnie testy reklam na rynku czeskim dla wybranych, chętnych Klientów.
Jak wypadają wyniki na tle kampanii w Polsce? Tłem naszych rozważań jest kilka kont reklamowych, które działały przez cały tydzień (24-30.07.2023). Ważne jednak by zaznaczyć, że:
Na podstawie ich historii i podsumowania minionego tygodnia postaramy się odpowiedzieć na sześć kluczowych pytań.
Zapraszamy do lektury!
Jedna z najczęstszych obaw, to ta dotycząca ruchu. Allegro to nowa marka na rynku czeskim, więc skąd mają wziąć się tam użytkownicy? Okazuje się, że są! Choć oczywiście nie ma ich tylu, co na polskiej wersji serwisu.
W najbardziej optymistycznym scenariuszu liczba wyświetleń w Czechach stanowi 25% wyświetleń w Polsce (dla tego samego konta i tego samego okresu). Skrajny przypadek w drugą stronę to jedyne 5,91%, co oznaczałoby, że liczba wyświetleń w Czechach jest prawie 20-krotnie mniejsza.
Co ciekawe znacznie niższy CTR doprowadza do tego, że liczba kliknięć prezentuje się gorzej. Nasz najlepszy wynik, to ponad 14% w porównaniu do liczby kliknięć w Polsce, a najgorszy to... niespełna 2%!
Patrząc na konkretne liczby: rekordowe konto w trakcie tygodnia wygenerowało ok. 25000 wyświetleń i ponad 350 kliknięć.
Tak! Choć, co naturalne, również nie tak spektakularna jak na Allegro.pl. Przypomnijmy, że w Polsce serwis Allegro jest najważniejszym serwisem e-commerce, który śmiało zmierza do 50% udziału w rozpoczynaniu sprzedaży. W Czechach jest to serwis nowy – bez historii, bez zaufania, bez powszechnej znajomości.
Jak jednak wyglądają liczby?
Liczba sprzedanych sztuk, to ok. 3% w porównaniu do tych samych kont i tego samego okresu w Polsce. Wartość przychodu to 3,75%.
Oczywiście w parze z niższym ruchem i niższą sprzedażą idą też mniejsze potrzeby budżetowe. Choć, co może być sporym zaskoczeniem, CPC jest bardzo podobne do tego w Polsce. Odchylenie od CPC polskiego w żadnym przypadku nie jest znaczące, a uśrednione stanowi 97,96%!
Schodząc na poziom konkretnych liczb: największy budżet jaki wydaliśmy przez pierwsze 7 dni działania kampanii w Czechach to 114 zł brutto. Zakładamy, że rosnąca popularność Allegro w Czechach zmieni te statystyki, ale na dziś budżet 500 zł miesięcznie wydaje się optymalny.
Mówiąc krótko: rentowność kont jest o 20% gorsza niż w Polsce.
Odpowiadając dłużej, warto powtórzyć to, co pisaliśmy w pierwszej części artykułu. Kampanie dla tych klientów w Polsce działają od wielu miesięcy i są precyzyjnie optymalizowane przez naszych Specjalistów Allegro Ads. W Czechach te kampanie działały pierwsze dni! Dodatkowo wyniki zaniżają pojedyncze konta, które rentowność mają ponad 2-razy słabszą od tej osiąganej w Polsce. Mamy jednak w portfolio też konta, które już teraz w Czechach mają wyższy ROAS od tego w Polsce (konkretnie jest to 1592% w porównaniu do 1447% czy 2913% w porównaniu do 2778%).
Tak! Absolutnie!
Poszukiwanie nowych rynków jest jednym z kluczowych zadań dla rozwiniętych projektów e-commerce w obecnych czasach. Zwłaszcza, że otaczają nas rynki mniej konkurencyjne od polskiego, a Allegro na tacy podaje nam możliwość dotknięcia tego tematu.
Oczywiście jest wiele ograniczeń, a wejście „na całego” będzie wymagało sporej pracy. Dla testów jednak zdecydowanie rekomendujemy włączenie integracji z Allegro.cz i przeprowadzenie testowej kampanii, by jak najszybciej poznać swoje statystyki.
Jeśli w tak postawionym pytaniu chodzi tylko o Allegro Ads, to po prostu napisz do nas, a my z chęcią przeprowadzimy dla Ciebie niezobowiązujący, miesięczny test reklamy na rynku czeskim, a następnie w oparciu o faktyczne wyniki dla Twojego konta porozmawiamy o tym, co robimy dalej.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157